زمان مطالعه: 15 دقیقه
بلیط ایران

بلیط ایران

ایران یکی از شهرهای زیبای جهان است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد و در تمام طول سال با گردشگران زیادی...

ایران یکی از کشورهای زیبای جهان است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد و در تمام طول سال با گردشگران زیادی مواجه هستند. اگر شما هم قصد سفر به ایران را دارید این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که به معرفی شهر ایران می پردازیم.

راهنمای سفر به ایران

ایران کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقهٔ خاورمیانه است. نام رسمی آن جمهوری اسلامی ایران و پایتخت آن تهران است. پهناوری این کشور 1٬648٬195 کیلومتر مربع (18 ام در جهان) است و بر پایهٔ آخرین آمار حدود 74 میلیون تن جمعیت دارد و هرساله حدود یک میلیون تن به جمعیت این کشور افزوده میشود ایران به عنوان یک سرزمین و یک ملت دارای تاریخی کهن است و یکی از تاریخی ترین کشورهای جهان به شمار می رود.

راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایرانف ویزای ایران، مشکلات سفر به ایران و ...

خرید بلیط

نژاد و صحبت در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

ایران امروزه از اقوام زیادی از جمله :آذربایجانی، کرد، لر، بختیاری، بلوچ، مازندرانی، گیلک، قشقایی، عرب، لک، تالشی، ترکمن، خلج، آشوری، کلدانی، مندایی(صائبی)، تات، گرجی، سیستانی، ارمنی، و یهودی تشکیل شده است.

 

در ایران در مجموع حدود 75 زبان و گویش رواج دارد و بزرگترین گروههای زبانی ایران را فارسی، ترکی آذربایجانی، کردی، ترکمنی، گیلکی، مازندرانی، خلجی، تالشی، لری، بختیاری، عربی، بلوچی، لکی، دیلمی، تاتی، ارمنی، آشوری، مندایی، گرجی، عبری، کلدانی و ... تشکیل می دهند.

 

ویزا ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

از سال 2006 ویزا در فرودگاه برای مسافران صادر می شود و کشورهایی که می توانند در فرودگاه ویزا دریافت کنند به شرط همراه داشتن یک قطعه عکس و 50 دلار شامل : آلبانیا، ارمنستان ، اتریش ، استرالیا ،آذربایجان ، بحرین، بلاروس ، بلژیک ،بولیوی ، بوسنی و هرزگوین ،برزیل ،برونئی ، بلغارستان ، چین ، کلمبیا کرواسی ، کوبا ، قبرس ، جمهوری چک ، دانمارک ، مصر ، فنلاند ، فرانسه ، گرجستان ، آلمان ،یونان ، هنگ کنگ ، مجارستان ، هند ، اندونزی ، ایتالیا ، دبی برای شهرهای تهران ، شیراز ،اصفهان ، کرمان ، لار ، مشهد ، تبریز ، جزیره کیش ، بندرعباس ، بوشهر ، زاهدان پرواز مستقیم وجود دارد.

برای رفتن به شهرهای دیگر ایران نیز از فرودگاه امام خمینی با طی مسافت 30 کیلومتر به فرودگاه مهرآباد می رسید و از آنجا به سایر نقاط پرواز می کنید.

iran-ticket
iran-ticket



 

ورود به کیش با دبی حرکت می کنند و جزیره کیش ویزا نمی خواهد

همینطور از بندرعباس به غیر از هواپیما کشتی نیز به دبی و شارجه می رود و از قطر ، کویت و بحرین نیز به بوشهر کشتی می رود.

 

حمل و نقل در داخل کشور ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

حمل و نقل در سطح بالایی است و همینطور قیمت هواپیما در ایران ارزانتر است و حمل و نقل در ایران بسیار قابل دسترس است.

