زمان مطالعه: 6 دقیقه
دستگاه لیزر موهای زائد آی پی ال

دستگاه لیزر موهای زائد آی پی ال

لیزر آی پی ال، یکی از روش های ازبین‌بردن موهای زائد است. آسمونی در این بخش اطلاعات کاملی در مورد این روش برای شما عزیزان تهیه کرده است، که

 لیزر آی پی ال چیست+ مزایا

فناوری لیزر IPL (نور پالس شدید) در خط مقدم درمان های مدرن پوست قرار دارد. این فناوری نوآورانه از نور با طیف گسترده برای هدف قراردادن مشکلات مختلف پوست استفاده می‌کند و راه حلی غیرتهاجمی و موثر برای طیف وسیعی از مسائل پوستی ارائه می‌دهد. درک فناوری IPL و مزایای آن برای کسانی که به دنبال درمان های ایمن و کارآمد هستند، بسیار مهم است. ما در این مقاله،  فناوری لیزر IPL را بررسی می‌کنیم و در ادامه به بیان کاربردها و مزایای متعددی که در حوزه مراقبت از پوست ارائه می‌دهد می پردازیم.

فناوری آی پی ال چیست؟

تفاوت قیمت در خدمات لیزر موهای زائد می‌تواند موضوع جالبی باشد. برخی کلینیک‌ها با قیمت‌های پایین‌تر خدمات خود را ارائه می‌دهند درحالی‌که برخی دیگر قیمت‌های بالاتری دارند. این تفاوت در اغلب موارد به دلیل استفاده از دستگاه‌های آی پی ال است.

فناوری آی پی ال از لامپ‌های زنون برای ایجاد نور با چند طول موج استفاده می‌کند. این نوع فناوری نه تنها فولیکول مو را به عنوان هدف قرار می‌دهد بلکه بافت‌های اطراف آن را نیز به صورت غیراختصاصی تخریب می‌کند. بنابراین، امکان دارد در کاهش موهای زائد نقش موثری داشته باشد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که IPL برای افراد با پوست روشن و موی تیره مخصوصاً مناسب است و معمولاً به حذف موهای زائد کامل می‌پردازد، و در صورت رشد مجدد، موها به صورت نازک و ظریف بازمی‌گردند.

مزایای لیزر آی پی ال

مزایای لیزر آی پی ال

فناوری IPL (نور پالسی شدید) طیف وسیعی از مزایا را ارائه می‌دهد که آن را به انتخابی محبوب برای درمان های مختلف پوستی و زیبایی تبدیل می‌کند:

  1. تطبیق پذیری: لیزر آی پی ال کاربردهای فراوانی دارد و می‌تواند مشکلات پوستی مختلف، از جمله آسیب‌های ناشی از نور خورشید، مشکلات رنگدانه‌ها، ضایعات عروقی و حذف مو را هدف قرار دهد. این تطبیق پذیری آن را به یک راه حل جامع برای چندین بیماری پوستی تبدیل می‌کند.
  2. موثر برای چندین رنگ پوست: IPL می‌تواند روی طیف وسیعی از رنگ‌های پوست موثر باشد و آن را برای طیف وسیعی از بیماران شامل می‌شود. این سازگاری برای رفع نیازهای افراد با انواع پوست بسیار مهم است.
  3. تحریک تولید کلاژن: روش IPL می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کرده و خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را افزایش دهند. این می‌تواند به یک اثر جوان کننده کلی کمک کند و ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش دهد.
  4. جلسات سریع: جلسات درمانی IPL نسبتا سریع هستند و درمان ها اغلب کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.
  5. عوارض جانبی کم: این روش، معمولاً در مقایسه با سایر فناوری‌های لیزر، عوارض جانبی کمتری دارند و با اعمال پالس های کنترل شده خطر سوختگی را به حداقل می‌رسانند.

لیزر الکساندرایت ( الکس )

لیزر الکساندرایت یکی از پیشرفته ترین دستگاهای لیزر دنیا برای ازبین‌بردن موهای زائد می‌باشد. از جمله خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج (Pulse Duration) و میزان انرژی برای ازبین‌بردن هر نوع مو می‌باشد. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج 755 نانومتر و در محدوده نور مرئی می‌باشد.

