زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیست غذاهای مجلسی ایرانی

لیست غذاهای مجلسی ایرانی

لیست غذاهای مجلسی ایرانی کباب ایرانی یکی از غذاهای مجلسی ایرانی به گزارش آسمونی کباب یکی از غذاهای لذیذ...

لیست غذاهای مجلسی ایرانی

لیست غذاهای مجلسی ایرانی
لیست غذاهای مجلسی ایرانی

کباب ایرانی یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

به گزارش آسمونی کباب یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است . انواع کباب ها از جمله جوجه، برگ، جیگر گوسفند، کباب کوبیده، بختیاری و دنده کباب که آن ها را در آبلیمو و زعفران و پیاز مزه دار میکنند. این غذا جزء غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی در دنیا هستند. این کباب ها با سبزی ریحان و لیموی تازه به همراه دوغ و نان یا برنج سرو میشوند .

سبزی پلو با ماهی یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

سبزی پلو ماهی از قدیم الایام به غذای شب عید ما ایرانیا معروف بوده و خیلی ها هنوز هم به این رسم زیبا پایبند هستند و شب عید این غذای خوشمزه رو درست میکنند . به غیر از شب عید هم سبزی پلو ماهی در خونه های ایرانی زیاد خورده میشود .

آجیل پلو (جواهر پلو) یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

یک پلوی لذیذ ایرانی که ترکیبی از برنج ایرانی به همراه خلال پسته، خلال بادام، هویج، پوست پرتغال، زرشک و زعفران ایرانی است. ایرانی ها برای تعادل در طعم این غذا زرشک را به همراه مقدار کمی شکر تفت میدهند. این پلوی بی نظیر  به همراه آجیل تهیه میشود .

ته دیگ (برنج سرخ شده) یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

ته دیگ یکی از بخش های خوشمزه غذای ما ایرانی هاست. با این که ته دیگ جزء منوی غذای رستوران ها نیست اما طعم لذیذ و منحصر به فرد ته دیگ باعث شده در بین خانواده های ایرانی جایگاه خاصی داشته باشد . ته دیگ را از نان، سیب زمینی، برنج زعفرانی و کاهو تهیه میکنند.

آش رشته یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

با وجود تنوع آش های مختلف در کشور ایران تنها آش رشته است که از بقیه آش ها برتر می باشد و طرفداران زیادی دارد این آش که ترکیبی از حبوبات، سبزی آشی و رشته میباشد و در سرو آن از سیر داغ، پیاز داغ، نعناع داغ وکشک یا دوغ استفاده میکنند.

iranian-cuisine
iranian-cuisine

قورمه سبزی یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

قورمه سبزی این خورش اصیلی ایرانی جزء غذاهای لذیذ کشور است که همه ی افراد از کوچک و بزرگ را عاشق خود کرده است . خورش سبزی عطر و طعم بی نظیری دارد و از ترکیب لوبیا قرمز، سبزی خورشتی، گوشت  و لیموی امانی تهیه میشود و به همراه برنج ایرانی سرو میشود .

زرشک پلو یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

این غذای خوشمزه ایرانی ترکیبی از برنج و زشک است که در کنار مرغ سرو میشود این غذای مجلسی در ایران و بین مردمان کشور نیز طرفذاران زیادی دارد و در مراسم و مناسبت های خاصی تهیه می شود .

باقله پلو یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

باقله های سبز و زرد در میان برنج ایرانی همراه با سبزی معطر پلویی و زعفران که همراه با کره یا روغن حیوانی طبخ شده است و همراه با ماهیچه سرو میشود جزء غذاهای بی نظیر ایران است.و اکثر در شیراز شناخته تر است .

خورش بادمجان یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

بادمجان یکی از پرطرفدار ترین غذاهای ایران است کمتر کسی میبینید که طعم بی نظیر بادمجان را نپسندد. این خورش خوشمزه و لذیذ که از بادمجان های سرخ شده به همراه گوجه فرنگی و گوشت طبخ میشود هم به همراه برنج و هم با نان سنگگ و سبزی سرو میشود که بی شک هر کسی که یک بار آن را امتحان کرده باشد شیفته ی طعم آن میشود.

لیست غذاهای مجلسی ایرانی
لیست غذاهای مجلسی ایرانی

خورش فسنجان یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

این خورش خوش طعم، با طعم ترش و شیرین خود توانسته است جزء محبوب ترین غذای ایرانی در دنیا شناخته شود. این خورش که از گردوی چرخ شده و رب انار و شکر به همراه گوشت مرغ یا گوشت چرخ شده تهیه میشود یکی از غذاهای لذیذ و معروف کرمان است.

دیزی ، آبگوشت سنتی یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

اجزای اصلی در تهیه آبگوشت سنتی و یا دیزی، گوشت و حبوبات هستند و با توجه به اقلیم ناحیه‌ای که این غذا در آن پخت می‌شود، سایر مواد غذایی به آن اضافه خواهد شد؛ به عنوان مثال در شمال ایران سیر و در کرمان زیره را برای طعم‌دار کردن آبگوشت استفاده می‌کنند. اما وجود گوشت و حبوبات وجه تشابه تمامی آبگوشت‌هاست.

نان و پنیر و سبزی یکی از غذاهای مجلسی ایرانی

سبزی خوردن جزء جدا نشدنی سفره های ایرانی است. به طور روزانه این سبزی ها  که شامل: نعناع، ریحان، پیازچه، ترخون، شاهی، تره و تربچه است در کنار انواع غذاها از جمله آبگوشت، خورش ها، غذاهای ایرانی سرو میشود. این سبزی های بی نظیر به همراه نان و گردو یک ساندویچ لذیذ یا یک پیش غذای ساده ایرانی به حساب می آید

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لیست غذاهای مجلسی ایرانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لیست غذاهای مجلسی ایرانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.