زمان مطالعه: 1 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; ایران- پرتغال

دیدارهای خاطره انگیز ; ایران- پرتغال

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی / اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیوعده دیدار مجدد در روسیه!ایران-...

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی / اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

وعده دیدار مجدد در روسیه! ایران- پرتغال؛ حذف زودهنگام از جام جهانی با شکست از رونالدو

پرتغالی ها تا قبل از جام جهانی 2006 تنها یک بار در جام جهانی مقابل آسیایی ها پیروز شده بودند که آن هم مربوط به برد دشوار عصر اوزه بیو در برابر کره شمالی بود که به لطف درخشش در جام جهانی 1966 لقب طوفان زرد گرفته بودند. در آن بازی اوزه بیو 4 گل زد تا پرتغال(5-3) برنده شود.

iran-portugal-memorable-match
iran-portugal-memorable-match

در جام جهانی 2002 پرتغال مقابل کره جنوبی(1-0) شکست خورد و از جام کنار رفت تا نوبت به چهار سال بعد برسد و دیدار با ایران. پرتغالی ها در روز نخست جام با گل دقیقه 4 پدرو پائولتا مقابل آنگولا پیروز شده بودند ولی ایران در حالی که تا ربع پایانی مسابقه مقابل مکزیک با نتیجه مساوی به کار خود ادامه می داد، سرانجام (3-1) شکست خورد تا نبرد روز دوم بدل به دیدار مرگ و زندگی برای ایران شود. دیداری که می توانست حذف ایران را مسجل سازد.

دیدارهای خاطره انگیز ; ایران- پرتغال
دیدارهای خاطره انگیز ; ایران- پرتغال

در نیمه اول ایران موفق شد نتیجه مساوی را در برابر پرتغال به دست بیاورد. نکونام و مهدوی کیا در دقایق 20 و 32 از داور فرانسوی کارت زرد گرفتند. حسین کعبی هم با ضربه ای که به صورت فیگو زد مستحق کارت قرمز بود اما داور متوجه صحنه نشد و در شرایطی مساوی کار به نیمه دوم کشید. در نیمه دوم و در شرایطی که به نظر می رسید پرتغالی ها برای گلزنی به ایران به بن بست رسیده اند، ناگاه در دقیقه 63 دکو شوتی شگفت انگیز به سمت دروازه ایران شلیک کرد. شوتی که در کنج دروازه میرزاپور جای گرفت. در ادامه تعویض های دو تیم شروع شد. به گزارش آسمونی رسول خطیبی که در دقیقه 66 به جای مهرزاد معدنچی به میدان آمد در بدو ورود به میدان تک به تکی مسلم را از دست داد که آخرین بخت ایران در این مسابقه بود. در ادامه خطای یحیی گل محمدی یک پنالتی نصیب پرتغال کرد که کریس رونالدو گل دوم پرتغال را به ثمر رساند و این به معنای حذف ایران از جام جهانی بود؛ زودتر از همیشه! و آن گاه دوران برکناری رییس فدراسیون، تعلیق فوتبال ایران و سقوطی چند ساله در فوتبال کشورمان شروع شد.

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; ایران- پرتغال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; ایران- پرتغال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.