زمان مطالعه: 8 دقیقه
بازاریابان موفق و معروف ایران

بازاریابان موفق و معروف ایران

برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی علاوه بر آگاهی از علم داشتن توانایی و ویژگی های فردی تاثیر بسزایی بر...

برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی علاوه بر آگاهی از علم داشتن توانایی و ویژگی های فردی تاثیر بسزایی بر میزان رسیدن به اهداف سازمانی دارد. آسمونی در این بخش بازاریابان موفق و معروف جهان را به شما عزیزان معرفی می کند.



بازاریابان موفق و معروف ایران

مهارت‌های ضروری برای یک بازاریاب موفق

بازاریابی مهمترین بخش هر کسب و کاری است. از این رو یک بازاریاب موفق کسی است که با شناخت نیازهای مشتریان و بازار هدف کاری انجام می‌دهد که به نفع شرکت و مشتری باشد. در حقیقت می‌توان گفت یک بازاریاب موفق با هدایت فروش یک شرکت میزان درآمد آن را افزایش می‌دهد. باید بدانید که حیطه وظایف بازاریاب بسیار گسترده است که تبلیغات تنها بخشی از آن را تشکیل می‌دهد. بخش روابط عمومی، پشتیبانی، تحقیقات بازار و تبلیغات و فروش بخش‌های در هم تنیده‌ای هستند که با بخش بازاریابی هر شرکت ارتباط مستقیمی دارند.

آموزش لازم برای یک بازاریاب موفق

بر خلاف تصور بسیاری از افراد که بازاریابی را کاری تجربی می‌دانند باید بدانید که آموزش آکادمیک یکی از نکات ضروری بازاریابی موفق است. بنابراین یک بازاریاب موفق حداقل باید مدرک کارشناسی این رشته را داشته باشد. اما برای اینکه فردی بتواند به یکی از بازاریابان حرفه‌ای تبدیل شود و قادر باشد به شکلی کاملا تخصصی بازاریابی یک برند یا شرکت را به عهده بگیرد بهتر است رشته MBA را در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کند. زیرا این رشته تمام تخصص‌هایی را که یک بازاریاب موفق و حرفه‌ای به آن نیاز دارد در اختیار او قرار می‌دهد.

مهارت‌های مورد نیاز یک بازاریاب موفق

در کنار تحصیلات دانشگاهی و تجربه لازم است که یک بازاریاب موفق مهارت‌هایی را نیز بیاموزد که در راستای تحقق اهداف خود از آن‌ها استفاده کند. هر چند مهارت‎های مورد نیاز برای موفقیت در بازاریابی و پیشبرد استراتژی آن تمامی ندارد و یک بازاریاب موفق و حرفه‌ای در تلاش است که مهارت‌های خود را روز به روز بهبود و توسعه بخشد. اما در ادامه لیستی از مهمترین مهارت‌های مورد نیاز برای بازاریابی موفقیت‌آمیز آورده شده است.

ارتباط

بازاریابی در حقیقت برقراری نوعی ارتباط حرفه‌ای است. زیرا در نهایت این تعامل اثربخش با مشتری و قدرت متقاعد کردن مشتری است که با ایجاد اعتماد او را تشویق به خرید می‌کند. بنابراین یک بازاریاب موفق باید بر روی مهارت گفتاری و لحن بیان خود نیز به شکل ویژه‌ای کار کند. لازمه برقراری یک ارتباط اثر بخش با مشتری نیز تعمیم روابط و ارتباط با افراد مختلفی از اقشار مختلف جامعه است. زیرا هر برخورد و ارتباط می‌تواند یک درس فوق‌العاده برای شناخت مشتری و درک نیاز او بر اسا خواسته‌هایش باشد.

بازاریاب موفق

بازاریابی در حقیقت برقراری نوعی ارتباط حرفه‌ای است. زیرا در نهایت این تعامل اثربخش با مشتری و قدرت متقاعد کردن مشتری است که با ایجاد اعتماد او را تشویق به خرید می‌کند. بنابراین یک بازاریاب موفق باید بر روی مهارت گفتاری و لحن بیان خود نیز به شکل ویژه‌ای کار کند.

بازاریابان موفق و معروف ایران
بازاریابان موفق و معروف ایران

قدرت ارائه

اگر در زمینه بازاریابی فعالیت کرده باشید مطمئنا می‌دانید که قدرت سخنوری و ارائه یک بازاریاب رابطه‌ی مستقیمی با موفقیت شغلی او دارد. بنابراین فردی که در زمینه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کند باید بتواند بر اساس محصول ارائه شده توسط یک شرکت چشم‌اندازی از آن را به بهترین شکل ممکن در اختیار مشتری قرار دهد. از این رو انتخاب تن صدا و رسانه‌ی ارائه‌ی مناسب یکی دیگر از مهارت‌های ضروری برای بازاریابان موفق است.

