زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

در ایران شرکت های هواپیمایی زیادی فعالیت می کنند اما بهترین شرکت های هواپیمایی ایران کدامند؟ اگر می خواهید...
در ایران شرکت های هواپیمایی زیادی فعالیت می کنند اما بهترین شرکت های هواپیمایی ایران کدامند؟ اگر می خواهید با شرکت های هواپیمایی ایران آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که بهترین شرکت های هواپیمایی ایران را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

ایرلاین‌های ایرانی که از سال 1345 هجری شمسی تا کنون ایجاد شده‌اند متشکل از بخش خصوصی، نظامی و دولتی هستند. در این بخش اسامی تمامی شرکت های هواپیمایی را بر شما عزیزان قرار داده ایم.

بهترین شرکت های هواپیمایی کشور ایران

شرکت هواپیمایی هما

شرکت هواپیمایی ملی ایران در تاریخ پنجم اسفند ماه سال 1340 با ادغام دو شرکت هواپیمایی «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرویز» و ایجاد خط هوایی جدیدی با نام «هواپیمایی ملی ایران» با علامت اختصاری و سمبل «هما» تاسیس شد.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور (Iran Airtour Airline) یک ایرلاین خصوصی ایرانی است که در سال 1351 توسط ایران ایر (هواپیمایی هما) راه‌اندازی شد. خطوط هوایی ایران ایرتور هم‌اکنون میان تهران و دیگر شهرهای ایران و چند کشور آسیای میانه برجا است. پایگاه اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه بین‌المللی مشهد است. ایران ایرتور هر هفته بیش از 50 پرواز داخلی و خارجی دارد.

شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در سال 1359 از ادغام چهار شرکت هوایی کوچک با نام های ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد. هواپیمایی آسمان هم‌اکنون وسیع‌ترین شبکه پروازی به شهرهای داخلی را (با تاکید بر پرواز به مناطق محروم کشور) دارد.

این شرکت ابتدا قرار بود برای نقاط دور افتاده و با هواپیماهای کوچک فعالیت کند اما با تغییر قانون (طبق قانون در آن زمان فقط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی می‌توانست هواپیماهای پهن پیکر داشته باشد) این شرکت از ناوگان با برد متوسط و هواپیماهای با صندلی بیشتر به کار گرفت و در مناطقی که مسافر کمتر و مشکلات بیشتری داشت پرواز کرد.

شرکت هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان، ایرلاینی خصوصی است که در حال حاضر با 56 فروند هواپیمای مسافربری و باری، روزانه به 52 مقصد در اروپا، آسیا و خاورمیانه پرواز دارد. هواپیمایی ماهان در سال 1371 و با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، به عنوان شرکتی خصوصی تاسیس شد و یک سال پس از آن در سال 1372، فعالیتش را آغاز کرد.

شرکت هواپیمایی کاسپین

هواپیمایی کاسپین که از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از ایرلاین‌های ایرانی است که در حال حاضر با 8 فروند هواپیمای بوئینگ، همه روزه سهمی از پروازهای داخلی و خارجی ناوگان هواپیمایی کشور را بر عهده دارد.

شرکت هواپیمایی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر یکی از ایرلاین‌های خصوصی ایران است که در حال حاضر 12 فروند هواپیمای فعال از نوع فوکر و مک‌دانل داگلاس در اختیار دارد. شرکت هواپیمایی کیش ایر که در سال 1371 شکل گرفت، یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است. کیش ایر با هدف توسعه فعالیت‌های جزیره زیبای کیش، از طریق برقراری ارتباط با مراکز استان‌های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس تأسیس شد.

شرکت هواپیمایی نفت

هواپیمایی نفت ایران یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های دولتی کشور است که در حال حاضر با 5 فروند فوکر 50 و 4 فروند فوکر 100 در ناوگان هوایی خود وظیفه انتقال مسافران و کارکنان شرکت ملی نفت ایران را بر عهده دارد.

