زمان مطالعه: 7 دقیقه
تیم ملی استرالیا از آغاز تا امروز

تیم ملی استرالیا از آغاز تا امروز

استرالیایی ها یک بار دیگر از رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا بازماندند؛ آن هم در شرایطی که یکی دو دقیقه با نیمه نهایی فاصله داشتند.

نقطه قوتی که عامل شکست شد!

تیم ملی استرالیا در جام ملتهای آسیا عملکرد بدی تا قبل از دیدار یک چهارم نهایی نداشت و به نظر می رسید با توجه به شرایط جدول دور حذفی، شانس فراوانی برای رسیدن به فینال مسابقات دارد. استرالیا دیدار نخست خود در برابر هند را با دو گل به سود خود خاتمه داد، سپس یک گل به سوریه زد و با تساوی(1-1) با ازبکستان صدرنشین گروه دوم رقابتها شد تا در ادامه قرعه های مناسب خود در برابر اندونزی قرار گرفته و با 4 گل این تیم را شکست دهد.

تنها نبرد دشوار ساکروز در مسابقات جام ملتهای آسیا 2023 دیدار با کره جنوبی بود. مسابقه ای که استرالیا در آن گل اول را زد و بارها تا زدن گل دوم پیش رفت. اما در این راه ناکام ماند و سرانجام در آخرین ثانیه ها دروازه خود را باز شده دید تا کار به وقتهای اضافی کشیده شده و سرانجام مغلوب کره جنوبی شود. استرالیا در واقع مغلوب نقطه قوت خود در بازیهای قبلی شد؛ خط دفاعی که تنها یک گل خورده بود اما در بدترین جای ممکن اشتباه کرد. با این حال نگاهی به بازیکنان استرالیا در جام، نقاط ضعف استرالیا را بیشتر نمایان می سازد.

لژیونرهای متوسط

در تیم ملی استرالیا 2023 کمتر بازیکنی را می شد پیدا کرد که مهره ای تاثیرگذار در تیمهای بزرگ اروپایی باشد. برخی از لژیونرهای استرالیا در تیمهای اروپایی نفرات زیر بودند:

مارتین بویل( فروارد 30 ساله هیبرنیان- اسکاتلند)

آدرین اونیل( هاقبک 25 ساله استاندارد لیژ- بلژیک)

هری سوتار( مدافع 25 ساله لسترسیتی- انگلیس)

کونور متکالف( هافبک 24 ساله سنت پائولی- آلمان)

کینو باکوس( هافبک 25 ساله سنت میرن- اسکاتلند)

لویس میلر( مداقع 23 ساله هیبرنیان)

جکسون ایروین( هافبک 30 ساله سنت پائولی- آلمان)

ریلی مک گری( هافبک 25 ساله میدلزبورو- انگلیس)

مارکو تیلیو( فروارد 22 ساله سلیتک- اسکاتلند)

به این ترتیب تنها چیزی که استرالیا برای قهرمانی در آسیا کم داشت، حضور یکی دو ستاره بود. بازیکنانی که توان تغییر دادن نتایج را در لحظات دشوار مسابقه داشته باشند. کره این نفرات را داشت، اما استرالیا فاقد آن بود و همین امر یک قهرمانی آسیا را از ساکروز گرفت!

شناسنامه فوتبال استرالیا

لقب : ساکروز ( socceroos )

بالاترین سازمان فوتبالی : فدراسیون فوتبال استرالیا

بهترین عنوان در رنکینگ فیفا : 14 ( سپتامبر 2009 )

بدترین عنوان در رنکینگ فیفا : 92 ( ژوئن 2000 )

تعداد حضور در جام جهانی : 4 بهترین پیروزی : استرالیا (31 ـ 0) ساموآی آمریکا ( 11 آوریل 2001 در « کافزهاربر » استرالیا ) بدترین شکست : استرالیا (0 ـ 8) آفریقای جنوبی ( 17 سپتامبر 1955 در « آدلاید » استرالیا )

