زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با ابزارهای گوگل

آشنایی با ابزارهای گوگل

در این نوشته می خواهیم چند ابزار (نرم افزار ) کاربردی ساخت شرکت گوگل را معرفی کنیم :1- Gmail Notifier:جهت خواندن و...

ابزارهای گوگل

1- Gmail Notifier
جهت خواندن و ارسال ایمیل می توان از این نرم افزار استفاده کرد . با این ابزار شما بدون نیاز به مرورگرهای وب سایتی مانند IE یا Firefox و … می توانید جی میل ها و ایمیل های خود را باز کنید و با آن به تمام امکانات درون جی میل دسترسی داشته باشید . این ابزار دارای تم های قابل تغییر متفاوتی می باشد . از چندین زبان از جمله فارسی پشتیبانی می کند و قابلیت آپدیت را دارد.
برای استفاده بهتر از این نرم افزار باید در جی میل تغییراتی بدهید . شما می توانید یکی از دو گزینه Google Gmail Atom یا Google Gmail IMAP را فعال کنید که اولی تنها امکان دسترسی سریع و read-only به جی میلتان را به شما عرضه می کند . با این امکان شما می توانید 20 ایمیل آخر خود را ببینید و بخوانید ولی با فعال شدن گزینه دوم می توانید جی میل تان را بخوانید ، علامت بزنید یا به چندین جی میل پاسخ دهید . به قسمت Settings جی میل بروید و در تب به نام Forwarding and POP/IMAP گزینه Enable IMAP را فعال کنید و دکمه Save Changes را فشار دهید .

2- Google Desktop
جستجوگری است که علاوه بر اینترنت می تواند درون رایانه شما را نیز بگردد . این جستجوگر بسیار پیشرفته تر از جستجوگر ویندوز است و می تواند انواعی از فایل ها را برای جستجو پشتیبانی کند . همچنین می تواند کلمه درون فایل ها را نیز برای شما جستجو کند . نگارش های پنجم به بعد این نرم افزار مجهز به anti fishing (ضد سایت های جعلی ) است یعنی اگر آدرسی غیر ایمن در اطلاعات پیدا شده ببیند به شما اخطار خواهد داد . همچنین دارای گجت هایی برای دیدن تغییرات آب و هوایی و تقویم است .

3- Google Drive
گوگل درایو یک فضای ابری 15گیگابایتی رایگان است تا همانند یک بانک بتوانید اسناد و فایل های خود را در آنجا قرار دهید و بتوانید در همه جا به آنها دسترسی داشته باشید . این نرم افزار روی تمام سیستم عامل ها می تواند نصب شود . شما می توانید از طریق آن فایل های خود را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و به راحتی بین آنها بگردید و بدون نیاز به نصب برخی برنامه ها روی رایانه خود آنها را در مرورگر خود مشاهده کنید . همچنین می توانید کاربرانی تعیین کنید که همچون شما به این فایل ها دسترسی داشته باشند . با نصب این نرم افزار یک پوشه در دسکتاپ شما ایجاد می شود که با قرار دادن هر فایل درون آن این نرم افزار سعی می کند آن را برای شما آپلود کند .

4- Google Earth
نرم افزاری است برای مشاهده تصاویر ماهواره ای از نقاط مختلف زمین با وضوح سه بعدی . این نرم افزار دارای بانک اطلاعاتی از تصاویر نقاط مختلف زمین است که می تواند تصاویر با جزئیات جغرافیایی و شهری و خیابانی و حتی منازل را نیز به نمایش درآورد . برای استفاده از این نرم افزار باید به اینترنت سریع وصل شوید و استفاده از اینترنت dial up برای این کار مفید نیست پس باید از اینترنت ADSL استفاده کنید تا با موتور جستجوی قوی که دارد شما نام مکان مورد نظر را وارد کنید تا آن را بیابید یا آنکه اگر محل نسبی آن را می دانید بهتر است با زوم کردن های متوالی و منتظر ماندن به مکان مورد نظر برسید .

نظر خود را درباره «آشنایی با ابزارهای گوگل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با ابزارهای گوگل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.