شرکت هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان یکی از ایرلاین‌های خصوصی کشور است که در حال حاضر با در اختیار داشتن هفت فروند هواپیما، پروازهای داخلی و خارجی خود را برقرار داشته است. این شرکت هواپیمایی در سال 1384 موفق به کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران شد و از سال 1385 پروازهای خود را به طور رسمی آغاز کرد.

شرکت هواپیمایی زاگرس

هواپیمایی زاگرس، یکی از ایرلاین‌های خصوصی کشور است، که با در اختیار داشتن  19 فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ پروازهای داخلی و خارجی خود را دایر کرده است. هواپیمایی زاگرس از جمله ایرلاین‌های خصوصی و نسبتا جوان کشور است که در سال 1384 پا به عرصه‌ی صنعت هوایی کشور گذاشت و با ورود دو فروند هواپیمای توپولوف روسی خود را به ایرلاین‌های قدیمی‌تر معرفی کرد. با توجه به ثبت شرکت زاگرس در منطقه اقتصادی اروند و تعهد آن به خوزستان اولین پرواز زاگرس در سال 86 در مسیر تهران - اهواز - تهران صورت پذیرفت.

شرکت هواپیمایی معراج

هواپیمایی معراج یکی از ایرلاین‌های خصوصی کشور است که در سال 1389 با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری تأسیس شد. دفتر اصلی این شرکت در تهران قرار دارد. در سال 1395 هواپیمایی معراج رکورد طولانی‌ترین پرواز ایرانی را با انجام پرواز هیئت دیپلماتیک جواد ظریف را که از سیدنی به تهران و به مدت 17 ساعت بدون توقف و سوخت گیری انجام شد، شکست. این شرکت هواپیمایی دارای یازده فروند هواپیما است.

شرکت هواپیمایی قشم

هواپیمایی قشم در حال حاضر یک ایرلاین دولتی متعلق به وزارت نفت است که با 13 فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی خود پروازهای داخلی و خارجی خود را توسعه بخشیده است. هواپیمایی قشم در سال 1372 با اجاره هواپیما، فعالیت پروازی خود را با نام فراز قشم شروع کرد.

شرکت هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا، یک ایرلاین خصوصی ایرانی است که فعالیت خود را از شهر تبریز آغاز کرد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر با در اختیار داشتن 13 هواپیمای بوئینگ و ایرباس هر روزه پروازهای داخلی و خارجی به مقاصد کشورهای همسایه دارد.

شرکت هواپیمایی سهند آسیا

سهند آسیا : شرکت هواپیمایی سهند آسیا نیز از سال 88 با دو فروند هواپیمای بوئینگMD فعالیت خود را آغاز کرده است.

شرکت هواپیمایی اترک

اترک : این شرکت که سال گذشته در بجنورد تاسیس شده است اکنون با سه فروند هواپیما فعالیت می‌کند.

پویا ایر : این شرکت نیز یکی دیگر از ایرلاین‌های تازه تاسیس ایرانی است که در زمینه جابه‌جایی مسافر فعالیت می‌کند.

شرکت هواپیمایی هسا

هسا : شرکت هواپیمایی هسا متعلق به شرکت صنایع هواپیماسازی ایران است که با شش فروند هواپیما فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی فارس ایر قشم

فارس ایر قشم : شرکت هواپیمایی فارس قشم در سال 1385 تاسیس شده که پایگاه اصلی آن در جزیره قشم است و سازمان عمران قشم نیز از سهامداران این شرکت است.این شرکت جزء ایرلاین‌هایی است که به منظور فعالیت مجدد و عملیاتی شدن شرکتش از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مهلت شش ماهه گرفته است.

شرکت هواپیمایی ساها

ساها : شرکت هواپیمایی ساها که در سال 1369 توسط نیروی هوایی ارتش تاسیس شده است به دلیل بالابودن سن ناوگان، ادامه فعالیتش از اردیبهشت ماه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری متوقف شدو قرار است این ایرلاین با واردات هواپیماهای جدید فعالیت خود را از سر بگیرد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین شرکت های هواپیمایی ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین شرکت های هواپیمایی ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.