زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با سایت IMDB بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم

آشنایی با سایت IMDB بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم

بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها بانک اطلاعاتی برخطی است که شامل اطلاعات...

آشنایی با سایت IMDB

از اشخاص برجسته عضو سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها می‌توان به مایکل کین، راسل کرو و مورگان فریمن اشاره کرد. این بانک اطلاعاتی از سال 2008 و با اضافه کردن امکانی جدید، قابلیت اینکه کاربران ساکن آمریکا بتوانند بیش از 6٫000 سریال و فیلم مختلف را از تهیه کنندگانی همچون سی‌بی‌اس، سونی و چندین شرکت تولیدکننده فیلم دیگر را تماشا کنند، برای آن‌ها در دسترس قرار دارد.آی‌ام‌دی‌بی یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌ها در نوع خود بوده و ماهانه بیش از 100 میلیون بازدیدکننده دارد. همین‌طور با داشتن رتبه 47 در سایت الکسا، بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها جزء 50 وب‌گاه پربازدید اینترنت در کل جهان شناخته شد.مالک این بانک اطلاعاتی از سال 1998 شرکت آمازون است. تا اکتبر 2012 نیز این وب‌گاه دارای 2٬425٬902 عنوان فیلم و 5٬315٬404 زندگی‌نامه بوده‌است.با آسمونی همراه باشید.

تاریخچه سایت IMDB بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم

در سال 1987 جوانی انگلیسی از طرفداران پروپاقرص سینما تصمیم به ایجاد یک سرگرمی جذاب برای جوانانی مثل خودش می‌گیرد. کول نیدهام شروع به ساختن لیست‌های متفاوت از بازیگران سینما، کارگردانان و از همه مهم تر فیلم‌ها نمود. پیش از وی نیز طرفداران فیلم‌های گوناگون نظیر این کارها را انجام می‌دادند، اما فهرست‌های کول جذاب‌تر بود. وقتی کارش را با آن چشم‌ها شروع کرد، آن چشم‌ها لیستی از بازیگران زن با چشم‌های زیبا بود. به زودی لیست‌های کول بین طرفداران فیلم‌ها محبوب شد.

در 17 اکتبر 1990 نیدهام که تحصیل خود را در رشته رایانه به پایان رسانده بود، برنامه‌ای ساده برای گروه یوزنت rec.arts.movie نوشت؛ برنامه‌ای که اطلاعات برگرفته از تیتراژ پایانی فیلم‌ها را در برداشت. به زودی این عمل نیدهام با استقبال طرفداران بی‌شمار فیلم‌ها قرار گرفت و آن‌ها نیز شروع به اضافه کردن فهرست فیلم‌ها و اطلاعات مربوط به هرکدام کردند. ابتدا تنها بازیگران و کارگردانان زنده به لیست اضافه می‌شدند اما پس از مدتی رفتگان نیز به فهرست نیدهام اضافه شدند. در پایان دهه 1990 بیشتر از 10٫000 فیلم و سریال در فهرست نیدهام ثبت شده بود.

ویژگی‌های سایت IMDB

1- امتیازدهی کاربران در سایت IMDB بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم
یکی از ویژگی‌هایی که بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها به کاربرانش ارائه می‌کند، قابلیت امتیازدهی به فیلم است. کاربر می‌تواند به فیلم مورد نظرش امتیازی بین 1 تا 10 بدهد. این سیستم باعث می‌شود اطلاعات کاملاً دقیقی از یک فیلم به دست بیاید. به عنوان مثال، اگر فیلمی یک میلیون رای بگیرد، آن‌ها جمع و تقسیم بر یک میلیون می‌شوند که نشان‌دهنده دقت زیاد این سیستم است. فیلم رستگاری در شاوشنک با امتیاز 9٫2 بیشترین امتیاز بین تمام فیلم‌های سینمایی تاریخ را در این سایت از آن خود کرده‌است.

2- رتبه‌بندی فیلم‌ها در سایت IMDB بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم
بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها لیستی از 250 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان را نیز منتشر کرده‌است. این لیست روزانه تغییر می‌کند و آپدیت می‌شود؛ هرچند که معمولاً ده فیلم برتر تغییر زیادی نمی‌کنند. برای تهیه این لیست، میلیون‌ها رای از کاربران، و همچنین داوران داده شده‌است. فقط فیلم‌هایی که مدت زمان آن‌ها بیشتر از 45 دقیقه می‌بوده و تعدادی آرای آن‌ها بیشتر از 25 هزار رای باشد در این لیست قرار می‌گیرد. فیلم رستگاری در شاوشنک در این لیست رتبه اول، و فیلم پدرخوانده رتبه دوم را کسب کرده‌اند؛ که البته هرکدام با تقریبی از 1000000 رای به این رتبه دست یافته‌اند. تنها دو فیلم ایرانی در این لیست قرار دارند. جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی و فیلم بچه‌های آسمان به کارگردانی مجید مجیدی

3- بورد پیغام در سایت IMDB
در این سایت بوردهایی برای صحبت و بحث در مورد موضوعات مختلف نیز برای کاربران تعبیه شده‌است که چیزی همانند انجمن می‌باشد که اعضا توانایی نوشتن در آن را دارند.

4- محتوای فیلم در سایت IMDB
به منظور مراقبت از کودکان و راهنمایی برای والدین، قسمتی جهت راهنمایی در مورد محتوای فیلم‌ها وجود دارد که از نظرات مختلفی همچون صحنه‌های غیراخلاقی جنسی، خشونت، اعتیاد، خون‌ریزی و ... به والدین هشدارهای لازم را می‌دهد. این ویژگی توسط کاربران نوشته شده و در بعضی مواقع کامل نیست.

5- اطلاعات فیلم در سایت IMDB
این سایت همچنین اطلاعات - معمولاً - کاملی از اشکالات (به انگلیسی: Goofs)، حواشی (به انگلیسی: Trivia)، و رای‌های کاربران (به انگلیسی: User Votes) ارائه می‌دهد.

کاربرد سایت IMDB در ایران

سایت IMDB با وجود محدودیت‌های ایجاد شده از سمت ایران برای کاربران ایرانی همچنان مورد استفاده کاربران و سایت‌های فیلم ایرانی قرار می‌گیرد و محبوبیت زیادی در بین ایرانیان دارد.

حذف بخش بورد پیغام در سایت IMDB بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم
در 20 فوریه سال 2017 میلادی بخش بورد پیغام این سایت بسته شد.در بیانیه رسمی این سایت قید شد:(( «Message Board» به دلیل این که تجربه‌ای مفید را در اختیار همهٔ 250 میلیون نفر کاربر این سایت قرار نمی‌دهد، در 20 فوریه برای همیشه حذف شد.)) بسیاری تأثیر بسیار زیاد شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر و ترافیک سنگین مورد نیاز برای تأمین این بخش را دلیلی بر تعطیلی این قسمت میدادنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با سایت IMDB بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با سایت IMDB بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.