زمان مطالعه: 1 دقیقه
23 ژوئن، روز جهانی زنان مهندس

23 ژوئن، روز جهانی زنان مهندس

آسمونی : بیست و سوم ژوئن برابر با دوم تیر به عنوان روز جهانی زنان مهندس نامگذاری شده است. انجمن‌های جهانی مختلف در حمایت از زنان در این روز به مسئله اهمیت براب

در ایران هم دختران بسیاری وارد رشته‌های مهندسی می‌شوند و البته گهگاه با موانع زیادی در بازار کار روبرو می‌شوند. در این مطلب به وضعیت زنان مهندس در ایران پرداخته‌ایم.

از ابتدای هستی داستانی وجود دارد که در آن گفته می‌شود مردان برای برتری نسبت به زنان از غارها بیرون آمده و مشاغل را ساختند و از آن زمان زن که جنس اول به حساب می‌آمد و به کارهای مهمی چون رسیدگی به امور غار و تهیه غذا می‌پرداخت، رفته رفته نقش مهمش کمرنگ و کمرنگ‌تر شد و مردان توانستند او را به جنس دوم تبدیل کنند.

23 ژوئن ، روز جهانی زنان مهندس
23 ژوئن ، روز جهانی زنان مهندس

اما امروزه شرایط تغییر کرده است. زنان هم می‌توانند در صورت تمایل پا به پای مردان در رشته‌های به اصطلاح مردانه که در امور مهندسی بیشتر شاهد آن هستیم همراه شوند و مشغول به کار شوند. البته در این بین موانع بسیار ممکن است زنان را از رسیدن به هدف غایی خود باز دارد. روز جهانی زنان مهندس در واقع به این مناسبت در تقویم تاریخ ثبت شده که باور غلط مردانه و زنانه بودن مشاغل از بین برود.

اولین بار در سال 2014 میلادی انجمن زنان مهندس در نود و پنجمین سالگرد تاسیس این انجمن پیشنهاد ایجاد این روز را در تقویم ارائه کرد. پس از آن استقبال جهانی بسیاری نسبت به این روز شد و در نهایت یونسکو در سال 2016 میلادی از این روز حمایت کرد. در سال 2017 میلادی این روز به عنوان روزی جهانی در سرتاسر جهان گرامی داشته شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «23 ژوئن، روز جهانی زنان مهندس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 23 ژوئن، روز جهانی زنان مهندس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.