زمان مطالعه: 8 دقیقه
در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا بیشتر بدانید

در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا بیشتر بدانید

همانطور که می دانیم همه ساله افراد زیادی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در ایتالیا در این کشور اقامت می...

در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا بیشتر بدانید
در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا بیشتر بدانید
همانطور که می دانیم همه ساله افراد زیادی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در ایتالیا در این کشور اقامت می گیرند اما باید به این امر توجه داشت که قبل از اقدام به اخذ ویزای سرمایه گذاری در ایتالیا باید شرایط و ضوابط لازم را دانست. به همین دلیل آسمونی در این بخش اطلاعات کامل و جامعی در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا را برای شما عزیزان تهیه کرده است که برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در ایتالیا را دارند راهنمای بسیار کامل و مناسبی است. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

برای اقدام به اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور ایتالیا باید هوشیارانه عمل کرد چه برای کشور ایتالیا چه کشورهای دیگر . زمانی که شما به قصد سرمایه گذاری در ایتالیا سرمایه ی هنگفت خود را به این کشور می برید باید با استعانت از افراد مورد اعتماد این کار  را انجام دهید و ویزای سرمایه گذاری در ایتالیا را اخذ نمایید.

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا چگونه می باشد؟ نحوه ی اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور ایتالیا به چه طریق می باشد؟آیا با سرمایه گذاری در کشور ایتالیا می توان کسب اقامت نمود ؟ ویزای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا به چند طریق می باشد؟ ویزای طلایی کشور ایتالیا چگونه می باشد ؟ آیا می توان با ویزای طلایی GOLDEN VISAکشور ایتالیا اقامت  در این کشور را اخذ کرد؟

ویزای طلایی کشور ایتالیا (Golden Visa)

همانطور که می دانید کشور ایتالیا جزو مناطق اقتصادی قاره ی اروپا می باشد اما در سال های اخیر با کمی رکود اقتصادی مواجه شده است و از لحاظ اقتصادی کمی با مشکل نسبت به کشور همسایه ی خود اسپانیا مواجه شده است. در این قسمت به توضیح ویزای طلایی کشور ایتالیا (Golden Visa)می پردازیم:

قانون ویزای طلایی کشور ایتالیا در سال 2014 تصویب شده است و تصویب این قانون بیشتر به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی و غیر اتحادیه ی اروپا برای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا می باشد که باید توجه داشت که این ویزا در ازای 5 سال ویزای شنگن می باشد.

در قسمت ذیل کمی اطلاعات اولیه برای آشنایی با ویزای طلایی کشور ایتالیا (Golden Visa)در اختیار شما قرار می دهیم:

  • کشور ایتالیا همانند دیگر کشورها در سراسر دنسا برای افراد دانشجو ، کارآفرین و همچنین افراد کارگری که واجد شرایط باشند طرح ها ی گوناگونی در نظر گرفته است.
  • باید در نظر داشته باشید که برای اخذ این ویزا طول مدتی را باید در کشور ایتالیا ساکن بوده باشید .
  • این ویزا درابتدا برای مدت 1 سال به فرد اعطا خواهد شد و بعد از آن به مدت 5 سال نیز تمدید می شود . همچنین بهتر است بدانید پروسه ی کاری اخذ ویزای طلایی کشور ایتالیا  در صورتی که مدارک شما کامل بوده و موفق به گرفتن وقت سفارت شده باشید  نهایتا به مدت 7 تا 10 روز کاری به طول می انجامد.
  • همچنین برای دولت و مردم کشور ایتالیا مانند دیگر کشورهای جهان بسیار مهم می باشد که چه کسانی وارد این کشور شده و به زندگی در کنار آنها می پردازند بنابراین نداشتن سوء سابقه ی کیفری و نگذراندن دوره ی حبس از شرایط مهم و اساسی برای اخذ ویزای طلایی کشور ایتالیا می باشد.
  • همچنین اگر فرد با یک شرکت خارجی به سرمایه گذاری در کشور ایتالیا بپردازد باید این موضوع را در نظر داشته باشند که بیشتر این سرمایه باید متعلق به خود فرد باشد .

investing-in-italy
investing-in-italy
ویزاهای سرمایه گذاری کشور ایتالیا

افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری یا خرید ملک  در کشور ایتالیا در ابتدا اقامت موقت و پس از ان اقامت دائم این کشور را کسب نمایند.در این قسمت به توضیح انواع ویزای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا می پردازیم:

انواع ویزای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا

  1. ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی (Elective residence visa )
  2. ویزای سرمایه گذاری خود اشتغالی (self-employment visa )

ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی در کشور ایتالیا:  در این نوع ویزا افراد از کشورهای ثالث و غیر اتحادیه ی اروپا که دارای سرمایه ی کافی برای سرمایه گذاری دارند می توانند از طریق این ویزا به سرمایه گذاری در کشور ایتالیا بپردازند. البته میزان سرمایه ای که دارند باید به نحوی باشد که افراد بدون نیاز به کار کردن بتوانند هزینه ی زندگی و مخاج خود را تامین کنند

