زمان مطالعه: 4 دقیقه
تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟

تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟

آیا می دانید تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی چیست؟ اگر می خواهید در مورد تلفن بین المللی یا تلفن اینترنتی...
تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟
تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟


آیا می دانید تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی چیست؟ اگر می خواهید در مورد تلفن بین المللی یا تلفن اینترنتی بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه کنید چرا که به معرفی تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی می پردازیم و همچنین روش کار تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی را نیز بیان می کنیم.
  • تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی چیست؟
در تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی ، معمولا تلفن فعلی تان را به یک جعبه کوچک وصل می کنید که شرکت تلفن اینترنتی به شما می دهد و سپس این جعبه را به خط اینترنت باند پهن تان (کابلی یا دی.اس.ال) وصل می کنید. بعد درست مانند تلفن معمولی، گوشی را برداشته و بعد از شنیدن صدای بوق نمره گیری می کنید تا با شخص مورد نظرتان صحبت کنید. با این تلفن می توانید به هر کسی در هر کجای دنیا که تلفن دارد زنگ بزنید. بعضی از شرکتها تلفن نرم افزاری دارند که دستگاه کامپیوتر شما را تبدیل به تلفن می کند و شما میتوانید با اتصال گوشی و دهنی به پورت یو.اس.بی کامپیوتر از آن مانند تلفن استفاده کنید.

در نوع دیگر آن شرکت سرویس دهنده دستگاه مورد نظر را در محل شرکت خود قرار می دهد و شما از طریق تلفن منزلتان ابتدا به شرکت سرویس دهنده متصل شده و سپس از طریق اینترنت باند پهن تلفن اتصال پیدا می کند.

internet-telephony
internet-telephony
  • قطعی تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی:
توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی اتصال اینترنتی شما قطع شود یا برق وسایل شبکه تان قطع شود، سیستم تلفنی شما از کار خواهد افتاد. شاید بتوان مشکل قطع برق را با یک یو.پی.اس یا سیستم برق اضطراری حل کرد اما اگر سرویس دهنده اینترنت شما، مشکل داشته باشد، تلفن شما هم به مشکل خواهد افتاد.

تلفن اینترنتی یا VOIP با استقبال گسترده ای روبرو شده است اما همیشه این سئوال برایتان مطرح است که چرا باید تلفن معمولیتان را با تلفن اینترنتی عوض کنید و دردسر اینکار را برخود هموار نمائید؟ جواب مسئله در دو مورد قیمت و قابلیت خلاصه میشود.
  • مشخصه تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی
مهمترین مشخصه تلفن اینترنتی ارزان بودن مکالمه تا حد رایگان بودن آن برای تماس با هرجای دنیاست. اما باز هم مانند تلفن معمولی سئوال اینجاست که کدام شرکت سرویس بهتری ارائه می کند.

قابلیتهای تلفن اینترنتی از جمله موارد قابل توجه میباشد. مثلا کد منطقه یا شهرتان را میتوانید با خود به هرجا ببرید زیرا عملا در تلفن اینترنتی این کد معنایی ندارد. بعضی از سیستمها به شما امکان میدهند تا پیامهای تلفنیتان را در سیستم ایمیلتان بگیرید و مستقیما از داخل Outlook نمره گیری تلفن انجام دهید.

تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟
تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟
  • نقطه ضعف سیستم تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی کجاست؟
اما نقطه ضعف سیستم تلفن اینترنتی کجاست؟ یکی از موارد این ضعف آن است که هنوز راه اندازی و مصرف این تلفن جدید به راحتی و سادگی تلفن معمولی نیست و دیگر آنکه کیفیت سیستم نیز متغیر است.

روشهای مختلفی در مورد نحوه کارکرد تلفن اینترنتی وجود دارد. مثلا Skype ارتباط بین دو کامپیوتر را از طریق نرم افزار برقرار میسازد در حالیکه Vonage به هر کسی با یک خط باند گسترده امکان میدهد تا از تلفن معمولی یا کامپیوتر خود برای تماس استفاده کند و فرقی نمیکند که تلفن طرف مقابل معمولی باشد یا اینترنتی.