 

حمل و نقل داخلی در ایران با هواپیما (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

هواپیما از تهران به سایر نقاط بسیار پرواز دارد و شما با انواع و اقسام هواپیماها می توانید پرواز کنید هواپیمایی ملی ایران ایران ایر است و در اکثر مواقع به راحتی می توانید بلیت در فرودگاه یا موسسات گردشگری تهیه کنید جز در تابستان بلیت اکثر پروازها را در ایران می توانید تهیه کنید اما در سایر نقاط مثل دبی و دفاتر ایران ایر نیز می توان تهیه کرد.

 

حمل و نقل داخلی در ایران با اتوبوس (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

حمل ونقل اتوبوس رانی ایران بسیار ارزان تر از نقاط دیگر جهان است و خیلی سریع حرکت کنید اتوبوس ها تا 100 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و به عنوان مثال درحدود 20 ساعت از شیراز به مشهد می رسید.

اتوبوس های مختلفی وجود دارد. شما از دفاتر و خود ترمینال می توانید بلیت بخرید و غیر از تابستان مشکلی نخواهید داشت.

اتوبوس های شهری نیز وجود دارد در بعضی از آنها باید مبلغی را هنگام سوار یا پیاده شدن بپردازید و بعضی هم باید بلیت تهیه کرده و در اتوبوس بنشینید.

 

حمل و نقل داخلی در ایران با قطار (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

شما با استفاده از شرکت قطار رجا به اکثر نقاط ایران از تبریز تا زاهدان از مشهد تا اهواز و از گرگان تا بندعباس را بروید خیلی مزیت ها دارد امن و ارزان و همینطور جالب با دیگر مسافران می توانید صحبت کنید و همینطور دیگر گردشگران را ببینید و غذاهای متنوع بخورید شما از یک ماه قبل هم می توانید بلیت های قطار را بخرید و اگر از طریق اینترنت خرید کنید تخفیف هم خواهید داشت

قطار شهری (مترو ) نیز در تهران وجود دارد و در شهرهای دیگری نیز در دست احداث است قطار شهری (مترو) تهران شرق ،غرب ،جنوب و شمال را به یکدیگر متصل می کند.

بلیط ایران
بلیط ایران



حمل و نقل داخلی در ایران با تاکسی (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

در درون شهرها و در بین شهرها به راحتی می توانید تاکسی گیر بیاورید.

 

حمل و نقل داخلی در ایران با اتومبیل (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

شما براحتی و با یک گواهینامه بین المللی با بنزین ارزان می توانید در تمام ایران بگردید و یا حتی اجاره کنید از 20 تا 50 دلار می شود اتومبیل اجاره کرد بزرگراههای زیاد و راههایی که بالاتر از 160 کیلومتر در ساعت هم رانندگی می شود.

صحبت در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

زبان رسمی فارسی است و در اکثر نقاط این زبان را می دانند و خیلی ها نیز حداقل بصورت کم نیز می توانند انگلیسی صحبت کنند خصوصا در شهرهای بزرگ و خصوصا در شهر توریستی اصفهان و جزیره توریستی کیش باید بدانید که بعضی نقاط نیز زبان های دیگری صحبت می شود مانند آذری و کردی و بلوچی و ... اما فارسی را اکثر مردم می دانند.

 

پول ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

واحد پولی ایران ریال است اما عموم مردم از واحد پولی یک واحد را کم کرده و آن را تومان تلقی می کنند مانند 100 ریال همان 10 تومان است.

 

غذای ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

از ساعت 1 تا 3 بعد از ظهر ناهار خورده می شود و از 9 به بعد هم شام می خورند.

الکل و گوشت خوک نیز در ایران به کلی ممنوع است.

برای کسانی که از خارج از خاورمیانه به ایران می روند غذاهای جذابی را خواهند دید که بسیار جالب است مانند قهوه فرانسوی و نسکافه یافت می شود.

