درج نظر
مطالعه: 3 دقیقه
11 آوریل؛ روز جهانی آهنگ لویی لویی

11 آوریل؛ روز جهانی آهنگ لویی لویی

11 آوریل به عنوان روز جهانی آهنگ لویی لویی نامگذاری شده است.

آهنگ لوئی لوئی چنان ماجراهای جالبی همراه با خود دارد که گروه های موسیقی حتی حاضرند پولی خرج کنند و چنین پس زمینه ای برای کارهای خود بسازند. این آهنگ که در اتاق پشتی درب و داغان جایی در کالیفرنیای جنوبی خلق شد و در میخانه ها و همبرگر فروشی های شمال غربی پسفیک (منطقه غربی ایالات متحده و کانادا) محبوبیت پیدا کرد، در سال 1963 به یک پدیده در میان مردم تبدیل شد و تاثیر عظیمی بر روی زیرگونه هایی چون گاراژ راک، سایکدلیک راک و پانک راک به جای گذاشت.

پلیس فدرال آمریکا برای دو سال برای ممنوعیت این آهنگ تلاش می کرد. آن ها معتقد بودند در ترانه غیرقابل تفسیر این آهنگ، زشتی ها و قباحت های زیادی وجود دارد.

آهنگ لوئی لوئی تا به حال بیش از 150 بار توسط خواننده های متنوعی همچون فرانک زاپا، موتورهد و سایکوتیک پتونیاز مورد بازخوانی قرار گرفته است.

لوئی لوئی اولین بار در سال 1955 توسط یک خواننده آر اند بی به نام ریچارد بری خلق شد. در سال 1957 که منتشر شد، تعدادی از رادیوهای ایالت غربی آمریکا آن را پخش کردند. گروه های تازه کار زیادی نسخه های مختلفی از آن اجرا کردند.

با نسخه ای که کینگزمن در سال 1964 منتشر کرد، لوئی لوئی به یک پدیده تبدیل شد. بخش عمده ای از بدنامی آهنگ به خاطر این بود که متن غیرقابل تفسیری داشت. این در حالی است که نسخه اصلی بری کاملا واضح و مشخص بود. ترانه درباره مردی است که یک سفر سه روزه را آغاز می کند تا دختری را  در جامائیکا ببیند.

دوایت راوندز، نویسنده کتاب 1964 – 1972: سالی که موسیقی مرد، در جایی از این کتاب می گوید: «در آهنگ لوئی لوئی تقریبا غیرممکن است که بفهمیم متن ترانه چه می گوید. حتی عده ای معتقدند این آهنگ دارای ترانه بسیار شنیعی است. مسلما چنین شایعه ای باعث فروش بیش تر آهنگ شده است.

احتمالا این خبر از تیم تولید آهنگ به بیرون درز کرده است، والا کسی متوجه آن نمی شد. این بهترین استراتژی بازاریابی است که تا به حال استفاده شده است. FBI شروع به تحقیق و پیگیری از ریچارد بری، کینگزمن و دیگر گروه ها و شرکت هایی کرد که به نحوی با این آهنگ در ارتباط بودند. پلیس فدرال هیچ وقت نتوانست متن اصلی ترانه را متوجه شود. اعضاء گروه کینگزمن اصرار می کردند که در این آهنگ هیچ حرف قبیحی نزده اند.

 جک الی، یکی از اعضاء گروه گفته بود که تنها اشتباهش این است که در اواخر آهنگ آخرین بند را کمی زودتر  از موعد خوانده است. او هم چنین ادعا کرده بود که کمی دور از میکروفن آهنگ را خوانده است. به همین دلیل صدایش چندان مشخص نیست. الی هم چنین معتقد بود شایعه زشت بودن ترانه را شرکت ناشر اولین بار مطرح کرده است.»

در اوایل سال 1964 بود که فرماندار ایندیانا اعلام کرد که محتوای این آهنگ هرزه نگاری است و از رسانه های ایندیانا خواست که از پخش آن خودداری کنند. همین مساله باعث ورود FBI به این پرونده شد. ماجرا به چند ایالت دیگر هم کشیده شد. متخصصان با سرعت های مختلف به آهنگ گوش می دادند تا هرزه نگاری کذایی را شناسایی کنند. هیچ مدرکی پیدا نشد.

بسیاری از گروه هایی که در ایالت های شمال غربی آمریکا فعالیت می کردند این آهنگ را در کنسرت های حود اجرا می کردند. کینگزمن با الهام از نسخه گروه ویلرز آهنگ خود را اجرا کردند. گروه ویلرز در سیاتل فعالیت می کردند.

این تنها آهنگ گروه کینگزمن بود که در آن، جک الی در نقش خواننده اصلی ظاهر می شد. کمی طول کشید تا این آهنگ به یک اثر موفق تبدیل شود. در این فاصله، لین ایستن خودش خواننده گروه شد و الی درام گروه را بر عهده گرفت. با پرفروش شدن آهنگ لوئی لوئی، ایستن مجبور بود در اجراهای تلویزیونی گروه از این آهنگ، به جای الی لب بزند.

الی بعدا با انتشار آهنگ های انفرادی مشابهی چون لوئی لوئی 66، عاشق آن لوئی هستم و لوئی به خانه برگرد تلاش کرد موفقیت این آهنگ را تکرار کند.

اولین بار یک دی جی در ایالت بوستون با این توضیح این آهنگ را پخش کرد: «بدترین آهنگی که در عمرم شنیده ام.» جالب این است که بعد از همین اجرای این دی جی بود که لوئی لوئی در سراسر کشور به موفقیت رسید.

 

نظر خود را درباره «11 آوریل؛ روز جهانی آهنگ لویی لویی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 11 آوریل؛ روز جهانی آهنگ لویی لویی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.