زمان مطالعه: 1 دقیقه
شکست مطلق وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی

شکست مطلق وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی

اولین بار که رقابت های قهرمانی جهان برگزار شد، مربوط به سال 1891 بود. زمانی که 7 وزنه بردار از 6 کشور جهان مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان را در لندن برگزار کردند. این رقابت در 28 مارچ آن سال انجام ش

شکست مطلق وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی
شکست مطلق وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی
 

اختصاصی آسمونی – نوشته از مهدی زارعی

  یازدهم شدیم نه چهارم! مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در کره جنوبی و ازبکستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. مدعیان ایرانی که دیگر مدعی نیستند! در روز آخر مسابقات 2017، در حرکت یک ضرب سلیمی موفق به کسب نقره و علی حسینی صاحب برنز شد. در دو ضرب سعید علی حسینی ابتدا وزنه 236 کیلوگرم را مهار کرد و سپس وزنه 240 کیلوگرم را بلند کرد و پس از آن موفق به بلند کردن وزنه 251 کیلوگرم شد تا به مدال نقره مجموع برسد. بهداد سلیمی نیز که ابتدا وزنه 241 کیلوگرم را مهار کرد اما هیئت ژوری آن را مردود اعلام کردند تا بهداد در دومین تلاش خود به درستی این وزنه را بالای سر ببرد. سلیمی در سومین حرکت خود موفق به مهار وزنه 252 کیلوگرم شد اما باز هم هیئت ژوری وزنه بهداد را مردود اعلام کرد. در دوضرب لاشا تالاخادزه مرد شماره یک جهان در این وزن، هم موفق به مهار 257 کیلوگرم شد و پس از کسب مدال طلای یک ضرب طلای مجموع و دو ضرب را نیز کسب کرد.    

iran-weightlifting-defeated-at-world-championships
iran-weightlifting-defeated-at-world-championships
  پس با این حساب لاشا تالاخادزه موفق به کسب سه طلا شد. سعید علی حسینی موفق به کسب مدال برنز یک ضرب و دو ضرب و نقره مجموع شد و بهداد سلیمی نیز نقره یک ضرب و برنز مجموع را کسب کرد. پیش تر، علی هاشمی، وزنه بردار 105 کیلوگرم تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان مدال طلای یک ضرب این وزن را به دست آورد. در این مسابقات، قبلا سهراب مرادی، دیگر وزنه بردار ایرانی موفق شده بود با کسب سه طلا، رکورد جهان نیز تغییر دهد. ایوب موسوی، دیگر ملی پوش ایران در این دسته، با مهار وزنه 214 کیلوگرمی در دو ضرب، با مجموع 385 کیلوگرم به دو مدال نقره حرکت دوضرب و مجموع دست یافت تا کشورمان در بخش مردان قهرمان وزنه برداری جهان شود. البته در این مسابقات مدالها به صورت مجموع رقابت های زنان و مردان محاسبه شد. سیستمی که از سال 1991 به قانون مسابقات وزنه برداری جهانی بدل شده است..   ادامه دارد..

نظر خود را درباره «شکست مطلق وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شکست مطلق وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.