انواع نوشیدنی های میوه ای خوشمزه در بسیاری از خیابان ها فروخته می شود که آب میوه می گویند و طعم هرمیوه را به صورت آب آلبالو یا آب طالبی می گویند و نوشیدنی دیگر که مخلوط شیر و موز است که شیرموز تلقی می شود.

نوشابه های گازدار مختلفی وجود دارد که بین المللی ترین آنها زم زم وجود دارد که در کشورهای زیادی عرضه می شود.

iran-ticket
iran-ticket



خواب در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

انواع هتل ها یافت می شود و همینطور هتل های سطح پایین تری که مسافرخانه و مهمان خانه گفته می شود.

 

نکات ایمنی در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

در ایران جرم پایین است و از خیلی کشورهای غربی امن تر است. در نقاطی مانند زاهدان زابل میرجاوه مراقب باشید اما زیاد هم به اخبار توجه نکنید چون واقعا مردم آنها که اکثرا بلوچ هم هستند بسیار مهمان نواز هستند و خیلی هم به توریست ها کمک می کنند خصوصا اگر از نقاطی غیر از ایران باشد تنها مشکل گروه هایی هستند که در آن مناطق مواد مخدر قاچاق می کنند ولی خودتان این مردم را آزمایش کنید و از مهمان نوازی آنها تعجب کنید حتی از مناطقی همچون اصفهان که گفته می شود مهمان نواز هستند هم بیشتر مهمان نوازی می بینید البته در منطقه جنوبی سیستان وبلوچستان شهر چابهار وجود دارد که بسیار امن است.

 

ایرانیها مخالف کشورهای غربی و آمریکا نیستند درست است که می گویند شعار مرگ بر آمریکا می دهند اما به هیچوجه مخالف نیستند و اگر با آنها برخورد کنید ممکن است که هرکدام بخواهند یک طور به شما کمک کنند و یا جایی را به شما نشان بدهند اگر با همچین افرادی مواجه شدید نترسید که شما را آسیب برسانند

به هیچوجه تصوری از یک کشور نظامی نکنید و اینکه هرلحظه دستگیر شوید اصلا جای هیچ ترسی نیست اگر از گروه های معاند خارج از ایران حمایت نکرده باشید هیچ ترسی نخواهید داشت فقط قوانین را باید رعایت کنید.

 

زنان در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

هیچ فرق زیادی بین زنان ایران و سایر نقاط غربی وجود ندارد. زنان مانند مردان می توانند به هرجا بروند و حتی مانند غربی ها لباس می پوشند و خیلی ها هم حجاب اسلامی را رعایت می کنند و به آن عقیده دارند.

برای هرگونه نیاز به اورژانس به شماره 115 و نیاز به پلیس به 110 و نیاز به آتش نشانی به 125 تماس بگیرید و آنها حداقل بصورت کم به غیر از فارسی، انگلیسی هم می دانند.

 

نکات سلامتی در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

آب زیاد خوردن در نقاط گرم مانند یزد، زاهدان، چابهار، هرمزگان و بوشهر را بدانید.

 

احترام گذاشتن در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

ایرانی ها گرم و دوستانه برخورد می کنند و به هر صورتی خارجی ها را یاری می رسانند.

ایرانی ها به تاریخ خود احترام می گذارند و به هیچ وجه به خلیج فارس ، خلیج یا خصوصا خلیج عربی نگویید چون بسیار ناراحت می شوند.

به هیچ وجه آنها را با کلماتی هم چون عرب یا مسلمان نخوانید چون آنها عرب نیستند و اسلام آنها با سایر نقاط فرق می کند به عنوان مثال اصلا شبیه به بن لادن نیستند.

 

لباس در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

خانم ها باید موهای خودشان را با روسری و همینطور تا مچ دستشان و مچ پای خود را بپوشانند ممکن است در هنگام ورود به اماکن مذهبی مسلمانان به شما گفته شود که چادر به سر کنید.

مردها هم نمی توانند با شلوارک رفت و آمد کنند.

