زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی و نقد سریال عالیجناب

معرفی و نقد سریال عالیجناب

گاهی اوقات اتفاقاتی در زندگی ما رخ می دهد که می تواند مسیر زندگی ،شغل و حرفه ، عاطفی ما با اعضای خانواده مان و حتی نگاه دیگران به ما را تحت تاثیر خود قرار دهد

اختصاصی آسمونی نوشته مرجان دلپسند

گاهی اوقات اتفاقاتی در زندگی ما رخ می دهد که می تواند مسیر زندگی ،شغل و حرفه ،روابط عاطفی ما با اعضای خانواده مان و حتی نگاه دیگران و جامعه به ما را تحت تاثیر خود قرار بدهد. یکی از این اتفاق ها می تواند حادثه رانندگی و تصادف های  ناشی از آن باشد. همانطور که در سریال «جناب قاضی »به کارگردانی "ادواردبرگر "  می توان دید . این مجموعه یکی از آثار برجسته این کارگردان در ژانر جنایی و معمایی است .سریالی که بسیار ظریف و هنرمندانه از بسیاری از موضوعات پیرامون خود ایده گرفته است . از جمله این موضوعات می توان به نژادپرستی و نقض قانون اشاره کرد .سکانس های ابتدایی این سریال روایت گر داستان دو خانواده است .از یک سو خانواده قاضی مشهور شهر را می بینیم . این قاضی به خاطر انتخاب های خاصش در پرونده ها شهرت دارد. همچنین او با هوش و جسور است.امابعد از مرگ همسرش برای وی اتفاقاتی افتاده است که به  دوری او از شهر و زادگاهش  منجر می شود و فرزندش "هنک " تنها می ماند.داستان این سریال نیز روایت گر اتفاقاتی است که برای پسرش و درست در زمان بازگشت او به شهر و زادگاهش روی داده است  .

معرفی و نقد سریال عالیجناب
معرفی و نقد سریال عالیجناب

اتفاقاتی که می تواند تمامی موفقیت ها و اعتمادی را که او بین مردم شهرش بدست آورده است را یکجا زیر سوال ببرد .قاضی در این بین با به تصویر کشیدن داستانی مبتنی بر سالگرد همسرش و حضورآنهادرزمان وقوع حادثه رانندگی در قبرستان سعی بر آن دارد تا به هر نحوی شده پسرش به عنوان مجرم شناخته نشود. اما از سوی دیگر با مرگ پسر بزرگترین خانواده مافیای شهر"جیمی بکستر" از آنجا که به تازگی با گرانقیمت ترین هدیه از جانب پدر راهی خیابان شده و با برخورد با ماشینی که متعلق به “هنک" می باشد؛ روبرومی شویم.اما در این سریال به موضوع نژاد پرستی نیز به طور مستقیم اشاره شده است. در سکانس هایی از این سریال می بینیم که "هنک "زمانی که به محله سیاه پوستان وارد می شود با نگاه های خشمگین و حاکی از نارضایتی آنها روبرو شده و سعی بر آن دارد تا خیلی سریع از آن محله خارج می شود. در قسمت دوم این سریال قاضی به همراه پسرش به اداره پلیس شهر برای اعتراف و اطلاع حادثه می رود. آن هم به خاطر آنکه به دلیل  حرفه اش و اعتمادی که نزد مردم شهرش داشته است و اجرای قانون را مقدم بر هر چیزی می داند. اما زمانی که متوجه می شود که پای مرگ پسر بزرگترین مافیای شهر" جیمی بکستر" در میان است ،از اعتراف و اعلام اتفاقات افتاده به پلیس خودداری می کند.اما با همکاری یکی از دوستان بانفوذش یک تصمیم ناعادلانه می گیرد مبنی بر این که او و پسرش در مراسم سالگرددر قبرستان بودند وماجراهای  ماشین به هنگ ربطی نداشه است وبه جای پسرش پای یک جوان سیاه پوست و جفاهایی که در حق او و در ملا عام و در دادگاه اتفاق افتاده  ناراحت است . اما گویی حفظ ارتباطاتش را با تنها عضو باقیمانده از خانواده اش را مهمتر تلقی می کند. غافل از اینکه نمی داند ؛چگونه با عذاب  وجدان پسرش در رابطه با حوادث به  وجود آمده مقابله نماید .

introduction-and-critique-of-your-honor-serial
introduction-and-critique-of-your-honor-serial

در سکانس هایی از این فیلم می بینیم که "هنک" بعد از چندساعت به خیابانی که در آن تصادف کرده است و یا پس از پایان دادگاه جوان سیاه پوستی که به جای او مجرم شناخته شده به محل و مقر مجرمان در سالن دادگاه نیز می رود . با توجه به سکانس های فوق شاید بتوان به درستی این ضرب المثل که "مجرم به محل حادثه باز می گردد "نیز پی برد .از بازیگران این سریال نیز می توان به (برایان کرانستون، هانتردوهان،مایکل استلبرگ، هوپ دیویس و ...) اشاره نمود . این سریال را می توانید در فیلیمو تماشا نمایید .

نظر خود را درباره «معرفی و نقد سریال عالیجناب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی و نقد سریال عالیجناب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.