زمان مطالعه: 2 دقیقه
راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی ایران ایر

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر، به عنوان قدیمی‌ترین هواپیمایی ایرانی در سال ۱۳۴۰ از ادغام دو شرکت هواپیمایی «ایرانیَن ایرویز» و «پرشین ایرویز» تشکیل شد.

امروزه با اینکه بسیاری از ما اغلب خریدهای خود را از فروشگاه های مجازی انجام می دهیم اما هنوز هم ممکن است برخی از اشتباهات کوچک ما را در اینگونه خرید ها با دردسر مواجه نماید، به طور مثال خرید اینترنتی یک بلیط هواپیما را در نظر بگیرید، شاید در نگاه اول همه چیز ساده به نظر برسد اما اگر به نکات کوچکی که در حین خرید وجود دارند توجه نکنید ممکن است متحمل جریمه شوید و یا حتی پرواز خود را از دست بدهید.با آسمونی همراه باشید

معرفی هواپیمایی ایران ایر

معرفی هواپیمایی ایران ایر
معرفی هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی ایرانین ایرویز در اردیبهشت‌ ماه سال 1325 تاسیس گردید و اولین خدمات مسافرت هوایی خود را در مسیر تهران به مشهد مقدس و پس از جنگ جهانی دوم آغاز نمود. در طول 17 سال (از سال 1324 تا 1341) و به تدریج با دارا بودن تنها چند پرواز بین‌المللی به مهمترین خط هوایی داخلی تبدیل شد. در سال 1333 خط هوایی خصوصی دیگری تحت عنوان پرشین ایرویزیا پارس تاسیس گردید. در ابتدا، خط هوایی پرشین ایرویز فقط وظیفه‌ حمل بار به اروپا را برعهده داشت. 

 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" حدود نیم قرن است که به عنوان بازویی توانمند در اختیار مردم ایران بوده و می‌کوشد تا با جابه‌جایی مسافر، بار صادراتی و وارداتی و پست در شبکه داخلی و بین‌المللی به نحو مطلوب انجام وظیفه نماید.

کلاس های پروازی هواپیمایی ایران ایر

کلاس های پروازی هواپیمایی ایران ایر
کلاس های پروازی هواپیمایی ایران ایر

هما کلاس

هما کلاس نام بیزنس کلاس ایران ایر (Iran air) است که امکانات و راحتی بیشتری در پرواز برای مسافران فراهم می‌کند و وعده های غذایی بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد. صندلی ها در این کلاس پروازی عریض‌ترند و مسافران فضای بیشتری نسبت به کلاس عادی در اختیار دارند. وزن بار مجاز در پروازهای خارجی هما در هما کلاس با پروازهای داخلی متفاوت است و برای دارندگان کارت نقره‌ای و کارت طلایی نیز اضافه‌بار رایگان درنظر گرفته شده است.

اکونومی کلاس

صندلی های راحتی عادی و یک وعده غذای رایگان در پرواز از ویژگی های کلاس پروازی عادی ایران ایر یا همان کلاس اکونومی است. میزان بار مجاز کلاس اکونومی ایران ایر در پروازهای مختلف متفاوت است و حتما موقع خرید بلیط ایران ایر باید مورد توجه قرار گیرد.

روش خرید آنلاین بلیط هواپیمایی ایران ایر

  1. وارد سایت https://www.iranair.com شوید.
  2. مبدا و مقصد را انتخاب نمایید.
  3. تاریخ پرواز را وارد نمایید.
  4. تعداد مسافر را وارد کنید و روی گزینه جستجو کلیک کلید.
  5. بعد از جستجو لیست پرواز ها به شما نمایش داده می شود و می توانید پرواز خود را انتخاب نمایید.
  6. در مرحله بعد اطلاعات شخصی را وارد کنید.
  7. در درگاه پرداخت هزینه بلیط را با کارت بانکی پرداخت نمایید.
  8. بعد از پرداخت هزینه بلیط از بلیط خود یک پرینت تهیه کنید و زمان پرواز همراه خود داشته باشید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی ایران ایر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی ایران ایر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.