زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با ورزش بهکاپ

آشنایی با ورزش بهکاپ

 انجمن ورزش بهکاپ فدراسیون ورزشهای همگانی ج.ا.ا با تائید وزارت ورزش و جوانان فعالیت خود را بعنوان یک ساختار...

introduction-to-sports-behcup
introduction-to-sports-behcup

 انجمن ورزش بهکاپ فدراسیون ورزشهای همگانی ج.ا.ا با تائید وزارت ورزش و جوانان فعالیت خود را بعنوان یک ساختار رسمی از سال 1392 آغاز نمود و هم اکنون با چهار کمیته و سبک زیر مجموعه به نام های تاپ بهکاپ ،هند بهکاپ، بهبال و بهکاپ ساحلی در تهران و چند استان در سطح کشور مشغول به فعالیت میباشد .

 سبک های مختلف بهکاپ همانند دیگر رشته های ورزشی دارای قوانین، تکنیک­ها و تجهیزات مخصوص به خود می­باشد و به صورتی طراحی گردیده اند که جهت مسابقات و تمارین، افراد در رده های سنی مختلف و با هر نوع قوای جسمانی می­توانند به فعالیت در این سبک ها بپردازند و از فواید آن بهره جویند. ورزش های بهکاپ را می­توان در اماکن گوناگون ازجمله کفپوشهای ورزشی ،زمینهای چمن و ساحلی، درروی کلیه سطوح مسطح  در فضاهای روباز یا سرپوشیده انجام داد.

 پرداختن به ورزش های زیر مجموعه بهکاپ، میتواند باعث پرورش قدرت تفکر، تمرکز ژاپن،امارات ،نیوزلند ،ازبکستان و برزیل فعالیت خود را آغاز کرده است.

  تیم ملی بهکاپ جمهوری اسلامی ایران

با توجه به مسابقات پیش رو در ابعاد بین المللی، تیم ملی بهکاپ ایران در دو بخش آقایان و بانوان تشکیل گردیده وهدف از تشکیل آن آماده سازی هرچه بهتر افراد مستعد ومدال آوران این رشته ورزشی میباشد و ایران بعنوان بنیانگذار و پیشرو میکوشد ،بهترین نتایج را در سطوح مختلف بین المللی کسب نماید ،مدیران تیم ملی بهکاپ ایران درنظر دارند در یک پروسه چهار ساله همواره تیم را در آمادگی مطلوب حفظ نمایند و با دعوت قهرمانان مختلف شرایط حضورافراد مستعد را در تیم فراهم آورند.  

 رشته های ورزشی زیرمجموعه بهکاپ ،با توجه به شرایط سلیقه ای، جسمی وذهنی ورزشکاران وعلاقه مندان ، درپنج سبک مختلف طراحی و قانون نویسی گشته که در حالت کلی به دو روش کنترلی و سرعتی تقسیم گشته.

1ـ رشته ورزشی تاپ بهکاپ TOP BEHCUP  : 

رشته ورزشی که برگرفته از پاتینگ گلف میباشد و دو  ـ بازیکن رقیب با توجه به قوانین و تکنیکها میکوشند،توپهای کاشته شده توسط حریف را وارد دروازه نمایندوبازیکنان باید توجه داشته باشند در زمان زدن ضربات توپ هایشان به اوت نرودیابه توپهای درون زمین برخوردننمایدوبازیکنی که در انتهای مسابقه توپ بیشتری را وارد دروازه نماید برنده مسابقه محسوب میگردد.

2ـ رشته ورزشی هند بهکاپ (پرتاپ زمینی کنترلی) HAND BEHCUP

ـ رشته ورزشی که برگرفته از بولز میباشد و دو بازیکن رقیب با توجه به قوانین و تکنیکها میکوشند،توپهای کاشته شده توسط حریف را با پرتاپهای زمینی کنترلی وارد دروازه نمایندوبازیکنان باید توجه داشته باشند در زمان پرتاپهای زمینی، توپ هایشان به اوت نرودیابه توپهای درون زمین برخوردننمایدوبازیکنی که در انتهای مسابقه توپ بیشتری را وارد دروازه نماید برنده مسابقه محسوب میگردد.

3و 4 ـ تاپ و هند بهکاپ ساحلی BEACH BEHCUP : 

این سبک ها با قوانین مشابه در زمینهای ساحلی مسطح انجام میپذیرد.

 5 ـ رشته ورزشی بهبال BEHBALL SPORT :

 ـ رشته ای ورزشی مهیج که دو بازیکن رقیب در مقابل یگدگر میکوشند با ضربات و ردو بدل کردن ،توپ را از خطوط حریم ضربه حریف رد نمایند و دارای امتیاز گردند. بازیکنان درحین ضربات باید توجه داشته باشند توپهایشان از زمین بلند نشود و از حریم های مشخص به اوت نرود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با ورزش بهکاپ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با ورزش بهکاپ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.