بعلاوه، شرکتها میتوانند local VOIP نصب کنند تا سیستم تلفن داخلیشان از شبکه محلی شرکت استفاده کند. وقتی این تماسها به خارج از شرکت برود بسته به انتخاب و پرداختی شرکت، میتواند از اینترنت یا خطوط تلفن معمولی استفاده کند. آنچه بین تمام این سیستمها مشترک است آنست که صدا تبدیل به بسته های دیتای دیجیتالی شده و درست مانند ایمیل روی شبکه یا اینترنت ارسال میشود. برای تماس با تلفنهای معمولی لازم است تا در جاهایی اتصال به شبکه تلفن معمولی انجام شود.

internet-telephony
internet-telephony
  • سیستمهای تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی
در اغلب سیستمهای تلفن اینترنتی، تکنولوژی اینترنت اتصال بین تلفن و شرکت تلفن را برقرار می سازد. کافیست تا یک تلفن معمولی را به یک آداپتور که متصل به خط اینترنت است وصل نمائید. تماسهای شما از طریق وب به سرویس دهنده VOIP ارسال میشود. این سرویس دهنده، تماسهای شما را به سیستم تلفن منتقل مینماید. اگر طرف مقابل شما در شبکه اینترنتی باشد، این مسیر هرگز سیستم تلفن معمولی را بکار نمیگیرد.
  • مشکلات فنی تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی
  1. توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی اتصال اینترنتی شما قطع شود یا برق وسایل شبکه تان قطع شود، سیستم تلفنی شما از کار خواهد افتاد. شاید بتوان مشکل قطع برق را با یک یو.پی.اس یا سیستم برق اضطراری حل کرد اما اگر سرویس دهنده اینترنت شما، مشکل داشته باشد، تلفن شما هم به مشکل خواهد افتاد.
  2. مشکل بعدی سرویس های سه رقمی تلفن مثل 911 یا اورژانس است که چون تلفن اینترنتی محلی نمی باشد بنابراین گرفتن این گونه شماره ها، نمی تواند شما را به اورژانس منطقه وصل کند. در این اواخر، با ثبت کردن تلفن تان برای سرویس 911 میتوانید از سرویس درست منطقه استفاده کنید.
  3. فقط یادتان باشد که باید حتما به اپراتور اورژانس بگویید که کجا هستید زیرا محلتان در سیستم اورژانس منعکس نمی شود.
  4. اگر از سیستم DSL استفاده میکنید یعنی سرویس اینترنت شما از طریق خط تلفن منتقل می شود که یک شماره تلفن بدان تعلق دارد و نمی توانید بدون قطع تلفن، این شماره را خاموش کنید اما میتوانید یک شماره جدید از سرویس دهنده تقاضا نمائید.
جدیدا سرویسهای DSL بدون شماره خاص بکار گرفته میشود که بدان naked DSL میگویند.
  • آدرس سرویس دهنده های تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی
تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟
تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟


برخی از سرویس دهنده های تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی در آمریکا به شرح زیر هستند
  • SunRocket Internet Phone Service
  • AT&T CallVantage
  • BroadVoice
  • Broadvox
  • iConnectHere
  • Lingo
  • Packet8
  • Verizon VoiceWing
  • Voiceglo
  • Vonage
  • Zoom GlobalVillage
  • نرم افزار سرویسهای تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی
سرویسهای تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی با کامپیوتر و نرم افزار به شرح زیر هستند
  • FreeWorld Dialup
  • Skype
  • تعریف تلفن اینترنتی یا تلفن بین المللی
یک نوع ارتباط تلفنی است که از طریق یک سرویس‌دهنده اینترنتی یا Voice Over Internet Protocol صورت می‌پذیرد. VOIP عبارت است از انتقال صوت، از طریق بسته‌های آدرس پروتکل اینترنت (IP) و اینترنت. در واقع یک مجموعه از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که ما را قادر می‌کند تا از اینترنت به عنوان واسط انتقالی برای تماس‌های تلفنی استفاده کنیم. این روش به علت حذف مراکز تلفن راه دور از دایره تماس، از نظر هزینه بسیار به صرفه است.
نظر خود را درباره «تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تلفن اینترنتی ( تلفن بین المللی ) چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.