استادیوم ملی : ملبورن کریکت گراند ، سیدنی فوتبال استادیوم

علامت اختصاری در فیفا : AUS

سرمربی : گراهام آرنولد

اولین تلاش در جمع آسیایی‌‌ها

یک سال پس از عضویت استرالیا در AFC جام ملّت‌‌ها برگزار می‌شد و به این ترتیب استرالیا در روز 22  فوریه 2006  برای اولین‌بار در مقدماتی جام ملّت‌‌ها به میدان رفت . ساعت 18:35 سوت آغاز مسابقه این تیم در برابر بحرین به صدا درآمد . وقتی « حسین علی » در دقیقه 35  بحرین میزبان را پیش انداخت ، به نظر رسید که کار استرالیا در آسیا چندان هم ساده نخواهد بود . اما آرچی تامپسون در دقیقه 53  اولین گل ساکروز در مقدماتی جام ملت‌‌ها را به ثمر رساند سرانجام استرالیا (3 ـ 1) پیروز شد. روز 16  آگوست ساکروز، کویت را (2 ـ 0) شکست داد و در بازی برگشت (0 ـ 2) شکست خورد . برد (2 ـ 0) در روز 11  اکتبر ، ساکروز را صدرنشین گروه کرد و تیم به جام ملّت‌‌ها صعود کرد . در این گروه لبنان هم حضور داشت . امّا در میانه راه از مسابقات کنار گذاشته شد تا استرالیا با این تیم نبرد نکند .

introduction-of-australia-national-football-team
introduction-of-australia-national-football-team

گراهام آرنولد سرمربی تیم

شوک بزرگ به کانگوروها

ورزشگاه راجامانگالا بانکوک در روز 8 جولای 2007 شاهد یک شگفتی بزرگ بود . عمان کم نام و نشان از دقیقه 32 در برابر تیم تازه وارد آسیا پیش افتاد و به نظر نمی‌رسید که استرالیا امیدی به جبران نتیجه داشته باشد امّا تیم کیهیل در دقیقه 2+90  بازی را به تساوی کشاند . به نظر می‌رسید که این توقف ، تنها یک اتفاق برای استرالیا بوده باشد . امّا در روز 13 جولای ، مشخص شد که نتیجه اولین بازی شگفتی نبوده است ! در بازی با عراق ، « مارک ویدوکا » در دقیقه 47 ، تک گل عراق را جبران کرد . امّا کار بزرگ عراق در نیم ساعت پایانی مسابقه آغاز شد و سرانجام ساکروز (3 ـ 1) به زانو درآمد ! به این ترتیب سرنوشت تیم‌‌ها به روز پایانی کشیده شد و استرالیا مجبور شد در روز پایانی میزبان را گلباران کند . رقابت با تایلند در حضور 46  هزار تماشاگر و در ساعت 19:35 روز 16 جولای آغاز شد و استرالیا با گل دقیقه 21 « مایکل بیوچمپ » پیش افتاد . امّا این نتیجه برای صعود کافی نبود . سرانجام 10 دقیقه پایانی فرا رسید و دو گل مارک ویدوکا ( 80 و 83 ) و گل هری کیول ( 90 ) سرنوشت گروه را تغییر داد و ساکروز ناباورانه و با تفاضل گل بهتر راهی دور دوم شد !

حذف در ضربات پنالتی

نبرد بزرگ جام ملت‌‌ها 2007 در 21 جولای برگزار شد . 25 هزار تماشاگر ویتنامی شاهد بودند که ساکروز چگونه با گل جان آلوآیوسی ( 70 ) پیش افتاد . امّا کار در دقیقه 72 به تساوی کشید و سرانجام ژاپن تنها یک ضربه را از دست داد و با برتری (4 ـ 3) به دور نیمه نهایی صعود کرد .

 

File:Australia national football team badge.svg
لوگوی فدراسیون

 

جام ملت‌‌های 2011 ـ نبرد با کره

استرالیا در انتخابی جام ملت‌‌های آسیا 2011  با کویت ، عمان و اندونزی همگروه شد . تیم مرحله مقدماتی را بسیار ضعیف آغاز کرد و پس از تساوی (0 ـ 0) با اندونزی ، در خانه از کویت (0 ـ 1) باخت ! امّا دو برد (2 ـ 1) و (1 ـ 0) مقابل عمان شرایط را بهبود بخشید و ساکروز با تساوی (2 ـ 2) مقابل کویت و برتری (1 ـ 0) در برابر اندونزی صدرنشین گروه شد . بازی‌های مرحله نهایی در ژانویه 2011 برگزار شد و ساکروز در دهم ژانویه با گل‌‌های یکهیل ( 11 و 65 ) ، کیول ( 24 ) و « برت هولمن » ( 2+45 ) هند را (4 ـ 0) از پیش رو برداشت . چهار روز بعد رقابت حساس استرالیا ـ کره برگزار شد . مسابقه‌ای که نتیجه آن ، صدرنشین گروه را مشخص می‌کرد . تساوی (1 ـ 1) بازی ، همه چیز را به تفاضل گل کشاند و وقتی « میله یدیناک » در برابر بحرین نیز تنها گل تیم خود را به ثمر رساند ، استرالیای 7 امتیازی بالاتر از کره ایستاد . با این حال ، نبرد ساکروز مقابل عراق باز هم شرایطی باورنکردنی پیدا کرد ...