با توجه به جذب بالای ملانین در این طول موج کاربرد ویژه آن، ازبین‌بردن موهای زائد است. برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پرتاثیرترین لیزر از میان موارد بالا می‌دانند. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می‌باشد.

آیا دستگاه‌های مختلف لیزر آی پی ال اثرات متفاوتی دارند؟

انواع لیزر آی پی ال

آری، بستگی به نوع دستگاه لیزر، سال تولید دستگاه ، کشور سازنده و موارد همراه دستگاه، اثرات دستگاه های لیزر در موبری متفاوت است، مثلا دستگاه های لیزر الکساندریتی که به همراه لیزر N-DYAG هستند این قابلیت را دارند که حتی برای پوست های تیره و برنز شده که انواع لیزرها و آی پی ال ها ممنوع است به راحتی کاربرد دارند ، و اما مهمتر از دستگاه، پزشک تنظیم کننده و اپراتور یا پزشک انجام دهنده لیزر می‌باشد.گاه بهترین دستگاه در دستان ناشی اثرات معکوس (پر موئی یا سوختگی) ایجاد می‌کند .

چرا تفاوت قیمت لیزر در مراکز درمانی زیاد است؟

مراکز بسیاری به سیستم آی پی ال مجهز هستند و به اشتباه افراد تصور می‌کنند که دستگاه موجود همان لیزر موهای زائد است؛ در حالی که با آن تفاوت دارد. همان‌طورکه پیش‌تر اشاره شد، آی.پی.ال یک سیستم غیر لیزری و نوری محسوب می‌شود. نور مرئی از فیلترهای مخصوصی عبور می‌کند که نتیجه آن ایجاد رنگ های مختلف با طول موج های متفاوت است. سیستم آی پی ال انواع مختلفی دارد که این مدل ها بنابر کاربردهای مختلفی طراحی شده اند. برای مثال سیستم مدلی از آن که برای لک صورت است با مدلی که برای موهای زائد استفاده می‌شود، کاملا متفاوت است.

شاید این پرسش به ذهن برسد که چرا با وجود لیزر تخصصی موهای زائد  از لیزر آی پی ال استفاده می‌شود. در جواب این سوال می‌توان گفت استفاده از دستگاه‌های لیزر مخصوص گران بوده و مقرون به صرفه نیست؛ به همین دلیل لیزرتخصصی موهای زائد فقط در برخی مراکز وجود دارد. دستگاه این سیستم به طور متوسط یک پنجم تا یک دهم از دستگاه لیزر تخصصی ارزان‌تر است.

آیا لیزر آی پی ال خطرناک است؟

شاید فکر کنید روش آی پی ال به سبب بهره‌گیری از نور مرئی به نسبت لیزر از خطر و عوارض کمتری برخوردار است، در حالی که چنین تصوری کاملا نادرست است و آی پی ال مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند. عوارض ناشی از آن بیشتر و سخت تر از لیزر است.

همان‌طورکه گفته شد سیستم آی پی ال تقریبا تمام کاربردهای لیزر را دارد، ولی باید به این مورد هم توجه کرد که برای ازبین‌بردن موهای زائد نتیجه استفاده از لیزر تخصصی بهتر از لیزر آی پی ال است و این روش معمولا پاسخ ضعیف تری به همراه دارد. اگر بخواهیم مقایسه بیشتری بین این دو روش داشته باشیم باید گفت نتیجه ی آی پی ال نسبی است و فرد باید جلسات بیشتری برای رفع مشکل خود به پزشک مراجعه کند.

