زمان مطالعه: 3 دقیقه
خلاصه ای درباره هشت سال دفاع مقدس

خلاصه ای درباره هشت سال دفاع مقدس

در طول هشت سال جنگی كه رژیم بعث عراق بر كشور عزیزمان تحمیل كرد ما شاهد وقایع گوناگون، عملیات‌ها و جنایات...

در طول هشت سال جنگی که رژیم بعث عراق بر کشور عزیزمان تحمیل کرد ما شاهد وقایع گوناگون، عملیات‌ها و جنایات زیادی از سوی آن رژیم بودیم بر همین اساس آسمونی در این بخش خلاصه ای درباره هشت سال دفاع مقدس را شرح می دهد.



خلاصه ای درباره هشت سال دفاع مقدس

آسمونی : این هشت سال، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه میتواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد. یعنی دفاع مقدس مظهر حماسه است، مظهر معنویت و دینداری است، مظهر آرمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهی است، مظهر ایثار و از خودگذشتگی است، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است، مظهر تدبیر و حکمت است.

در طول هشت سال جنگی که رژیم بعث عراق بر کشور عزیزمان تحمیل کرد ما شاهد وقایع گوناگون، عملیات‌ها و جنایات زیادی از سوی آن رژیم بودیم بر همین اساس حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران بر آن شد که به نشر وقایع مهم هر ماه به صورت جداگانه بپردازد.

باشد که در تفهیم و نشر روحیه مقاومت برای نسل‌های آینده تلاش بیشتری صورت گیرد...



1359/5/4  هـ .ش

آسمونی : اعلام نارضایتی دولت عراق از امضای قرارداد  1975  و شرایط آن.



1359/5/21 هـ .ش

حمله ارتش بعثی عراق به پاسگاه‌های بندر جوق و برار عزیز، در منطقه عمومی قصر شیرین، که به شهادت 21 نفر از مأموران دو پاسگاه انجامید.



1360/5/3 هـ .ش

آغاز عملیات شهید چمران، در محور جاده ماهشهر، به همت دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.



5/5/ 1360 هـ .ش

‌آغاز عملیات رمضان، در محور حمیدیه ـ کرخه نور، با تلاش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که انهدام 40 تانک و نفربر و کشته شدن 200 عراقی نتیجه آن بود.



1361/5/15 هـ .ش

آغاز عملیات ثارالله، در قصر شیرین، با تلاش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.



1362/5/7 هـ .ش

آسمونی : آغاز عملیات والفجر 3، با رمز «یا الله، یا الله، یا الله»، در جبهه میانی ـ مهران، با تلاش مشترک دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، که 13 روز طول کشید و به تأمین امنیت شهر مهران و خطوط مرزی و برقراری ارتباط جبهه‌های میانی و جنوب، از طریق جاده ایلام ـ دهلران، و کشته و زخمی شدن بیش از 5 هزار عراقی و انهدام 165 تانک و یک هواپیما و 5 بالگرد انجامید.



1362/5/19 هـ .ش

آسمونی : حمله هوایی 6 جنگنده عراقی به مناطق مسکونی گیلان غرب، که شهادت 62 تن و زخمی شدن 570 نفر از اهالی را به دنبال داشت.



1364/5/1 هـ .ش

آسمونی : آغاز عملیات قدس 4، با رمز «یا محمد رسول الله‌ (ص)»، الله اکبر، در جنوب شرقی العماره (در هورالهویزه)، با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که به آزاد سازی 160 کیلومتر مربع از هورالهویزه و دریاچه ام النعاج و 20 پاسگاه آبی دشمن، انهدام 1 بالگرد و 10 قایق و غنیمت گرفتن 5 قایق و تعدادی دستگاه مخابراتی و سلاح انجامید.



1364/5/16 هـ .ش

آسمونی : آغاز عملیات قدس 5، با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)»، در جبهه جنوب (هورالهویزه)، با تلاش دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که به آزاد سازی 30 کیلومتر مربع از خاک میهن و به غنیمت گرفتن مقدار زیادی از مهمات عراق انجامید.



1364/5/23 هـ .ش

آسمونی : آغاز عملیات عاشورای 1, درتکاب و صائین دژ (در شمال کردستان)، با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.



1364/5/24 هـ .ش

آغاز عملیات عاشورای 2، با رمز‌«یا مهدی (عج) ادرکنی»، در چنگوله (واقع در جنوب مهران)، با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.



1364/5/25 هـ .ش

آغاز عملیات عاشورای 3، با رمز «یا سیدالشهداء (ع)»، در شمال فکه، با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.



1365/5/21 هـ .ش

آسمونی : نخستین حمله هوایی عراق به جزیره سیری، دومین پایانه نفتی مهم ایران، در خلیج فارس.



1366/5/10 هـ .ش

آغاز عملیات نصر 6، با رمز «یا ابا عبدالله الحسین (ع)»،‌در منطقه میمک، با تلاش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، که به انهدام 2 هواپیما و 6 بالگرد و صدها تانک و خودرو نظامی و کشته و زخمی شدن حدود 2 هزار و 500 عراقی انجامید.



14 /5/ 1366 هـ .ش

آغاز عملیات نصر 7، با رمز «یا فاطمه الزهراء (س)»، در جبهه شمالی (ارتفاعات دوپازا و بلفت، در محور سردشت)، با تلاش رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که به کشته و زخمی شدن هزاران عراقی و انهدام 4 بالگرد و 10 تانک و نفربر و 50 خودرو نظامی و آزاد سازی ارتفاعات منطقه انجامید.



15 /1366/5 هـ .ش

آسمونی : شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی، در منطقه عملیاتی سردشت، پس از 60 ماه مأموریت جنگی.



18 /5/ 1366 هـ .ش

آغاز عملیات نامنظم فتح 9، با رمز «یا رسول الله (ص)»، در خرمال عراق، با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (قرارگاه رمضان)



1367/5/3 ه.ش:

آسمونی : آغاز عملیات مرصاد؛ شکست پیچیده‌ترین ترفند دشمن و منافقین و بازپس‌گیری شهر گیلانغرب از دست نیروهای سازمان منافقین و دشمن.

نظر خود را درباره «خلاصه ای درباره هشت سال دفاع مقدس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خلاصه ای درباره هشت سال دفاع مقدس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.