زمان مطالعه: 1 دقیقه
23 آوریل ، روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات

23 آوریل ، روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات

24 آوریل روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات نامگذاری شد تا محیطی جهانی برای تشویق و توانمندسازی زنان و دختران فراهم سازد که مطالعات و مشاغل در زمینه رو به رشد فناوریهای اطلاعات و ارتباطات را مطرح کنند.
روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات - international girls in ICT day
روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات - international girls in ICT day
روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات - international girls in ICT day

آسمونی : روز دختران در ICT  طرحی است که توسط اتحادیه بین المللی ارتباطات هر ساله در چهارمین پنج­شنبه آوریل برگزار می شود. این برنامه امسال در 23 آوریل 2020 در آپیا در ساموآ برگزار می­شود. تمام کشور های عضو اتحادیه بین المللی ارتباطات به شکل مستقیم یا با برگزاری مراسمی در کشور متبوع خودشان، در این رویداد مشارکت می کنند. تا امروز حدود 375000 دختر و زن جوان در قالب 11هزار رویداد در 171 کشور در این رویداد شرکت کرده اند.

روز دختران در ICT فرصت مغتنمی است که سازمان فناوری اطلاعات ایران می­تواند از آن در راستای مأموریت خود به‌منظور استفاده از ظرفیت­های ICT در توانمند­سازی زنان استفاده نماید. در راستای این هدف، این سازمان در نظر دارد تا همزمان با برگزاری این رویداد بین­ المللی در آدیس‌آبابا اتیوپی، رویدادی با عنوان "رویداد دختران در ICT" در تاریخ 5 اردیبهشت‌ماه 97 در باغ کتاب تهران برگزار نماید. این رویداد باهدف شبکه‌سازی فعالان و تیم‌های علاقه‌مند و جهت‌دهی فعالیت­های این سازمان در خصوص توانمندسازی زنان در حوزه‌های ICT برگزار می­شود.



هدف از برگزاری این رویداد :

فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به تمام جنبه های زندگی انسان نفوذ کرده و توجه به آن رشد و نوآوری در سراسر جهان را به همراه دارد. این پیشرفت های مداوم در حوزه‌یICT فرصت‌های کار‌آفرینی جدیدی به همراه دارد و می‌تواند منجر به تامین کمبود 2 میلیون شغل تا سال 2020 شود. توجه به آموزش زنان با مهارت‌های ICT می‌تواند به پرکردن این شکاف کمک کند. همین موضوع بر ضرورت تمرکز بر آموزش زنان و دختران در این حوزه صحه می‌گذارد. حمایت از دختران در زمینه­ی ICT، دختران و زنان جوان را توانمند می‌سازد و به آن ها اعتماد به نفس ادامه تحصیل و انتخاب شغل مناسب را می­دهد.

دختران و زنان جوان نه تنها پتانسیل تبدیل شدن به کاربران ICT را دارند، بلکه می توانند به سازندگانی موفق در این حوزه تبدیل شوند. برگزاری رویداد به بهانه روز دختران درICT باعث می شود تا دختران و زنان جوان از احتمالات گسترده موجود در این بخش آگاه شوند و تصورات نادرست درباره این بخش را سرکوب کنند. هدف اصلی از برگزاری این رویداد، ایجاد محیطی است که دختران و زنان جوان را تشویق می کند تا به مشاغل حوزه‌ی ICT توجه کنند و در عین حال شرکت های فعال در حوزه ی فناوری را قادر می سازد تا از مزایای مشارکت زنان بهرمند شوند.

نظر خود را درباره «23 آوریل ، روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 23 آوریل ، روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.