مثال هایی که می توان برای منابع مالی مورد نیاز برای ویزای انتخابی سرما یه گذاری کشور ایتالیا مطرح نمود :

مجوز مالکیت کسب و کار،مالکیت املاک  و همچنین مستغلات فرد ،حقوق بازنشستگی فرد و …

ویزای اقامت انتخابی در کشور ایتالیا در ابتدا به مدت 2 سال تمدید می شود و  بعد از دو سال به مدت 3 سال تمدید می گردد و بعد از گذشت 5 سال در صورتی که فرد کار مفید انجام داده و مالیات پرداخت کرده باشد می تواند اقامت دائم را درخواست و اخذ نماید.

همچنین ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی کشور ایتالیا دارای ویزای همراه نیز می باشد یعنی افراد می توانند همسر و فرزندان خود را نیز به همراه خود به کشور ایتالیا ببرند.

لازم به ذکر است افرادی که این نوع ویزا یعنی ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی کشور ایتالیا را انتخاب می نمایند باید توجه داشته باشند که در این ویزا  افراد  کاملا در انتخاب نوع کسب و کار ازاد و مختار می باشند.

ویزای سرمایه گذاری خود اشتغالی در کشور ایتالیا

در ویزای سرمایه گذاری از طریق خود اشتغالی کشور ایتالیا مهمترین  موضوع این می باشد که افراد باید گواهی نامه ای از اتاق بازرگانی محلی تحویل دهند و همچنین بودجه ای که دولت برای فعالیت فرد می پردازد در دسترس باشد البته مقدار سرمایه در این ویزا به طور دقیق مشخص نشده است و میزان سرمایه برای ویزای سرمایه گذاری خود اشتغالی در کشور ایتالیا به تصمیمات نهایی اتاق بازرگانی محلی  (ICC)این کشور بستگی دارد. در این ویزا نیز افراد اجازه ی بردن همراه یعنی همسر و فرزندان خود را دارند.

در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا بیشتر بدانید
در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا بیشتر بدانید
اخذ اقامت در کشور ایتالیا از طریق خرید ملک

همانطور که می دانیم افراد در بسیاری از کشورها از طریق خرید ملک قصد اخذ اقامت کشور مربوطه را مینمایند . باید توجه داشته باشیم که در مورد خرید ملک مواردی وجود دارد که باید به آن توجه داشت از جمله ی این موارد میزان ارزش ملک است که آن کشور  برای ارائه ی اجازه ی اقامت تعیین می نماید که این میزان در کشور ایتالیا 3000000 یورو می باشد که در مقایسه با اسپانیا و پرتغال کمی ارزان تر می باشد.

در نهایت می توان گفت کشور ایتالیا که دارای 6000000 جمعیت می باشد و دارای مناظری زیبا و شگرف می باشد به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و رکود موجود در آن بیشتر از سوی مردم برای امر تحصیل انتخاب می شود تا کار و سرمایه گذاری . آسمونی نیز به شما هموطنان عزیز توصیه می نماید از شرایط عالی تحصیلی  کشور ایتالیا استفاده نمایید زیرا به دلیل کمبود کار در این کشور دولت ایتالیا اقدام به ارائه ی بورسیه ی تحصیلی به دانشجویانی که از سراسر جهان به کشور ایتالیا می آیند می نماید تا از طریق این بورسیه افراد به این کشور آمده و تولید سرمایه و کار بنمایند .

ثبت شرکتها در کشور ایتالیا انواع مختلفی دارند که اشاره کوچکی به آنها مینماییم.

  • شرکت مسئولیت محدود (Srl - Societa a responsabilitalimitata)

حداقل ده هزار یورو برای تاسیس این نوع شرکت در ایتالیا لازم هست. سهامداران براساس سهمشان مسئولیت دارند.

  • تعاونی (SpA - Societa per azioni)

این نوع از شرکت اساسا برای تجارت های بزرگ طراحی شده است و حداقل دو سهامدار لازم است که باید 120 هزار یورو سرمایه اولیه فراهم کنند. سرمایه نیز به سهام تقسیم می شود که می تواند در بازار سهام اظهار شود.

  • طرفیت و مشارکت کلی: General Partnership (Snc - Societa in nomecollettivo)

این نوع شرکت ایجاب می کند که حداقل دو شخص یا دو شخص حقوقی با یکدیگر شریک  شده و یک قراردادی برای فعالیت تحت نام یک شرکت امضا کنند. هیچ سرمایه اندکی هم مورد نیاز نیست. در این صورت که یک مشارکت کلی وجود دارد، همه اعضا با مسئولیت کامل می باشند.

