زمان مطالعه: 11 دقیقه
ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟

ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟

ایران یکی از کشورهای تاریخی زیبا با جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب است. اگر قصد سفر به ایران را دارید این...
ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟
ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟

ایران یکی از کشورهای تاریخی زیبا با جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب است. اگر قصد سفر به ایران را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای دبی برای شهرهای تهران ، شیراز ،اصفهان ، کرمان ، لار ، مشهد ، تبریز ، جزیره کیش ، بندرعباس ، بوشهر ، زاهدان پرواز مستقیم وجود دارد. برای رفتن به شهرهای دیگر ایران نیز از فرودگاه امام خمینی با طی مسافت 30 کیلومتر به فرودگاه مهرآباد می رسید و از آنجا به سایر نقاط پرواز می کنید.

iran-tourism
iran-tourism

ایرانگردی با قطار ایرانگردی از ترکیه از استانبول ترکیه هر هفته قطار حرکت می کند و پس از آنکارا و گذر از نزدیک دریاچه وان وارد ایران شده در تبریز توقف می کند و به سمت تهران می رود درکل از استانبول تا تهران 69 ساعت طول خواهد کشید معادل سه شب. تبریز - وان : بصورت جداگانه از خط تهران استانبول هر هفته بین تبریز ایران و شهر وان ترکیه حرکت می کند. ایرانگردی از سوریه این قطار از عراق نمی گذرد از دمشق حرکت می کند در ترکیه توقف دارد و بعد از آن به شهر وان و بعد به ایران وارد می شوذ این مسیر از دمشق تا تهران حدود 54 ساعت معادل 2 شب طول می کشد. ایرانگردی از افغانستان مسیر قطار تهران - هرات در حال احداث است فعلا از مشهد تا شهر خواف (روی) ایران در نزدیکی مرز افغانستان آماده است. ایرانگردی از عراق مسیر خط آهن خرمشهر - بصره در حال آماده سازی است و ایران را به خطوط آهن عراق از جمله کربلا و نجف متصل می کند البته خط آهنی نیز قرار است کرمانشاه را به خانقین متصل کند. ایرانگردی از پاکستان کوت - زاهدان: این خط اول و پانزدهم هر ماه به سمت زاهدان می رود که 11 ساعت به طول می کشد و بعد از زاهدان نیز به سایر نقاط ایران خواهید رفت که نزدیکترین شهرها شهر تاریخی بم و کرمان است که جاذبه های دیدنی دارد ایرانگردی از آذربایجان خط آهن نخجوان - تبریز که از نخجوان حرکت می کند به شهر مرزی جلف می آید و سپس به به تبریز می آید از این مسیر قبلا برای راه آهن مسکو - تهران استفاده میشد که پس از جنگ ارمنستان و آذربایجان بسته شد خط آهن باکو تا مرز آذربایجان که شما می توانید به آستارا بیایید و پیاده از مرز ایران گذر کنید قرار است خط آهن تهران - زنجان - رشت به این نقطه برسد ایرانگردی از ترکمنستان روزانه از مشهد به سرخس قطار موجود است این قطار بیشتر نمی رود و خط تغییر میکند از آنسو از عشق آباد و مرو می توانید به این منطقه برسید. ایرانگردی با اتومبیل تعداد بسیار زیادی از مردم میان ترکیه و ایران رانندگی می کنند در این مسیر در ایران نیز بزرگراه های خوبی احداث است فقط شما باید گواهینامه بین المللی داشته باشید یا مالیاتی را پرداخت کنید البته اگر گواهینامه خود را به موسسه ایی بدهید آن را بین المللی کنید و خصوصا به فارسی ترجمه کنید بسیار برای شما سودمند خواهد بود. ایرانگردی با اتوبوس ایرانگردی از ارمنستان اتوبوس های خوبی از ایروان تا تبریز می آیند و بیشتر آنها به تهران نیز می روند. ایرانگردی از ترکیه شما از شهرهای استانبول ، آنکارا و آنتالیا با خرید بلیت های شرکت سیر و سفر می توانیدبه تهران بروید هزینه آن هم حدود 35 دلار است. دوغوبایزید-بازرگان خیلی سریع و راحت خود را با اتوبوس از دوغوبایزید به مرز می رسانید و با تاکسی به ترمینال اتوبوسرانی بازرگان می روید و به نقاط دیگر می رسید وان - ارومیه حدود 300 کیلومتر را در بیش از 6 ساعت از وان به ارومیه می رسانید علت افزایش مدت زمان جاده های نامناسب سمت ترکیه است و بیش از 5 ایست و بازرسی در طرف ترکیه انجام می گیرد که به خاطر نیروهای گروه پ ک ک انجام می گیرد

ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟
ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟

ایرانگردی از پاکستان شما می توانید به نقطه تفتان در طرف پاکستان بیایید و بعد به زاهدان ایران ولی در سر مرز ایران ویزا داده نمی شود و باید از کوت یا سایر نقاط میزا تهیه کنید بعد بیایید به این سمت وبعد از زاهدان به شهرهای تاریخی بم ، کرمان و کیش با دبی حرکت می کنند و جزیره کیش ویزا نمی خواهد همینطور از بندرعباس به غیر از هواپیما کشتی نیز به دبی و شارجه می رود و از قطر ، کویت و بحرین نیز به بوشهر کشتی می رود. ایرانگردی در داخل کشور حمل و نقل در سطح بالایی است و همینطور قیمت هواپیما در ایران ارزانتر است و حمل و نقل در ایران بسیار قابل دسترس است. ایرانگردی با هواپیما هواپیما از تهران به سایر نقاط بسیار پرواز دارد و شما با انواع و اقسام هواپیماها می توانید پرواز کنید هواپیمایی ملی ایران ایران ایر است و در اکثر مواقع به راحتی می توانید بلیت در فرودگاه یا موسسات گردشگری تهیه کنید جز در تابستان بلیت اکثر پروازها را در ایران می توانید تهیه کنید اما در سایر نقاط مثل دبی و دفاتر ایران ایر نیز می توان تهیه کرد. ایرانگردی با اتوبوس حمل ونقل اتوبوس رانی ایران بسیار ارزان تر از نقاط دیگر جهان است و خیلی سریع حرکت کنید اتوبوس ها تا 100 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و به عنوان مثال درحدود 20 ساعت از شیراز به مشهد می رسید. اتوبوس های مختلفی وجود دارد. شما از دفاتر و خود ترمینال می توانید بلیت بخرید و غیر از تابستان مشکلی نخواهید داشت. اتوبوس های شهری نیز وجود دارد در بعضی از آنها باید مبلغی را هنگام سوار یا پیاده شدن بپردازید و بعضی هم باید بلیت تهیه کرده و در اتوبوس بنشینید. ایرانگردی با قطار شما با استفاده از شرکت قطار رجا به اکثر نقاط ایران از تبریز تا زاهدان از مشهد تا اهواز و از گرگان تا بندرعباس را بروید خیلی مزیت ها دارد امن و ارزان و همینطور جالب با دیگر مسافران می توانید صحبت کنید و همینطور دیگر گردشگران را ببینید و غذاهای متنوع بخورید شما از یک ماه قبل هم می توانید بلیت های قطار را بخرید و اگر از طریق اینترنت خرید کنید تخفیف هم خواهید داشت قطار شهری (مترو ) نیز در تهران وجود دارد و در شهرهای دیگری نیز در دست احداث است قطار شهری (مترو) تهران شرق ،غرب ،جنوب و شمال را به یکدیگر متصل می کند. ایرانگردی با تاکسی در درون شهرها و در بین شهرها به راحتی می توانید تاکسی گیر بیاورید. ایرانگردی با اتومبیل شما براحتی و با یک گواهینامه بین المللی با بنزین ارزان می توانید در تمام ایران بگردید و یا حتی اجاره کنید از 20 تا 50 دلار می شود اتومبیل اجاره کرد بزرگراههای زیاد و راههایی که بالاتر از 160 کیلومتر در ساعت هم رانندگی می شود. آشنایی با صحبت در ایران برای ایرانگردی زبان رسمی فارسی است و در اکثر نقاط این زبان را می دانند و خیلی ها نیز حداقل بصورت کم نیز می توانند انگلیسی صحبت کنند خصوصا در شهرهای بزرگ و خصوصا در شهر توریستی اصفهان و جزیره توریستی کیش باید بدانید که بعضی نقاط نیز زبان های دیگری صحبت می شود مانند آذری و کردی و بلوچی و ... اما فارسی را اکثر مردم می دانند. آشنایی با پول در ایران برای ایرانگردی واحد پولی ایران ریال است اما عموم مردم از واحد پولی یک واحد را کم کرده و آن را تومان تلقی می کنند مانند 100 ریال همان 10 تومان است.