تفاوت بین لیزر موهای زائد و لیزر IPL چیست؟

تفاوت لیزر موهای زائد و لیزر آی پی ال

لیزر موهای زائد و لیزر IPL دو روش محبوب برای ازبین‌بردن موهای زائد هستند و هر دو روش از نور استفاده می‌کنند؛ اما تفاوت‌های کلیدی بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. نوع نور: لیزر از یک نوع نور متمرکز استفاده می‌کند که به طور مستقیم به مو می رسد و حرارت ایجاد می‌کند. لیزر موهای زائد(IPL) از یک طیف وسیع تر از نور استفاده می‌کند که بر روی پیاز موهای تیره تر تاثیر بیشتری دارد.
  2. منبع نور: لیزر، از یک منبع نور مونوکروماتیک (یک رنگ) استفاده کرده و لیزر IPL از یک فلاش نوری با طیف گسترده استفاده می‌کند.
  3. تاثیر بر روی پوست: نور لیزر معمولاً به طور مستقیم به رنگ تیره (ملانین) هدف می‌شود و بر اساس تفاوت حرارت میان موها و پوست عمل می‌کند. لیزر IPL به موها و ملانین درون پوست و همچنین به پوست اطراف عمل می‌کند، که می‌تواند باعث ایجاد حرارت زیاد در پوست شود.
  4. تاثیر بر رنگ پوست: لیزر، برای افراد با پوست تیره تر، ممکن است موثرتر باشد و بدون تغییرات جدی در رنگ پوست عمل کند. لیزر IPLبرای افراد با رنگ پوست تیره، خطر ایجاد تغییرات رنگی در پوست بیشتر است.
  5. تعداد جلسات مورد نیاز: لیزر، ممکن است تعداد جلسات کمتری برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز باشد. ولی IPLدر روش مدت زمان هرجلسه کوتاه تر است.
  6. نتیجه: در لیزر نور بهتر به پوست نفوذ می‌کند و به همین دلیل موثرتر بوده و نتایج آن سریعاً قابل مشاهده است. علاوه بر این چون ناحیه‌ای که تحت تاثیر قرار می‌دهد کوچکتر است بافت‌های اطراف را کمر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

روش

لیزر

IPL

نوع نور

متمرکز، تک رنگ

گسترده، چند رنگ

منبع نور

لیزر

فلاش نوری

تاثیر بر پوست

مستقیم به مو، بر اساس تفاوت حرارت

به مو و پوست اطراف

تاثیر بر رنگ پوست

برای پوست تیره مناسب تر

برای پوست تیره خطرناک تر

تعداد جلسات مورد نیاز

کمتر

بیشتر

هزینه

گران تر

مقرون به صرفه تر

درد

بیشتر

کمتر

 

به طور کلی لیزر آی پی ال قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست و روشن نمودن لکه های صورت وهم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه ) می‌باشد. با این که دستگاه IPL همانند لیزر موهای زائد نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد، ارزان تر است و سریع تر عمل می‌کند؛ ولی به دلیل وسعت تخریب و غیر اختصاصی بودن معمولا اثرات کمتر و عوارض بسیار بیشتری نسبت به لیزر دارد.

نتیجه گیری    
لیزر IPL یک روش درمانی غیرتهاجمی و همه‌کاره برای رفع نگرانی‌های مختلف پوست است. IPL مزایای متعددی دارد، از جمله توانایی درمان مشکلات رنگدانه‌ای و ضایعات عروقی، تا ترویج تولید کلاژن. این مزایا آن را به یک گزینه محبوب برای افرادی که به دنبال راه‌حل‌های موثر مراقبت از پوست هستند تبدیل کرده است.

با پیشرفت فناوری، IPL به عنوان یک روش درمانی پیشرو در حال ظهور است. این روش گزینه‌های در دسترس و کارآمدی را برای دستیابی به پوست سالم‌تر و درخشان‌تر ارائه می‌دهد. استقبال از مزایای IPL نه تنها نتایج زیبایی را بهبود می‌بخشد، بلکه بر تکامل مداوم روش‌های مراقبت از پوست به سمت راه‌حل‌های ایمن‌تر و مناسب‌تر برای بیمار تأکید می‌کند.

نظر خود را درباره «دستگاه لیزر موهای زائد آی پی ال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دستگاه لیزر موهای زائد آی پی ال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.