  • مشارکت محدود: Limited Partnership (Sas - Societa in accomanditasemplice)

شرط اصلی برای ایجاد این نوع مشارکت مانند مشارکت کلی است. حداقل یک طرف باید محدود شود با مسئولیت محددود و یک طرف کلی است با مسئولیت کامل برای تعهدات شرکت. یعنی یکی از طرفین مسئول تعهدات شرکت میباشد.

  • مشارکت محدود بواسطه سهام Partnership Limited by Shares (Sapa - Societa in accomandita per azioni)

دو یا افراد بیشتر باید با یکدیگر متحد می شوند. این نوع شراکت شباهت بسیاری به مشارکت محدود دارد که حداقل یک طرف باید مسئولین محدود و طرف دیگر باید عضو کلی باشد.

بعد از ثبت شرکت شخص باید برای معاینات و آزمایشات پزشکی مراجعه نماید و بعد از حساب بانکی خود پرینت تهیه کنید و تمام مدارک را برای صدور ویزا به سفارت ارائه نماید تا ویزای مخصوص سرمایه گذاری در پاسپورت الصاق شود .

investing-in-italy
investing-in-italy
لازم به ذکر است این مراحل زمانی در حدود 10 تا 12 ماه به درازا میکشد . و شخص دو بار باید به ایتالیا برای کارهای ثبت شرکت مراجعه نماید . بار اولی که شخص به ایتالیا باید سفر کند جهت انجام امور اولیه اقامت شامل افتتاح پرونده در مرکز مهاجرت، اخذ کد ملی و افتتاح حساب و معرفی به اداره پلیس میباشد . سفر دوم به ایتالیا جهت انجام مراحل اولیه ثبت شرکت شامل اساسنامه و ثبت نام شرکت و همچنین تکمیل امور اداره ی پلیس برای اقامت از قبیل تشخیص هویت و دریافت رسید کارت اقامت میباشد و سفر سوم جهت دریافت کارت اقامت همچنین ثبت نهایی شرکت و افتتاح حساب بانکی شرکت در بانکهای کشور ایتالیا است .

طبیعتا این پروسه به راحتی انجام نمی شود و دشواریهای خود را دارد و لیکن ریسک سرمایه گذاری همیشه در یک کشور دیگر وجود دارد .

حالت دومی که برای افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در ایتالیا هستند وجود دارد و به نظر این روشی ساده تر به نظر میرسد و  آن این است که شخص یک شرکت آماده و شرکتی که در حال فعالیت میباشد را خریداری نماید .که به این روش shelf company گفته میشود .  

خرید یک شرکت آماده بهترین جایگزین برای یک سرمایه گذار خارجی است که می خواهد فعالیت خود را فورا در ایتالیا آغاز کند. بجای صرف هزنیه و وقت و تشریفات بوروکراتیک برای ثبت یک شرکت، می توان یک شرکت آماده به کار را خریداری نمود. البته باید مواظب بود که سابقه شرکت، مثبت بوده و آینده سرمایه گذاری شخص  را تحت تاثیر قرار ندهد.

از زمان تصمیم به خرید یک شرکت آماده تا ثبت آن زمان زیادی به طول نمی انجامد و شخص میتواند  که به سرعت  شماره شرکت و شماره ارزش افزوده آن را دریافت کند. در صورت خرید هریک از انواع شرکتها ، می توان حتی نام شرکت را به دلخواه خود تغییر داد . بعد از ثبت شرکت  جدید می توان مجوزهای فعالیت را دریافت کرد و مدیریت جدید، اسناد شرکت جدید شامل شرکت نامه و اساسنامه را امضا خواهند کرد.

خرید شرکت آماده یکی از بهترین انتخاب ها برای فعالیت فوری تجاری محسوب می شود. بعد از امضای اسناد از سوی مدیران جدید، و گشایش حساب بانکی می توان فعالیت شرکت را بصورت طبیعی آغاز نمود. مهمترین جنبه خرید شرکت آماده، انتقال سهام از صاحب اولیه به سهامداران فعلی است  که در محضر  رخ می دهد و تثبت تغیرات  در ثبت شرکت های ایتالیا خواهد بود.  طبیعتا این روش مستلزم هزینه بیشتری میباشد به علت این که شرکتی که در حال سود دهی میباشد فروخته خواهد شد.

هر شخصی که 5 سال اقامت را به این صورت کسب کند میتواند درخواست خود را جهت اقامت دائم ایتالیا به اداره مهاجرت تسلیم کند و معولا این افراد اقامت دائم خود را کسب میکنند. در صورتیکه فرد اصلی بتواند ویزای سرمایه گذاری خود را از ایتالیا دریافت کند همسر و فرزندان زیر 21 سال فرد نیز میتوانند ویزای ایتالیا را دریافت کنند.

نظر خود را درباره «در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا بیشتر بدانید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا بیشتر بدانید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.