زمان مطالعه: 1 دقیقه
پورتال و پایگاه اینترنتی چیست؟

پورتال و پایگاه اینترنتی چیست؟

آیا می دانید پورتال و پایگاه اینترنتی چیست؟ تفاوت های اساسی میان یک وب سایت و یک پورتال وجود دارد. مهمترین...

آشنایی با پورتال و پایگاه اینترنتی

پورتال و پایگاه اینترنتی به صورت دروازه ورود به یک بانک اطلاعاتی است. آنچه که مهم است، آن است که پورتال همواره ما را به سایتها یا پورتالهای دیگر راهنمایی میکندوبه خودی خودتنهایک راهنما است. برای همین است که در بعضی از موارد به پورتالها، Internet Yellow Pages می گوییم. درحالی که یک وبسایت میتواندحاوی مقدارزیادی اطلاعات باشدکه فقط برروی آن سایت قابل دسترسی است. ممکن است، وب سایت از امکاناتی مشابه یک پورتال و پایگاه اینترنتی برای جستجو و مدیریت داده ها استفاده نماید، اما آنچه که مهم است آن است که این داده ها عموما بر روی پایگاه داده های خود سایت قرار دارند. 

پورتال و پایگاه اینترنتی یک سیستم کاربر محور است.

تمام امکانات پورتال براین اساس پیش بینی شده تاجوابگوی نیازهای کاربران باسلایق،علاقمندیها،سنین ورده های کاری متفاوت باشد. امکاناتی مثل پست الکترونیکی، Chat،انجمنهای اینترنتی و... همه برای آن است که کاربران رابه هرشکل ممکن به پورتال دعوت نماید. در حالیکه یک وب سایت،یک سیستم Subjective یا موضوع محور است. درست است در هر وب سایت، امکاناتی برای کاربران مختلف پیش بینی می شود، اما باید به این نکته توجه داشت که کاربری که با یک وب سایت کار میکند باید به شکلی به موضوع وب سایت مرتبط یا علاقمند باشد. آسمونی : یکی ازمهمترین جنبه های تفاوت بین پورتال ووبسایت جنبه اقتصادی آن است. پورتال و پایگاه های اینترنتی عموما" برای کسب درآمد ساخته شده اند. بیشتر پورتال ها درآمد های خود را از طریق تبلیغات کسب می نمایند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پورتال و پایگاه اینترنتی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پورتال و پایگاه اینترنتی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.