زمان مطالعه: 1 دقیقه
23 ژوئن، روز جهانی زنان بیوه

23 ژوئن، روز جهانی زنان بیوه

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن 23 ژوئن - دوم تیر ماه - روز بین المللی زنان بیوه، ضمن فراخوان برای خاتمه تبعیض علیه بیوه زنان اعلام کرد: در

در پیام بان کی مون که روز سه شنبه انتشار یافته، آمده است: هنگامی که زنان همسرانشان را از دست می دهند، در معرض آسیب های گسترده قرار می گیرند و بسیاری از بیوه زنان از ارث، مالکیت زمین، معاش، شبکه تامین اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و آموزش محروم هستند و کودکان آنان نه تنها باید غم از دست دادن پدر را تحمل کنند، بلکه از منافع و وضعیت اجتماعی خود نیز محروم می شوند.

وی می افزاید: نبود تبعیض علیه زنان بیوه به نفع کودکان و جوامع آنان خواهد بود. در برخی موارد بیوه زنان برای اداره کسب و کار خود به سرپرست مرد نیاز دارند و زنان بیوه ممکن است از جوامع خود طرد شده و مجبور شوند تن به ازدواج های اجباری دهند یا مورد سوءرفتار فیزیکی قرار گیرند. همچنین فرزندان آنان معمولا ترک تحصیل می کنند و در دام فقر گرفتار می شوند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه می دهد: رفع تبعیض موجب می شود زنان بیوه از حقوق بشر خود به گونه ای کامل بهره برند و روز جهانی بیوه ها فرصتی است برای دفاع از حق آنهایی که داغداری شان همراه با محرومیت، سوءاستفاده، از دست دادن خانه، وسیله معاش و جایگاه اجتماعی است.

23 ژوئن ، روز جهانی زنان بیوه

23 ژوئن ، روز جهانی زنان بیوه

بسیاری از زنانی که به دلیل مرگ شوهرشان به صورت مستقل زندگی می‌کنند، چندان با عنوان بیوه راحت نیستند و آن را تبعیت از کلیشه‌ای می‌دانند که مبتنی بر وابستگی زنان به شوهران‌شان است.

با این حال واقعیت موجود در بسیاری از کشورها و از جمله ایران حاکی از آن است که اغلب زنانی که پس از مرگ شوهر یا جدایی از او، تنها زندگی می‌کنند و بیوه خوانده می‌شوند شرایط ویژه‌ای دارند و وضعیت اقتصادی و اجتماعی‌شان متفاوت از زنان شوهردار است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «23 ژوئن، روز جهانی زنان بیوه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 23 ژوئن، روز جهانی زنان بیوه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.