زمان مطالعه: 1 دقیقه
شرکت پست ایران

شرکت پست ایران

شرکت پست ایران فعالیت خود را از سال 1367 آغاز کرده و اکنون خدمات خود را تا حد قابل توجهی افزایش داده است.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شرکت دولتی زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرکت ملی پست ایران این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که اطلاعات مفیدی در همین مورد تهیه کرده ایم.

شرکت ملی پست ایران

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در سال 1367 با سرمایه اولیه 5 میلیارد ریال و با هدف ارائه خدمات پستی، آغاز به فعالیت نمود. این شرکت بیش از 16 هزار نیروی انسانی، 29 هزار نقطه تماس، 5 هزار مسیر مبادله پستی و جابجایی داشته و روزانه نزدیک 3 میلیون مرسوله انتقال می‌دهد.

تاریخچه شرکت پست ایران

تاریخچه تشکیلات پستی ایران به دوره هخامنشیان بازمی‌گردد که مجموعه منظم تحت عنوان چاپار برای برقراری ارتباط و تبادل نامه و پیام‌ها فعالیت می‌کرد. پست در ایران تا پیش از سال 1258 به صورت یک اداره بوده و تمامی امور پستی توسط آن انجام می‌شد تا اینکه ناصرالدین شاه قاجار دستور تأسیس وزارت پست را صادر کرد. کشور ایران در سال 1264 دارای 7 خط اصلی و پنج خط فرعی پستی بوده است.

با تأسیس اتحادیه پستی جهانی، ایران به عنوان یکی از نخستین کشورهای دنیا به عضویت این اتحادیه درآمد. در دوره امیرکبیر تحولات تازه‌ای در پست کشور رخ داد و پست نوین بنیان‌گذاری شد. در این دوره سرویس‌های پستی منظم بین شهرها ایجاد، تعرفه‌های پستی تعیین و قوانین پستی نیز به تصویب رسید.

در سال 1288 وزارت پست تشکیلاتی نو یافت و با اداره تلگراف ترکیب و وزارت پست و تلگراف نامیده شد. در اواخر سال 1308 با خرید سهام شرکت تلفن، وزارت پست و تلگراف و تلفن شکل گرفت. سپس در سال 1367 شرکت پست با عنوان «شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» به عنوان یک شرکت مستقل دولتی تأسیس شد.

این شرکت در سال 1394 از «شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» به «شرکت ملی پست» تغییر ساختار داد تا امکان فعالیت دو اپراتور خصوصی به عنوان اپراتورهای پستی کشور فراهم شود. هدف از تغییرات قانونی و ورود بخش خصوصی به این حوزه، کاهش هزینه‌ها برای شرکت پست بوده است.

خدمات شرکت ملی پست ایران

  1. پست عادی
  2. پست سفارشی
  3. پست پیشتاز
  4. پست ویژه
  5. صندوق پستی
  6. بیمه پستی
  7. پست مستقیم
  8. IBRS (سرویس پست جواب قبول)
  9. سرویس پست تبلیغ
  10. پست دو قبضه - اعلامیه دریافت فرستندگان
  11. پست تصویری
  12. پست یافته
  13. پست صوتی
  14. پست تلفنی - 193
  15. پست رستانت
  16. دی‌اچ‌ال
  17. پست بار
  18. کارت پستال
  19. سامانه همراه پست
  20. تمبر اختصاصی
  21. پست اکسپرس
  22. صندوق شخصی
  23. (cash on delivery) سرویس خرید و فروش اینترنتی
  24. بازار الکترونیکی پست E-bazar
  25. بازار الکترونیکی کارت پستال E-card
  26. پست ویژه با تعهد زمانی توزیع
  27. سرویس‌های قراردادی
  28. تهیه طرح و انتشار تمبر و اوراق بهادار پست
  29. سرویس پرداخت در محل
  30. پست بین المللی جمهوری اسلامی ایران
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شرکت پست ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت پست ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.