مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی هر سال در 20 سپتامبر برگزارمی شود. این روز از سال 2015 بعنوان روز ورزش دانشگاهی نامگذاری شده است. این روز به تایید یونسکو رسیده ودر تقویم جهانی ثبت شده است.

آسمونی: روز جهانی ورزش دانشگاهی صحنه ای برای ترویج ارزش های ورزش دانشگاهی در گوشه گوشه دنیا است.

مجارستان با اجرای 160 رویداد ورزشی و مشارکت 180هزار نفر، فعال ترین فدراسیون ورزش دانشجویی شناخته شد و روسیه با مشارکت 45 هزاردانشجو در جایگاه دوم قرار گرفت.

نکته مهمی در اینجا قابل ذکر است که هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت های ورزشی وجود ندارد. هدف اصلی این روز، تاکید برنقش دانشگاه ها درآموزش از طریق ورزش است، و به نوعی یکی از رویدادهای فرهنگی ورزشی محسوب می شود.

از دیگر اهداف این رویداد، باز کردن درب دانشگاه ها به روی شهروندان است. درسال 2018 نزدیک به 500 نوع فعالیت ورزشی ساماندهی شده بود.

همزمان با این رویداد برخی رویدادهای رسمی نیز آغاز میشود. در آمریکای جنوبی همزمان با این روز، رقابت های فوتسال به میزبانی آرژانتین آغاز می شود.

چرا 20 سپتامبر بعنوان روز جهانی ورزش دانشگاهی انتخاب شده است؟

چون بیشتر دانشگاه های سراسر جهان در این تاریخ آغاز به کار می کنند. علاوه بر این در سال 1924 در این روز اولین رقابت قهرمانی دانشجویان جهان در ورشو لهستان برگزار شد.

تمرکز اصلی روز جهانی ورزش دانشگاهی بر نقش دانشگاه ها در آموزش مهارت های اجتماعی به جوانان از طریق ورزش است.

اما در سال 2018 از 197 کشور عضو فیزو (فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی) فقط 97 فدارسیون ملی ورزش دانشجویی این روز را جشن گرفتند. ایران یکی از این 97 کشور بود.

در ایران دانشگاه های شهید بهشتی تهران، پیام نور و دانشگاه رازی کرمانشاه از دانشگاه های پیشرو در گرامیداشت این روز مهم بوده اند که به مناسبت گرامیداشت این روزبرنامه های تجلیل، معرفی رشته های ورزشی جدید، همایش های پیاده روی و مسابقات ورزشی به نحو مطلوبی برگزار کردند. رئیس فیزو طی نامه ای از فدارسیون ملی ورزش دانشجویی ایران تشکر کرد.

 

نظر خود را درباره «20 سپتامبر ، روز جهانی ورزش دانشگاهی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 20 سپتامبر ، روز جهانی ورزش دانشگاهی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.