زمان مطالعه: 3 دقیقه
خودزنی فوتبال ایران قبل از مسابقات بزرگ ( بخش سوم ) ؛ دردسر های برانکو

خودزنی فوتبال ایران قبل از مسابقات بزرگ ( بخش سوم ) ؛ دردسر های برانکو

تمام بلاهایی که بر سر برانکو آورده شد! خودزنی فوتبال ایران قبل از مسابقات بزرگ ( بخش سوم ) / اختصاصی آسمونی -...

تمام بلاهایی که بر سر برانکو آورده شد!

خودزنی فوتبال ایران قبل از مسابقات بزرگ ( بخش سوم ) / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

خودزنی فوتبال ایران قبل از مسابقات بزرگ ( بخش سوم ) ؛ دردسر های برانکو
خودزنی فوتبال ایران قبل از مسابقات بزرگ ( بخش سوم ) ؛ دردسر های برانکو


این روزها بسیاری علیه کارلوس کی روش موضع گرفته اند و در همه چیز ، حق را به مخالفان کی روش می دهند . حتی وقتی کی روش و برانکو با هم اختلاف پیدا می کند ، همه بدون استثنا حق را به برانکو می دهند . اما این از بدبختی های جامعه ای است که از تاریخ درس نمی گیرد و فراموش کرده که 12 سال پیش برانکو مربی تیم ملی بود و چه بلایی به سر این مربی آورده شد ؛ مردی باشخصیت که به تمام افتخارات ممکن با فوتبال ایران رسید اما در آستانه جام جهانی همه نوع انگ به او زده شد ، حتی انگ ترسو بودن !

irans-never-ending-problems-part-3
irans-never-ending-problems-part-3


پیش از جام جهانی 2006 همه به موفقیت های تیم ملی عادت کرده بودند . قهرمانی بازیهای آسیایی 2002 با تیم امید توسط برانکو، قهرمانی جام بین قاره ای در سال 2003 به محض بازگشت برانکو و البته عنوان سوم جام ملت های آسیا 2004 و صعودی بسیار آسان به جام جهانی در سال 2005 نتایجی رویایی بودند که تحت هدایت برانکو کسب شد . اما هرچه این موفقیت های بیشتر می شد ، انتقادات از برانکو بیشتر و بیشتر می شد به طوری که همه به این توهم رفتند که ایران با هر کسی می تواند صاحب موفقیت شود !

امیر قلعه نویی در آن زمان جوان بود و یک مربی تازه کار و کم تجربه . شاید به همین خاطر بود که با صراحت گفت : اگر تیم ملی ایران با 3 مدافع بازی کند و علی دایی هم از ترکیب اصلی تیم ملی حذف شود ، ایران می تواند هر حریفی را شکست دهد !

مجید جلالی هم نامه ای برای محمود احمدی نژاد نوشت و گفت : چرا یک مربی ایرانی نباید تیم ملی را در جام جهانی رهبری کند ؟

بدتر از همه این ها وعده هایی بود که توسط مسوولان داده می شد . محمد علی آبادی تازه رییس سازمان تربیت بدنی شده بود و به صراحت گفت : ایران در جام جهانی آنگولا و مکزیک را شکست می دهد و با تساوی با پرتغال ، با 7 امتیاز راهی دور دوم می شود . همین صحبت های نسنجیده بود که انتظار مردم را بالا برد . مردمی که عموما عادت دارند بدون هیچ دلیل و منطقی به پیروزی و موفقیت فکر کنند و ضعف ها را نادیده بگیرند . مردمی که باختها را به حساب بدشانسی بدانند و ناداوری و نه برتری سایر رقبا .





تیم ملی ایران پیش از بازیهای جام جهانی 2006 درصدد حضور در سوییس بود تا بازیکنان در کمپ اشپیتز به اوج آمادگی روحی و جسمی برسند . اما ایران پس از صعود به جام جهانی با بزرگ ترین مشکلات داخلی دست و پنجه نرم می کرد ... در حالی که کمتر از سه ماه به رقابت های جام جهانی مانده بود ، روزنامه خبر ورزشی در ویژه نامه عید نوروز خود نوشت : بسیاری از بازیکنان حتی علاقه ای ندارند که در کنار برخی از هم تیمی های خود عکس بیندازند !

روزنامه بد هم نمی گفت اما همه رسانه ها در این میان ، به سهم خود انتظارات را بالا می بردند و جامعه را از منطق دور می کردند . رسانه ها چنان انتقادات مرگباری از بازیکنانی چون ابراهیم میرزاپور ، محمد نصرتی ، علی دایی و ... به راه انداخته بودند که قبل از جام جهانی دیگر روحیه ای برای برخی ملی پوشان نمانده بود . انتقادات هم فراوان بود و مثلا علی پروین می گفت : اگر کریم باقری ، شیث رضایی و چند پرسپولیسی دیگر به تیم ملی دعوت نشوند ، جنایت است !

با این حال، این ها تنها مشکل ایران قبل از جام جهانی نبود . برای تیمی که راحت تر از همیشه و زودتر از همه تیم های جام، به مرحله نهایی صعود کرده بود ، یک سال بدون بازی تدارکاتی مناسب سپری شد . حتی در هنگامی که تیم ملی آماده حضور در کمپ اشپیتز می شد ، باشگاه صباباتری حاضر نشد دایی ، گل محمدی و بختیاری زاده ملی پوشان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهد ؛ با این توجیه که به این بازیکنان در رقابت های گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیاز دارد . علاوه بر این نفرات ، به دلیل حضور چند تن از بازیکنان کلیدی ایران در لیگ های اروپایی ، تیم ملی با نیمی از نفرات خود راهی کمپ شد . برانکو از سوییس لیست نفرات اعزامی به جام جهانی را اعلام کرد و تیم ضعیف تر از همیشه راهی جام جهانی شد .

irans-never-ending-problems-part-3
irans-never-ending-problems-part-3

نتیجه چه شد ؟

وقتی ایران در جام جهانی شکست خورد ، مسوولان گفتند که برانکو باید به ایران بیاید و از ملت ایران عذرخواهی کند . بعد هم اختیار کار به همان منتقدان اصلی برانکو داده شد . اما ایران بدون برانکو هرگز به موفقیت دست نیافت . دورانی طولانی و مملو از شکست آغاز شد که در آن ، ایران نه به جام جهانی رسید و نه در بین چهار تیم برتر آسیا جای گرفت !

اختصاصی آسمونی

 
نظر خود را درباره «خودزنی فوتبال ایران قبل از مسابقات بزرگ ( بخش سوم ) ؛ دردسر های برانکو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خودزنی فوتبال ایران قبل از مسابقات بزرگ ( بخش سوم ) ؛ دردسر های برانکو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.