زمان مطالعه: 2 دقیقه
شبکه های اجتماعی ایرانی

شبکه های اجتماعی ایرانی

استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

شبکه های اجتماعی در ایران

استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. هم‌اکنون سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، بعد از پرتال‌های بزرگی مثل یاهو یا ام‌اس‌ان موتورهای جستجو مثل گوگل، تبدیل به پراستفاده‌ترین خدمت اینترنتی شده‌اند. در ایران هم شبکه های اجتماعی ایرانی زیادی وجود دارد که آسمونی در این بخش شبکه های اجتماعی وطنی را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده است که در ادامه می خوانید.

در ایران علی‌رغم اینکه عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم تلقی نمی‌شود. و هچنین صرف عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب نمی‌شود و به نوع فعالیت شبکه و فرد وابسته است. بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای اصل بر آزادی است و شهروندان از تمامی امکانات اینترنت می‌توانند استفاده کنند اما این اصل استثناهایی دارد که عمدتاً در قانون جرایم رایانه‌ای آمده است ارتکاب این ممنوعیت‌ها جرم و قابل مجازات است.

گرچه آمار دقیقی ازشبکه‌های اجتماعی درایران موجود نیست اما به تقریب حدود 600 مورد تحت عناوین شبکه‌های اجتماعی- جوامع مجازی -میکروبلاگ-موبلاگ -تالار گفتگو یا فروم -اتاق گفتگو یا چت روم درکشور ایجادشده است واین نشان از رونق این گونه سایتها درایران است.

10 شبکه اجتماعی پرطرفدار ایرانی

شبکه اجتماعی فیس نما

فیس نما ، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های بیگانه و فراهم اوردن محیطی امن برای کاربران با مدیریت علیرضا قاسم پور تاسیس شد.نقطه قوت فیس نما نسبت به دیگر شبکه های داخلی حضور اکثر کاربران ایرانی فعال در حوزه شبکه های اجتماعی ، امکانات متعدد و رسیدگی سریع به مشکلات کاربران است.به نوشته این شبکه کاربران فیس نما کمی بیش از یک میلیون نفر هستند.

شبکه اجتماعی ویسپی

ویسپی پیام رسانی چینی بود که توسط شرکت‌های ایرانی خریداری شده و سرورهای آن به درون ایران انتقال پیدا کرد.

شبکه اجتماعی سروش

این نرم‌افزار تحت حمایت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گسترش یافته و بخش عمده‌ای از سهام این شرکت متعلق به صدا و سیما است.

شبکه اجتماعی بله

پیام‌رسان بله متعلق به بانک ملی ایران است.

شبکه اجتماعی آی‌گپ

سازنده این پیام‌رسان شرکت روی خط مدیا است که زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کدهای آن را تولید کرده‌است.

شبکه اجتماعی بیسفون

پیام رسان ایرانی است که توسط شرکت Bistalk در سال 1392عرضه شد و امکانات آن تقریباً شبیه تلگرام بوده و هست.

شبکه اجتماعی ایتا

پیام‌ رسان ایتا محصول شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز است که در سال 1396 شروع به فعالیت کرد.

شبکه اجتماعی فارس توییتر

فارس توییتر ، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی و ایجاد محیطی مناسب با فرهنگ ایرانی برای کاربران ایرانی با مدیریت علی اکبر صادقی راه اندازی شد. این شبکه همانطور که از نامش پیداست نوع خدواتش به شبکه معروف توییتر بسیار نزدیک است.
نقطه قوت فارس توییتر امنیت، سهولت استفاده کاربران است. یکی از نقاط قوت این شبکه نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی داخلی به روز کردن صفحه با ارسال پیامک توسط کاربران است.در آخرین اعلام مدیر این شبکه تعداد کاربران فارس توییتر به مرز 29.000 کاربر رسیده است.

شبکه اجتماعی هم میهن

هم میهن ، از سال 1384 به منظور ایجاد محیطی امن و سالم برای کاربرانی که تمایلی به حضور در شبکه های اجتماعی بیگانه ندارند با مدیریت امیر قاسمی تاسیس گردید.
نقطه قوت هم میهن ، هماهنگ بودن با فرهنگ ایرانی و اسلامی ،کنترل محتوا و سالم سازی محیط تحت نظر 60 مدیر و 6میلیون مخاطب ایرانی است

شبکه اجتماعی افسران

شبکه اجتماعی افسران جنگ نرم که به اختصار افسران نامیده می شود در بخش معرفی اینگونه نوشته است: با توجه به تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مقابله با جنگ نرم دشمن و توصیه ایشان مبنی بر اینکه «خودتان در مجامع فکری‌تان به دنبال راهکار باشید»، تصمیم گرفتیم تا شبکه افسران را به منظور - ایجاد بستر برای هم‌فکری و بیان دیدگاه‌ها - شبکه توزیع برای بیشتر دیده شدن محتواهای تولیدشده - انتشار سریع محتوا، ایده یا اطلاع - بسترسازی برای آزمون ایده‌های نو قبل از اجرا - توانمندسازی افسران جوان در مقابله با جنگ نرم دشمن راه‌اندازی کنیم.

نظر خود را درباره «شبکه های اجتماعی ایرانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شبکه های اجتماعی ایرانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.