زمان مطالعه: 1 دقیقه
14 ژانویه ، روز جهانی بادبادک

14 ژانویه ، روز جهانی بادبادک

تاریخ 14 ژانویه روز جهانی بادبادک نامگذاری شده تا مردم جهان به این بهانه ساعاتی را سر به آسمان بلند کنند.

روز 14 ژانویه روز جهانی بادبادک نامگذاری شده است. بادبادک یکی از اتفاقات فراموش نشدنی دوران کودکی ماست. بادبادک یکی از اختراعات قدیمی چین است و تاریخی دیرینه دارد. با آسمونی همراه باشید.

14 ژانویه ، روز جهانی بادبادک
14 ژانویه ، روز جهانی بادبادک

آسمونی: بادبادک در ابتدا یک وسیله نظامی بود و مثلا برای اندازه‌گیری فاصله بین واحدهای نظامی دو کشور یا اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به تدریج بادبادک به وسیله ای تفریحی برای مردم تبدیل شد و به مناطق مختلف جهان مانند کشورهای آسیایی کره شمالی، ژاپن، مالزی و اروپا و قاره آمریکا راه یافت. این وسیله سرنخی برای برادران رایت در اختراع هواپیما شد. از این رو در سالن نمایشگاه فضاپیمای واشینگتن آمریکا یک بادبادک چینی به چشم می‌خورد که روی آن نوشته‌است: “نخستین وسیله پرواز بشر بادبادک و موشک چینی هاست”.

ساختن و به پرواز در آوردن بادبادک یکی از خاطرات خوش و البته تخصص های دوران کودکی محسوب میشد. معمولا جمعی دوستانه گرد هم می آمدند و طی یک کار گروهی به ساخت بادبادک میپرداختند. گاهی بادبادک در تلاش های اول به هوا نمیرفت و با سقوط ها و شکست های زیادی مواجه میشد. اما به راستی که هر شکست تجربه ای بود برای بهینه سازی بادبادک و سرانجام به لذت پرواز رسیدن. تماشای ساعت ها پرواز بادبادک و معلق ماندنش در هوا امری خستگی ناپذیر و لذت بخش بود.

14 ژانویه روز جهانی بادبادک نامگذاری شده تا مردم جهان به این بهانه ساعاتی را سر به آسمان بلند کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «14 ژانویه ، روز جهانی بادبادک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 14 ژانویه ، روز جهانی بادبادک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.