 

رفتار در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

اگر با یک زوج ایرانی برخورد کردید فقط با هم جنس خود دست بدهید و هیچوقت با غیر هم جنس خود این کار را انجام ندهید. وقتی با یک زوج برخورد کردید کمتر به چشمان غیر هم جنس خودتان نگاه کنید .

تعارف در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

ایرانیها بسیار مودب هستند مثلا موقع وارد شدن در اتاقی می گویند اول شما بروید به عنوان مثال حتی اگر یک کارگر ایرانی که یک کار را برای شما انجام می دهد موقع دریافت حقوق خود تعارف می کند.

تعارف یکجور مهمان نوازی ایرانی هم هست موقع پرداخت هزینه هتل خود او می گوید که مهمان ما هستید یا در موقع خرید یا حتی پرداخت یک هزینه فرد دیگری بگوید که من پرداخت می کنم که بهتر است تشکر کنید.

بلیط ایران
بلیط ایران



اماکن مقدس در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

آنها تعصبی نیستند و دوست دارند اماکن مقدس خود را به شما نشان دهند و شما را آشنا کنند. خانم ها باید چادر سرشان کنند و همینطور موقع ورود کفش خود را در بیاورید. در آوردن کفش در بیشتر خانه ها هم مرسوم است و ممکن است باعث بی احترامی شما تلقی شود چون به نظافت هم اهمیت می دهند.

اماکن زیبای مذهبی مانند شهرهای قم و مشهد بسیار زیبا است همینطور نمازهای دسته جمعی خصوصا در جمعه ها که نماز جمعه گفته می شود.

انگشت شصت مترادف انگشت وسط غربی هاست هیچوقت انگشت شصت را به کسی نشان ندهید همینطور به راننده اتوبوس موقع گرفتن بلیت شما.

 

مذهب در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

آنها مانند عده ایی از مسلمانان افراطی نیستند و چون از گذشته با مسیحیان ارمنی و یهودی زندگی کرده اند به دیگران نیز احترام می گذارند وحتی لباس های اسلامی توسط غیر مسلمانان نیز مورد احترام است.

 

آهنگ - موزیک در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

ممکن است در تاکسی که سوار شدید راننده از شما بپرسد چه موزیکی دوست دارید و جدید ترین و متنوع ترین آنها را در دسترس شما بگذارد.

 

پیش شماره ایران

پیش شماره ایران 0098 است و پیش شماره های تهران 021 اصفهان0311 ، کاشان 0361 ، اهواز 0611 ، شیراز 0711 ، تبریز 0411 ، مشهد 0511 و کرمان 0341 است.

تلفن های همراه ایرانسل و همراه اول بسیار ارزان و قابل شارژ برای توریست ها مناسب است سیمکارت های ایران قابلیت جی پی آر اس را نیز دارد و می توانید به اینترنت دسترسی داشته و ایمیل خود را نیز چک کنید.

پسوند اینترنتی ایران: ir.

 

84 دلیل مشکلات گردشگری در ایران (راهنمای سفر به ایران از جمله جاذبه های ایران، بلیط ایران و ...)

1- اصلاح تصور ذهنی گردشگران برای سفر به ایران (image building)

2 ‌- فقدان شعارمحوری برای گردشگری کشور (Slogan)

3- فقدان نماد گردشگری کشور (Logo)

4- نبود برنامه‌ریزی مشخص برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری

5- فقدان طرح جامع گردشگری کشور

6- نداشتن تقسیم‌بندی و بازارهای هدف گردشگری و تمرکز روی این بازارها در اقدامات ترویجی (Promotion)

7- حل نشدن موضوع لغو روادید برای گردشگران بازارهای هدف

8- تسهیل نکردن شرایط صدور روادید برای گردشگران خارجی و کاهش قیمت روادید، بخصوص برای شیعیان