تفکر تحلیلی

بازاریابی ارتباط تنگاتنگی با تجزیه و تحلیل داده‌ها دارد. در حقیقت این تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف هستند که مشخص می‌کنند مسیر طی شده صحیح است یا خیر. به علاوه تفکر تحلیلی زیرساخت اصلی تدوین یک استراتژی بازاریابی اثربخش است. بنابراین برای موفق شدن در زمینه بازاریابی لازم است که تا جای ممکن، بر روی تفکر تحلیلی و استراتژیک کار کنید.

خلاقیت

خلاقیت بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است. برای موفقیت در استراتژی بازاریابی و فروش باید ایده‌های جالب و هیجان‌انگیزی ارائه شوند تا بتواند با ایجاد مزیت رقابتی موفقیت یک برند را تضمین کند. البته لازم به ذکر است ارائه ایده‌های خلاقانه در ابتدا از مرحله طراحی و تولید محصول آغاز می‌شود تا به مرحله بازاریابی و فروش برسد.

بازاریاب موفق

توانایی طرح ایده‌های خلاقانه و هیجان انگیز یکی از مهمترین مهارت‌های یک بازاریاب موفق است.

مدیریت استرس

می‌توان گفت بازاریابی یکی از پراسترس‌ترین کارهای دنیا است. بنابراین کسی که به عنوان مدیر بازاریابی یا بازاریاب شرکت فعالیت دارد باید با تقویت مهارت‌های روانشناختی قادر به مدیریت و کنترل استرس و فشار روانی ناشی از کار باشد.

تکنولوژی

آشنایی با تکنولوژی‌ها و ابزارهای جدید یکی از مهمترین ویژگی‌های بازاریابان موفق است. زیرا لازمه داشتن یک برنامه بازاریابی موفق آشنایی با تکنولوژی‌های جدید و توانایی استفاده از آن‌ها است. به ویژه در عصر بازاریابی دیجیتال که مدیریت تمام پروژه‌ها از طریق نرم‌افزارهای مدیریت و کنترل پروژه انجام می‌گیرد. بنابراین یک بازاریاب موفق همواره باید لیستی از تکنولوژی‌های جدید پرکاربرد زمینه کاری خود را در ذهن داشته باشد و در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کند.

iranian-successful-marketers
iranian-successful-marketers

بازاریابان موفق و معروف

1) جیسون فالس از شرکت Café Press

من علاقه واقعی به افراد و نیز به آنچه باعث می شود آنها به خرید و حمایت از یک نام تجاری بپردازند، دارم. به نظر من، بازاریابی صرفاً فروختن نیست. بلکه بیشتر جمع آوری مخاطبانی از دوستان پرشور که به انجام تجارت با و برای شما می پردازند، اتلاق می شود. هرچند این مفهومی آرمانی است، اما غیر ممکن نیست.

2) جان جانتش از شرکت Duct Tape Marketing

من “کنجکاوی” را قدرت برتر خود در نظر می گیرم. من باید بدانم چیزها چرا و چگونه کار می کنند. این یک ویژگی ای است که همواره همسرم را آشفته می کند، اما من را به تجربه کردن، تلاش برای چیزهای جدید، خواندن عمیق مطالب غیر مرتبط با بازاریابی و فکر کردن به فراسوی واضحات، نیز می راند. معتقدم همه این چیزها مرا یک بازاریاب بهتر می کند یا اینکه دست کم به من اجازه می دهد که ارزش بیشتری برای جامعه خودم فراهم آورم.

3) جیم جوزف از شرکت  Cohn & Wolfe

من یک ناظر ثابت هستم. من نه تنها برای پر و پیمان کردن وبلاگم بلکه برای فعال کردن خلاقیتم، به طور مستمر به دیدن فعالیت برندها در بازار می پردازم. در واقع، بازاریابی یک ورزش پرتماشاچی است!

4) اریک سیو از شرکت EricOSiu.com

من مُصِر هستم! در زندگی پافشاری در هر چیزی بسیار مفید است. شما بسیار شکست خواهید خورد و در اولین تلاش تان مقدار زیادی از مسائل را درک نمی کنید. اما هیچ یک از این مسائل مهم نیستند چون شما می دانید که اگر پافشاری کنید، به آنجایی که از ابتدا می خواستید می رسید.

5) دی جی والدو، بنیان گذار و رئیس شرکت Waldow Social

من به خودم یادآوری می کنم: هیچ کس در بازاریابی نمی میرد. بازاریابان پزشک نیستند. ما در شغلی نیستیم که زندگی مردم در دست ما باشد. ما در حال کمک به تجارت برای حل مشکلات، کاهش هزینه ها و یا پول درآوردن بیشتر، هستیم. توصیه من: لذت ببرید. تبسم کنید و لبخند بزنید. برقصید. خودتان را خیلی جدی نگیرید. انسان باشید. انرژی مثبت مسری است، آنرا گسترش بدهید!

