زمان مطالعه: 1 دقیقه
8 آوریل ، روز جهانی روم

8 آوریل ، روز جهانی روم

روز جهانی روم هر سال در ماه آوریل 8 به مناسبت بزرگداشت فرهنگ رومی و افزایش آگاهی از موضوعاتی که مردم روم با آن روبرو هستند برگزار می شود.
در این مطلب می خوانید : [بستن]
8 آوریل ، روز جهانی روم است.
روز جهانی روم - International Romani Day
روز جهانی روم

آسمونی: بزرگترین اقلیت قومی اروپا - تخمین زده می شود 10 میلیون رمی در اروپا و شش میلیون در اتحادیه اروپا زندگی می کنند - اغلب در معرض تبعیض و محرومیت اجتماعی است. در ماه مارس 25 ، نمایندگان مجلس در مورد تبعیض فعلی روم و به رسمیت شناختن اتحادیه اروپا از نسل کشی روم در جنگ جهانی دوم بحث کردند.

مشکلات روم

جامعه رومیان در اروپا با چندین مشکل روبرو است ، از جمله تبعیض ، عدم آموزش ، مراقبت های بهداشتی و مسکن مناسب. "رومی در بسیاری از کشورهای عضو ما مورد تهدید قرار گرفته است." دانیان Draghici، عضو رومانیایی گروه S&D. "پرخاشگری جسمی علیه آنها مکرر است. ضد رم در اینترنت گسترده است و حتی می توان در گفتمان اصلی جریان سیاسی یافت.

نسل کشی رومی ها در جنگ جهانی دومنمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین درمورد مارس 25 بحث کردند که آیا باید تشخیص دهند 2 اوت به عنوان روز رسمی یادبود نسل کشی روم ها در جنگ جهانی دوم. این تاریخ به افتخار 2,897 رومی ها انتخاب شد که در اتاق های گاز آشویتس در 2 آوریل 1944 کشته شدند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ماه آوریل در استراسبورگ در مورد قطعنامه رای خواهند داد دراگیچی گفت که پارلمان نه تنها می خواهد ادای احترام به رومی های کشته شده در آشویتس ، بلکه به "صدها هزار رومی که هفت ، هشت دهه قبل در دست اروپائیان فاشیست در سراسر اروپا هلاک شدند".

استراتژی ادغام

در دسامبر 2013 ، EP تصویب کرد حل تصدیق پیشرفت های حاصل از اجرای استراتژی های ملی ادغام رومی ها در چارچوب اتحادیه اروپا برای استراتژی ملی ادغام روم 2020، پرداختن به موضوعاتی که بر جامعه روم تأثیر می گذارد.

نماینده پارلمان رومی ثریا پست، یکی از اعضای سوئدی گروه S&D ، گفت چارچوب ادغام رومی ها تحت سلطه سیاست های اجتماعی بوده و فاقد رویکردی برای نژاد پرستی علیه مردم رومی است: "[این نوع نژادپرستی] در همه کشورهای عضو وجود دارد و در تمام سطوح جامعه می گذرد. . قبل از مقابله با ضد کولی ، اقدامات در زمینه های سیاست دیگر موفق به تغییر اوضاع رومی ها در اتحادیه اروپا نمی شوند. "

 

نظر خود را درباره «8 آوریل ، روز جهانی روم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 8 آوریل ، روز جهانی روم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.