introduction-of-australia-national-football-team
introduction-of-australia-national-football-team

طوفانی که در فینال فروکش کرد

استرالیا برای زدن گل برتری به عراق تا دقیقه 118 انتظار کشید و سرانجام هری کیول تک گل صعود به نیمه نهایی را به ثمر رساند . سه روز بعد ( 25 ژانویه ) 24826 تماشاگر حاضر در استادیوم خلیفه دوحه شاهد گلباران ازبکستان بودند . 6 بازیکن برای ساکروز گلزنی کردند و نتیجه حیرت‌‌انگیز (6 ـ 0) استرالیا را به فینال رساند . ساعت 18 روز 29 ژانویه ، 37174 تماشاگر استادیوم خلیفه ، شاهد آغاز فینال جام ملت‌های قطر بودند . رقابتی که در آن ، هری کیول نقشی اساسی ایفا کرد و با تک به تک‌هایی که از دست داد موجب کشیده شدن بازی به وقت اضافی شد . جایی که ژاپن در دقیقه 109 به گل برتری دست یافت و به این ترتیب کانگوروها ناباورانه از دستیابی به عنوان قهرمانی باز ماندند .

File:20180601 FIFA Friendly Match Czech Republic vs. Australia Matthew Ryan 850 0230.jpg
متیو رایان- کاپیتان تیم

قهرمانی در آسیا

سرانجام استرالیا به رویای خود رسید . سال 2015 مسابقات در استرالیا برگزار شد و ساکروز به لطف میزبانی ، به آنچه می خواست دست یافت . این تیم ابتدا (4 - 1) کویت را شکست داد و پس از برتری (4 - 0) مقابل عمان ، صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد . با این حال در رقابت برای تعیین صدرنشین گروه (1 - 0) از کره جنوبی باخت . اما دو برد (2 - 0) مقابل چین و امارات ، یک بار دیگر استرالیا و کره جنوبی را حریف یکدیگر کرد و این بار ساکروز موفق شد در وقت اضافی (2 - 1) حریف خود را شکست دهد . چنین بود که مردان اقیانوسیه اولین قهرمانی را در آسیا جشن گرفتند .   

AFC Men's National Team of the Year 2015: Australia

رقیبی سخت برای بزرگان

استرالیا در رقابتهای 2019 نتوانست از عنوان خود دفاع کند و با شکست مقابل امارات در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی از رقابتها کنار رفت. در سالهای اخیر نتایجی که این تیم مقابل آسیایی ها- و به خصوص تیمهای عربی- به دست آورده، در نگاه اول این تصور را به وجود می آورد که استرالیا تیمی است در سطح امارات و کویت و عمان؛ تیمی که تنها به لطف بازیهای پلی آف توانست به جام جهانی 2022 صعود کند. اما در جام جهانی همه چیز متفاوت شد. استرالیا در جام جهانی قطر با برتری مقابل دانمارک و تونس به دور دوم صعود کرد و در این مرحله تنها آرژانتین- قهرمان جهان- بود که به سخت ترین شکل ممکن و با نتیجه(2-1) این تیم را شکست داد. استرالیا پیش از آن هم همین عملکرد را در جام جهانی داشت. در سال 2006 به دور دوم صعود کرد و از ایتالیا- قهرمان جهان- با یک پنالتی مشکوک باخت. در سال 2010 صربستان را شکست داد؛ در سال 2014 مقابل هلند- تیم سوم جهان- در نبردی پایاپای (3-2) باخت و در جام جهانی 2018 هم فرانسه- قهرمان جهان- در نبردی دشوار(2-1) ساکروز را از پیش رو برداشت.

ظاهرا بازیکنان استرالیا در آسیا خود را آسیایی تصور می کنند و سطح بازی آنها به اندازه تیمهای متوسط آسیایی افت می کند. اما در سطح جهانی، به یاد اجداد خود افتاده و به عنوان تیمی اروپایی در رقابتها شرکت می کنند!

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تیم ملی استرالیا از آغاز تا امروز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تیم ملی استرالیا از آغاز تا امروز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.