9- حضور فعال نداشتن در رسانه‌های تصویری بین‌المللی (شبکه‌های پربیننده)

10- حضور غیرفعال در رسانه‌های شنیداری و نوشتاری بین‌المللی

11- نداشتن سایت چند زبانه‌ی گردشگری برای معرفی ایران

12- نبود اقلام تبلیغاتی مناسب (پوستر، بروشور، کاتالوگ و …)

13- حضور غیرفعال در کنفراس‌های بین‌المللی گردشگری و اجلاس‌های بین‌المللی منطقه‌یی سازمان جهانی جهانگردی

14- برگزار نکردن تورهای آشناسازی برای بازارهای هدف (Fam trip)

15- بی‌توجهی به گردشگری سلامت و درمانی در کشور

16- بی‌توجهی به گردشگری دریایی در کشور با توجه به سواحل شمال و جنوب کشور و جزایر زیبای ایران

17- بی‌توجهی به گردشگری طبیعت (اکوتوریسم) با توجه به اقلیم‌های متفاوت و گونه‌های گیاهی و جانوری در کشور

18- بی‌توجهی به گردشگری مذهبی در کشور با توجه به وجود زیارتگاه‌های متعدد و مرقد (امام هشتم (ع)، حضرت معصومه (ع)، شاهچراغ) و سایر امامزاده‌ها و نبود امکان زیارت سهل برای شیعیان جهان

19- بی‌توجهی به گردشگری ورزشی در کشور اعم از برگزاری مسابقات و تورهای مشوقان ورزشی

20- بی‌توجهی به گردشگری عشایری و روستایی با توجه به وجود اقوام و طوایف مختلف در کشور و عدم توسعه‌ی روستاهای هدف گردشگری

21- نبود منابع انسانی متخصص در بخش گردشگری کشور اعم از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی (ستاد و صف)

22- عدم استانداردسازی تأسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی و تأسیسات بین‌ راهی، رستوران‌ها و سایر بخش‌های وابسته

23- واگذار نکردن تسهیلات مناسب توسط بانک‌های عامل برای تأسیسات گردشگری

24- تعیین نکردن تکلیف بخشودگی مالیاتی برای تأسیسات گردشگری

25- بلاتکلیفی نحوه‌ی محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در تأسیسات گردشگری

26- نداشتن نظارت بر تأسیسات گردشگری و پایین بودن کیفیت خدمات ارائه‌شده

27- نظارت نکردن بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری و بررسی درصد پیشرفت کارها براساس تسهیلات دریافتی

28 – بوروکراسی شدید حاکم در رابطه با واگذاری مجوزهای تأسیسات گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های کشور (شهرداری‌ها، وزارت مسکن و راه و شهرسازی، وزارت نیرو و…)

29- واگذار نکردن تصدی‌گری‌های دولتی در رابطه با صدور مجوزها و نظارت‌های صنفی به بخش خصوصی

30- نداشتن تشکل‌های قوی صنفی و اتحادیه‌های مرتبط با صنعت گردشگری در بخش خصوصی

31- اختصاص ندادن بسته‌ی حمایتی از صنعت گردشگری در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها

32 – تعیین نکردن تعرفه‌های ترجیحی در زمینه انشعابات و هزینه‌های آب، برق، گاز و فاضلاب تأسیسات و موسسات گردشگری

33- کمبود هتل و اماکن اقامتی در محل‌های مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی و نبود آمایش سرزمینی مناسب برای توسعه زیرساخت‌ها

34- نداشتن تأسیسات بین‌ راهی مناسب در بخش خدمات رفاهی گردشگران داخلی و خارجی

35- معضل کمبود سرویس‌های بهداشتی در مسیرهای بین‌ راهی، شهرها و سایت‌های گردشگری

36- نصب نکردن علائم مناسب در جاده‌های کشور و خصوصا سایت‌های گردشگری (به زبان‌های خارجی)