6) کارن للاند از شرکت Sterling Marketing Group

من اطمینان کامل دارم که هر مشتری بالقوه لزوما مناسب نیست. این باعث می شود زمان زیادی صرف تلاش برای متقاعد کردن کسی برای کار کردن با خودم نکنم. در عوض، در جستجوی تناسبی طبیعی و ارتباطی آشکار هستم. این باعث می شود شاد ترین و موفق ترین روابط مشتری را در دراز مدت ایجاد کنم.

7) پیتر شانکمن از شرکت shankmanhonig.com

من به طور جدی، میل عمیقی به خنداندن مردم دارم. این همان تمایلی است که باعث شد به عنوان ” دلقک کلاس” در مدرسه برچسب بخورم و دچار دردسر زیادی شوم. اما به عنوان یک بزرگسال، آن میل کمکم می کند. من می توانم نیاز یک فرد را، و راه به دست آوردن آنرا، حدس بزنم. از قمار کردن نمیترسم، چنانچه برای مثال، ساعت 4 صبح بیدار می شوم و برای آنلاین بودن یک کیک را به جلسه ای میبرم، و یا یک مشتری را به چتربازی میبرم. یک بار که اعتماد مشتری بدست بیابد و آنها را بخندانید، تجارت با آنها آسان می شود.

8) آدام کلینبرگ از شرکت Traction

من هرگز یادگیری را متوقف نمی کنم. من کارهای زیادی انجام داده ام: یک سازمان را به مدت 12 سال می‌گرداندم. با برخی از بزرگترین برندهای جهان کار کردم. شرکت من رتبه دوم سال را در سواحل غرب برای Ad Age Small Agency به دست آورد. شاید شما فکر می کنید که من آدمی هستم که می داند که چه کاری دارد انجام می دهد. اما من اینچنین آدمی نیستم. من هر روز در دفترم از خود میپرسم، “چگونه می توانم این را بهتر انجام دهم؟” من از هر فرصتی که بتوانم برای یادگیری پاسخ این سوال استفاده می کنم. خودم را مثل اسفنجی میدانم که وقتی که آدمها را میبینم، سعی میکنم دانش آنها را جذب کنم. حریصانه کتاب میخوانم. در کنفرانس ها شرکت میکنم. مردم را تماشا میکنم. آزمایش می کنم. ما در این جهان به شدت متغییر زندگی می کنیم، و به عنوان یک بازاریاب، تنها روش برای پیشرفت مداوم، به دنبال درسهایی برای یادگیری بودن است، آنهم هر روز و هر روز.

9) ریک مولردی از شرکت RickMulready.com

من کنجکاوم که در برندهای خارج از صنعت من چه کاری در حال انجام است. پیگیری آنچه رقبای ما انجام می دهند جالب است اما پیشرفت اغلب هنگامی که ما یک گام به عقب بر میگردیم و از بیرون صنعت خود را نگاه می کنیم، اتفاق می افتد. این زمانی است که ما اغلب ایده ها و الهام های منحصر به فردی را برای پیشرفت پیدا می کنیم.

10) جووانا لرد از شرکت BigDoor

من زمانی را برای دیدار کارآفرینان جوان اختصاص می دهم. همه ما خیلی سرمان شلوغ است اما من در هفته چند بار با کارآفرینان جوان به صورت حضوری قهوه میخورم و یا چت می کنم. آنها تمایل دارند که با مشکلات جدید بازار مقابله کنند و این قدرت خلاقانه، اشتیاق زیادی را به من منتقل می کند. وقتی که من به یک کمپین بازاریابی جدید نزدیک می شوم یا کانال و چالشی می بینم، سعی می کنم به خاطر داشته باشم که بیرون، مردم هوشمندی وجود دارند که برای ساخت چیزهای بهتر مرا ترغیب و کمک میکنند و درمی یابم که به سوی بهتر شدن حرکت کنم.

11) جیسون دیمرس از شرکت AudienceBloom

من بدون تردید و درنگ، عمل می کنم. به خودم در هر گونه تصمیم تجاری که مواجه می شوم و می دانم درست است، اعتماد می کنم و زمانی که می دانم آنچه را که باید انجام دهم، وقت کشی نمی کنم. بدون اقدام کردن، نتایج نمی توانند آشکار شوند، و متوجه شدم که بسیاری از مردم می دانند چه باید انجام دهند، اما مشکل عمل کردن آن است. اگر شما می توانید بر تردیدهای خود غلبه کنید، خود را بسیار سازنده تر می یابید.

12) برایان هونیگمن از BrianHonigman.com

من به طور مداوم با ایده ها ، سیستم عامل ها، فن آوری ها، شرکت ها و افراد جدید کار می کنم تا ببینم چه چیز بهتر است و یا چگونه می توان در آینده از آن کار کشید. استفاده از این راهبرد برای همه چیزهایی که انجام می دهم، کمک می کند تا مستمراً از منطقه راحتی خارج شوم، و با چالاکی و انعطاف پذیری به نیازهای مشتریان و شرکای خود پاسخ دهم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بازاریابان موفق و معروف ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بازاریابان موفق و معروف ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.