iran-tourism
iran-tourism

آشنایی با غذا در ایران برای ایرانگردی از ساعت 1 تا 3 بعد از ظهر ناهار خورده می شود و از 9 به بعد هم شام می خورند. الکل و گوشت خوک نیز در ایران به کلی ممنوع است. برای کسانی که از خارج از خاورمیانه به ایران می روند غذاهای جذابی را خواهند دید که بسیار جالب است مانند قهوه فرانسوی و نسکافه یافت می شود. انواع نوشیدنی های میوه ای خوشمزه در بسیاری از خیابان ها فروخته می شود که آب میوه می گویند و طعم هرمیوه را به صورت آب آلبالو یا آب طالبی می گویند و نوشیدنی دیگر که مخلوط شیر و موز است که شیرموز تلقی می شود. نوشابه های گازدار مختلفی وجود دارد که بین المللی ترین آنها زم زم وجود دارد که در کشورهای زیادی عرضه می شود. آشنایی با خواب در ایران برای ایرانگردی انواع هتل ها یافت می شود و همینطور هتل های سطح پایین تری که مسافرخانه و مهمان خانه گفته می شود. نکات ایمنی در ایران برای ایرانگردی در ایران جرم پایین است و از خیلی کشورهای غربی امن تر است. در نقاطی مانند زاهدان زابل میرجاوه مراقب باشید اما زیاد هم به اخبار توجه نکنید چون واقعا مردم آنها که اکثرا بلوچ هم هستند بسیار مهمان نواز هستند و خیلی هم به توریست ها کمک می کنند خصوصا اگر از نقاطی غیر از ایران باشد تنها مشکل گروه هایی هستند که در آن مناطق مواد مخدر قاچاق می کنند ولی خودتان این مردم را آزمایش کنید و از مهمان نوازی آنها تعجب کنید حتی از مناطقی همچون اصفهان که گفته می شود مهمان نواز هستند هم بیشتر مهمان نوازی می بینید البته در منطقه جنوبی سیستان وبلوچستان شهر چابهار وجود دارد که بسیار امن است. ایرانیها مخالف کشورهای غربی و آمریکا نیستند درست است که می گویند شعار مرگ بر آمریکا می دهند اما به هیچوجه مخالف نیستند و اگر با آنها برخورد کنید ممکن است که هرکدام بخواهند یک طور به شما کمک کنند و یا جایی را به شما نشان بدهند اگر با همچین افرادی مواجه شدید نترسید که شما را آسیب برسانند به هیچوجه تصوری از یک کشور نظامی نکنید و اینکه هرلحظه دستگیر شوید اصلا جای هیچ ترسی نیست اگر از گروه های معاند خارج از ایران حمایت نکرده باشید هیچ ترسی نخواهید داشت فقط قوانین را باید رعایت کنید. آشنایی با زنان ایران برای ایرانگردی هیچ فرق زیادی بین زنان ایران و سایر نقاط غربی وجود ندارد. زنان مانند مردان می توانند به هرجا بروند و حتی مانند غربی ها لباس می پوشند و خیلی ها هم حجاب اسلامی را رعایت می کنند و به آن عقیده دارند. برای هرگونه نیاز به اورژانس به شماره 115 و نیاز به پلیس به 110 و نیاز به آتش نشانی به 125 تماس بگیرید و آنها حداقل بصورت کم به غیر از فارسی، انگلیسی هم می دانند.

ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟
ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟

آشنایی با نکات سلامتی در ایران برای ایرانگردی آب زیاد خوردن در نقاط گرم مانند یزد، زاهدان، چابهار، هرمزگان و بوشهر را بدانید. آشنایی با احترام گذاشتن در ایران برای ایرانگردی ایرانی ها گرم و دوستانه برخورد می کنند و به هر صورتی خارجی ها را یاری می رسانند. ایرانی ها به تاریخ خود احترام می گذارند و به هیچ وجه به خلیج فارس ، خلیج یا خصوصا خلیج عربی نگویید چون بسیار ناراحت می شوند. به هیچ وجه آنها را با کلماتی هم چون عرب یا مسلمان نخوانید چون آنها عرب نیستند و اسلام آنها با سایر نقاط فرق می کند به عنوان مثال اصلا شبیه به بن لادن نیستند. آشنایی با لباس ایران برای ایرانگردی خانم ها باید موهای خودشان را با روسری و همینطور تا مچ دستشان و مچ پای خود را بپوشانند ممکن است در هنگام ورود به اماکن مذهبی مسلمانان به شما گفته شود که چادر به سر کنید. مردها هم نمی توانند با شلوارک رفت و آمد کنند. آشنایی با رفتار ایران برای ایرانگردی اگر با یک زوج ایرانی برخورد کردید فقط با هم جنس خود دست بدهید و هیچوقت با غیر هم جنس خود این کار را انجام ندهید. وقتی با یک زوج برخورد کردید کمتر به چشمان غیر هم جنس خودتان نگاه کنید . آشنایی با تعارف در ایران برای ایرانگردی ایرانیها بسیار مودب هستند مثلا موقع وارد شدن در اتاقی می گویند اول شما بروید به عنوان مثال حتی اگر یک کارگر ایرانی که یک کار را برای شما انجام می دهد موقع دریافت حقوق خود تعارف می کند. تعارف یکجور مهمان نوازی ایرانی هم هست موقع پرداخت هزینه هتل خود او می گوید که مهمان ما هستید یا در موقع خرید یا حتی پرداخت یک هزینه فرد دیگری بگوید که من پرداخت می کنم که بهتر است تشکر کنید. آشنایی با اماکن مقدس ایران برای ایرانگردی آنها تعصبی نیستند و دوست دارند اماکن مقدس خود را به شما نشان دهند و شما را آشنا کنند. خانم ها باید چادر سرشان کنند و همینطور موقع ورود کفش خود را در بیاورید. در آوردن کفش در بیشتر خانه ها هم مرسوم است و ممکن است باعث بی احترامی شما تلقی شود چون به نظافت هم اهمیت می دهند. اماکن زیبای مذهبی مانند شهرهای قم و مشهد بسیار زیبا است همینطور نمازهای دسته جمعی خصوصا در جمعه ها که نماز جمعه گفته می شود. انگشت شصت مترادف انگشت وسط غربی هاست هیچوقت انگشت شصت را به کسی نشان ندهید همینطور به راننده اتوبوس موقع گرفتن بلیت شما. آشنایی با مذهب ایران برای ایرانگردی آنها مانند عده ایی از مسلمانان افراطی نیستند و چون از گذشته با مسیحیان ارمنی و یهودی زندگی کرده اند به دیگران نیز احترام می گذارند وحتی لباس های اسلامی توسط غیر مسلمانان نیز مورد احترام است. آشنایی با آهنگ - موزیک ایران برای ایرانگردی ممکن است در تاکسی که سوار شدید راننده از شما بپرسد چه موزیکی دوست دارید و جدید ترین و متنوع ترین آنها را در دسترس شما بگذارد. آشنایی با پیش شماره ایران برای ایرانگردی پیش شماره ایران 0098 است و پیش شماره های تهران 021 اصفهان0311 ، کاشان 0361 ، اهواز 0611 ، شیراز 0711 ، تبریز 0411 ، مشهد 0511 و کرمان 0341 است. تلفن های همراه ایرانسل و همراه اول بسیار ارزان و قابل شارژ برای توریست ها مناسب است سیمکارت های ایران قابلیت جی پی آر اس را نیز دارد و می توانید به اینترنت دسترسی داشته و ایمیل خود را نیز چک کنید. پسوند اینترنتی ایران: ir.

iran-tourism
iran-tourism

جاذبه های گردشگری تور ایران برای ایرانگردی

  • نمایی دیدنی در شب از محدوده برج میلاد تهران
  • سی و سه پل اصفهان
  • آرامگاه سعدی شیراز
  • بارگاه مطهر رضوی در مشهد
  • باغ ارم شیراز
  • آرامگاه فردوسی در طوس
  • چشمه های آب معدنی باداب سورت اروست
  • بندرعباس و سواحل زیبای خلیج فارس
  • رود کارون در اهواز
  • باغ هشت بهشت اصفهان
  • میدان امیرچقماق در یزد
  • پارک لاله در تهران
  • آرامگاه حکیم عمر خیام نیشابوری در نیشابور
  • میدان نقش جهان اصفهان
  • طبیعت زیبای جوانرود در شمال غرب استان کرمانشاه
  • بنای عالی قاپو در اصفهان
  • بزرگترین قندیل در غار علی صدر همدان
  • دور نمایی از تخت جمشید در شیراز
  • آرامگاه شیخ فریدالدین عطار نیشابوری در نیشابور
  • شهر زیبای ماسوله در 55 کیلومتری رشت در استان گیلان
  • نمای بیرونی یکی از تالارهای تخت جمشید در شیراز
  • آرامگاه کوروش بزرگ در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد در استان فارس
  • نمایی از هتل داریوش در جزیره زیبای کیش
  • نمایی دیگر از تهران و نماد زیبای تهران بزرگ
  • منظره ای زیبا از بالای شیطان کوه لاهیجان در استان گیلان
  • آبشار زیبای مارگون در غرب شهرستان سپیدان در استان فارس
  • منظره ای از غروب آفتاب در خلیج همیشه فارس
  • آتشکده زرتشتیان در یزد
  • مقبره الشعرا آذربایجان شرقی
  • حافظیه در شیراز
  • قلعه تاریخی بیرجند
  • منطقه توریستی کلیبر آذربایجان شرقی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ایرانگردی چیست و ایرانگرد کیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.