37- نبود علائم مناسب و راهنمایی گردشگران در شهرهای هدف بازار گردشگری (به زبان‌های خارجی)

38 – ضعف امکانات مناسب در سایت‌های گردشگری، سرویس‌های بهداشتی، رستوران، فضای مناسب و استراحتگاه‌ها

39- نبود تابلوهای اطلاع‌رسانی، بروشور، سیستم‌های صوتی مناسب، راهنمایان محلی مناسب در سایت‌های گردشگری و موزه‌های کشور

40- نداشتن یادمان‌های مناسب در سایت‌های گردشگری برای گردشگران (مولاژ، پوستر، با داشتن ویژگی سایت تاریخی و میراثی)

iran-ticket
iran-ticket



41- کمبود راهنمایان چند زبانه اعم از نیروی انسانی و یا سیستم‌های مدرن برای توضیح ویژگی‌های آثار تاریخی و موزه‌ای (Multi Audio Facilities)

42- عدم همکاری مقامات شهری و پلیس در بعضی از شهرها برای ورود اتوبوس به سایت‌های گردشگری و هتل‌ها

43- اصلاح مسیرها و تعمیر و نگهداری جاده‌یی منتهی به سایت‌های گردشگری

44 – نامناسب بودن پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های قطار، اتوبوس و هواپیما و نیاز به اصلاح پایانه‌های مسافری

45- کمبود ناوگان هوایی و ریلی مناسب بین شهرهای کشور برای انتقال گردشگران داخلی و خارجی

46- نبود پرواز مستقیم از شهرهای مبدأ هدف گردشگری به شهرهای مقصد گردشگری در ایران

47- بی‌توجهی به فرهنگ سفر گروهی در کشور

48- بی‌توجهی به آموزش سفر در سنین پایین «سفرهای گروهی دانش‌آموزی و دانشجویی» در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی

49- کمبود محصولات متنوع توریستی برای گردشگران داخلی و خارجی

50- بی‌توجهی به همه‌زمانی، همه‌مکانی و همگانی کردن سفر در کشور

51- بی‌توجهی به ارزان کردن سفر گروهی در کشور و بالا بودن هزینه‌های سفر در کشور به علت عدم توجه به گردشگری انبوه (Mass tourism)

52- ضعف در معرفی مناسب جاذبه‌های مختلف توریستی کشور اعم از تاریخی، فرهنگی و هنری، مذهبی و طبیعی

53- بی‌توجهی به گردشگری افراد بازنشسته با قیمت مناسب در کشور

54- سامان‌دهی نکردن قیمت خدمات تأسیسات و موسسات گردشگری در فصول مختلف بسته به بازار، عرضه و تقاضا

55- فرهنگ‌سازی نکردن برای برخورد با گردشگران خارجی و بومی‌سازی صنعت در کشور

56- نبود سیستم پذیرش کارت‌های اعتباری بین‌المللی در کشور اعم از هتل‌ها، فروشگاه‌ها، دفاتر خدمات مسافرت هوایی، مثل (…, MasterCard Visa)

57- نداشتن کیفیت بعضی از صنایع دستی و هنرهای سنتی موجود و قیمت‌های نامناسب این محصولات و بعضا کلاهبرداری از گردشگران خارجی

58- نظارت نکردن بر تولید صنایع دستی و عدم ارائه گواهی کیفیت کالای تولیدی توسط معاونت صنایع دستی (Quality certificate)

59- نداشتن مکانیزم مناسب برای انتقال ارز حاصل از برگزاری تورهای گردشگران خارجی

60- نبود مکانیزم مناسب برای اهدا جایزه‌ی صادراتی به دفاتر خدمات مسافرتی فعال در تورهای ورودی

61- حضور نداشتن هیأت گردشگری اعم از دولتی و خصوصی در کمیسیون‌های مشترک دو جانبه و چند جانبه برای معرفی محصولات گردشگری ایران

