این روزها نمی توان اینترنت (Internet) را واژه ای غریب و نامانوس در فرهنگ لغت ما تلقی کرد ؛ اینترنت را بیشتر افراد جهان می شناسند و با آن سر و کار دارند . اینترنت راز پیدایش شبکه های اجتماعی و سایت های فروشگاهی است ؛ درست یا غلط اما اینترنت و سرگرمی بخشی از زندگی ما شده است و نمی توان تاثیرات این پدیده ی شگفت انگیز را انکار کرد .

29 اکتبر ، روز جهانی اینترنت
29 اکتبر ، روز جهانی اینترنت

آسمونی: از 29 اکتبر 2005، سالگرد اولین انتقال اینترنتی، روز اینترنت نام گذاری شده است. در واقع این روز فرصتی است برای جشن گرفتن برای افرادی که در ساختن اینترنت سهیم بوده اند و به کلی مسیر زندگی ما را برای همیشه تغییر داده اند.

تاریخچه ای از اینترنت

بیایید برگردیم به عقب، به جایی که همه چیز آغاز شد. اینترنت، که به عنوان یک ارتباط از راه دور بین دو کامپیوتر تعریف شده بود، برای اولین بار در 29 اکتبر 1969 به دست آمد (چند ماه پس از اینکه نیل آرمسترانگ اولین قدم را به ماه بگذارد). در ابتدا اینترنت، کار بر روی ARPANET (شبکه های آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته) بود، که توسط وزارت دفاع ایالات متحده تامین می شد و در چهار پایانه ی ULCA، Stanford، دانشگاه California-Santa Barbara و دانشگاه Utah راه اندازی شد.

در بخش علوم کامپیوتر در UCLA، یک دانشجوی فارغ التحصیل جوان، در حال آماده سازی ارسال اولین پیام از طریق اتصال به اینترنت به آزمایشگاه کامپیوتر استنفورد بود. در واقع سه شخص Leonard Kleinrock، Charley Kline وBill Duvall بودند که نقش کلیدی در ارائه ی اینترنت داشتند و اولین اتصال اینترنت را انجام دادند. چارلی کلاین تلاش کرد تا اطلاعاتی را از سیستم UCLA به بیل دووال در استنفورد ارسال کند که تقریبا هم اجرایی شد.

در  ابتدا Kleinrock  سعی کرد تا کلمه "login" را ارسال کند و او فقط موفق به ارسال "L" و "O" شد که ناگهان اتصال بین پایانه ها قطع شد. در واقع کاراکتر های "L" و "O" اولین بیت هایی از داده ها بودند که در شبکه کامپیوتری از راه دور فرستاده شدند. در نهایت تحت نظارت Leonard Kleinrock، Kline توانست یک ساعت بعد به ارسال کامل پیام "Login" بپردازد. اما از آن جایی که Kleinrock، اولین کاراکتر را از طریق اینترنت ارسال کرد مستحق این است که او را به عنوان پدر اینترنت بشناسیم.

شبکه جهانی وب متولد شد

 پس از راه اندازی اینترنت، شبکه جهانی وب (که اغلب به صورت مترادف نادرست با اینترنت استفاده می شود) در سال 1989 را اندازی شد و با اختراع زبان نشانه گذاری Hypertext Markup Language (HTML) و پروتکل انتقال متنی (HTTP) توسط تیم برنرز لی، دانشمند بریتانیایی در CERN آغاز شد. به طور کلی پروژه جهانی وب در 6 اوت 1991 به طور رسمی اعلام شد.

اکثر مردم قبل از دهه 1990، در واقع زمانی که فروش کامپیوتر و سیستم ها آغاز شد، هیچگاه از اینترنت اطلاع نداشتند. در سال های ابتدایی، شبکه ی اینترنت محدود به دانشگاه ها، سازمان های دولتی و جامعه علمی بود. در حالی که پس فروش سیستم ها یکی از اولین استفاده های عمومی مردم، استفاده از اینترنت بود و اولین معاملات آنلاین تقریبا از دو دهه قبل آغاز شد.

کم کم با گذر زمان شیوه های استفاده از اینترنت نیز تغییر کرد و افزایش یافت. با توجه به اینکه سازندگان اصلی اینترنت هیچگونه فیلتری برای این سرویس ارائه نکردند و آن را یک شبکه ی جهانی برای گستردگی ارتباط فراهم کردند؛ با همگانی شدن و گسترش اینترنت، عملیات فیلترینگ در این شبکه ی آزاد جهانی در کشورهای مختلف آغاز شد که باعث محدودیت مردم از بازدید و گشت و گذار در سایت های مختلف میشد.

به طور کلی از زمان آغاز استفاده از اینترنت تا کنون تغییرات زیادی در شیوه ی زندگی مردم مشاهده میشود و شکل اینترنت از آن زمان به کلی تغییر کرده است.

نظر خود را درباره «29 اکتبر، روز جهانی اینترنت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 29 اکتبر، روز جهانی اینترنت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.