روز جهانی حافظان صلح سازمان ملل متحد، 29 ماه می فرصتی برای ادای احترام به سهم ارزشمند بیش از 3900 حافظ صلح سازمان ملل است که در سال 1948 در زیر پرچم این سازمان جان خود را ازدست‌داده‌اند که شامل 102نفر در سال 2019 نیز می‌شود.

روز جهانی حافظان صلح سازمان ملل (International Day of UN Peacekeepers)

اولین ماموریت حفظ صلح سازمان ملل در 29 می 1948 انجام شد، هنگامی‌که شورای امنیت تعداد معدود ناظران نظامی سازمان ملل متحد را در خاورمیانه اعزام کرد.از آن زمان تاکنون بیش از یک‌میلیون زن و مرد در 72 عملیات صلح سازمان ملل خدمت کردند که به‌طور مستقیم بر زندگی میلیون‌ها انسان تاثیر گذاشته و جان‌های بی‌شماری را نجات دادند.

نقش مهم حافظان صلح

زنان در نقش حافظان صلح عملکرد موثرتری دارند. زنان حافظ صلح، عملکرد کلی صلح را بهبود می‌بخشند ، دسترسی بیشتری به جوامع دارند، به ارتقاء حقوق بشر و حمایت از غیرنظامیان کمک کرده و زنان را ترغیب می‌کنند تا به بخشی معنی‌دار از صلح و روند سیاسی تبدیل شوند.

بهبود عملکرد و ایفای نقش

تنوع بیشتر و مهارت‌های گسترده به معنای بهبود تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و نتایج حاصل از آن است و منجر به اثربخشی و عملکرد عملیاتی بهتر می‌شود.

دسترسی بهتر

زنان حافظ صلح می‌توانند به زنان و کودکان دسترسی بهتری داشته باشند و برای مثال با مصاحبه و حمایت از بازماندگان خشونت‌های جنسیتی و خشونت علیه کودکان  اطلاعات مهمی تولید کنند که به‌طورمعمول رسیدن به آنها دشوار است.

انعکاس خدمت در جوامع

مشارکت زنان در حافظان صلح سازمان ملل متحد اجازه می‌دهد تا تمام اعضاء جامعه در حفاظت مشارکت داشته باشند.

ایجاد اعتماد و اطمینان

بانوان حافظ صلح در جوامع محلی نقش مهمی دارند و به بهبود دسترسی و پشتیبانی از زنان محلی در جوامعی که صحبت زنان با مردان مجاز نیست، کمک می‌کنند.

کمک به پیشگیری و کاهش اختلافات

زنان حافظان صلح کمک می‌کنند تا تاثیر منفی اختلافات معیشتی زنان بر طرف و دیدگاه‌های جدید و راه‌حل‌های موثر برای رفع نیازهای زنان در شرایط درگیری و پس از جنگ فراهم شود.

الهام‌بخش و ایجاد الگو

زنان حافظ صلح به‌عنوان مربیان قدرتمند و الگوهایی در نقش زنان و دختران در شرایط پس از درگیری در مناطق درگیر هستند و نمونه‌ای از حامیان دفاع از حقوق خود هستند و  مشاغل غیر سنتی را پیگیری می‌کنند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد با یکی از بزرگترین چالش‌های زمان خود یعنی همه‌گیری کووید-19 روبرو هستند. حامیان صلح در پاسخ به این بیماری همه‌جانبه به دولت‌ها و جوامع محلی کمک می‌کنند و به تطبیق فعالیت‌های خود برای اجرای وظایف خود، ازجمله حمایت از اجتماعات آسیب‌پذیر  ادامه می‌دهند. زنان حافظ صلح در این مبارزه در خط مقدم قرار دارند و بخشی جدایی‌ناپذیر از واکنش به این بیماری همه‌گیر هستند و ماموریت خود را با محدودیت‌های فعلی با رعایت تمام اقدامات احتیاطی انجام می‌دهند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «29 می، روز جهانی حافظان صلح سازمان ملل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 29 می، روز جهانی حافظان صلح سازمان ملل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.