62- دعوت نکردن از شخصیت‌های مهم بین‌المللی از جمله هنرمندان و ورزشکاران برای معرفی بیشتر ایران

63- برگزار نشدن رویدادها و اتفاق‌های‌های بزرگ در ایران برای جذب گردشگران (Mice Meeting, incentive, conference, exhibition)

64- بی‌توجهی دولت به توسعه‌ی گردشگری داخلی خصوصا تورهای انگیزشی برای کارکنان دولت و پرداخت یارانه توسط دولت و شرکت‌های بزرگ به کارکنان برای سفر(incentive tour)

65- ضعف شدید گردشگری الکترونیکی در ایران

66- نبود امکانات مناسب برای بازدید مجازی از جاذبه‌های مختلف گردشگری در ایران اعم از سایت‌ها، موزه‌ها و…

67- نبود تبلیغات مناسب برای توسعه گردشگری مناطق آزاد (کیش، قشم، چابهار و …)

68- بهره نبردن از شرایط سیاسی برای جذب گردشگران خارجی

69- نبود شرکت‌های عمده‌ی فروش تور و ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها برای جذب گردشگران خارجی به‌صورت انبوه

70- برگزار نشدن فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف در فصول و استان‌های مختلف که این امر می‌تواند به جذب گردشگران داخلی و خارجی منجر شود (از جمله جشنواره‌ی غذا، لباس یا گل و گلاب)

71- فعال نبودن فراکسیون گردشگری مجلس و استفاده از آن‌ها برای کمک به تصویب طرح‌ها و لوایح مربوط به بخش گردشگری کشور

72- فعال نبودن ستاد تسهیلات سفرهای کشور و سایر دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری و بی‌توجهی به موضوع فرابخشی بودن گردشگری در کشور

73 – نبود سیستم آمارگیری در گردشگری کشور و لزوم اصلاح سیستم آمار در گردشگری و بازتعریف مفاهیم آماری با توجه به تعاریف سازمان جهانی جهانگردی اعم از گردشگری داخلی و خارجی

74- بی‌توجهی به نسل دوم و سوم ایرانیان خارج از کشور و نداشتن برنامه برای جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور

75- فعال نبودن روابط عمومی سازمان و تعامل نامناسب با رسانه‌های داخلی و خارجی

76- فعال نبودن روابط بین‌الملل سازمان در تعامل با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و رسانه‌های بین‌المللی

77- قرار نگرفتن در پازل‌های طراحی‌شده از قبل، توسط بعضی از رسانه‌ها، مثل موضوع «قلیان» که واقعا موضوع اصلی گردشگری نیست

78- اختصاص ندادن بودجه‌ی مناسب توسط دولت و مجلس متناسب با هزینه‌های نگهداری و حفظ میراث فرهنگی توسعه‌ی گردشگری و توسعه صنایع دستی

79- واگذار نکردن موزه‌ها و سایت‌های گردشگری به هیأت امنای مردمی و بخش خصوصی برای حل مشکلات و معضلات موجود و تصمیم برای اداره کردن آن‌ها به‌صورت دولتی که موفق هم نبوده است

80- نداشتن برخورد فعال برای مقابله با قاچاق آثار میراثی توسط مبادی ذی‌ربط

81- نگهداری نامناسب از میراث فرهنگی و ناتمام بودن پروژه‌های توسعه‌ی موزه‌های کشور

82- برخورد فعال نداشتن برای بازگرداندن آثار میراث فرهنگی به کشور

83- معرفی نکردن آثار موزه‌های ایران در کشورهای علاقه‌مند و استفاده نکردن از این امکان مناسب برای جذب گردشگران خارجی

84- نداشتن برنامه‌های مناسب برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در حفظ، نگهداری و معرفی آثار میراث فرهنگی

بلیط ایران
بلیط ایران
نظر خود را درباره «بلیط ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بلیط ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.