زمان مطالعه: 1 دقیقه
16 ژوئن، روز جهانی کودکان آفریقایی

16 ژوئن، روز جهانی کودکان آفریقایی

روز 16 ژوئن به عنوان روز جهانی کودک آفریقایی نامگذاری شده است.

کشورهای دنیا را می‌توان با نگاه‌های مختلفی دسته‌بندی کرد که یکی از غم‌انگیز‌ترین‌شان تقسیم‌بندی براساس نیاز کودکان به کمک‌های جهانی است.

نیاز بیش از تصور به غذا در شمال و شاخ آفریقا، نا آرامی‌های اجتماعی در شمال آفریقا و خاورمیانه و قحطی در سودان ، مهم‌ترین اتفاقاتی است که در سال‌جاری میلادی برای کودکان افتاده است.حال بچه‌ها در کشور‌های آفریقایی چندان تعریفی ندارد. بیش از نیم میلیون کودک در آستانه خطر مرگ حتمی بر اثر گرسنگی هستند. آنچه در سومالی رخ می‌دهد از قیمت‌های بالای غذا و مشکلات نظامی باعث شده که بیش از 3-2 میلیون کودک در اتیوپی، کنیا و سومالی دچار سوء تغذیه شوند. بهار عربی خواسته‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را در کشور‌های فقیر که به فساد اقتصادی و بیکاری معروفند ایجاد کرده است.

روند رو به رشد قیمت غذا و سوخت و کمیابی آب و خشونت سیاسی و ناامنی اجتماعی به‌شدت بر زندگی کودکان و زنان تأثیر گذاشته است. موضوعات زیادی برای نگرانی در مورد کودکان و زنان در این منطقه وجود دارد به‌خصوص در لیبی، سوریه و یمن؛ جایی که موضوعات سیاسی تأثیر بیشتری بر زندگی کودکان گذاشته است. تغییرات آب و هوایی اوضاع را بدتر کرده است. در کشور‌های شرقی‌تر مانند فیلیپین چندین توفان در سال باعث شده کودکان زیادی مجبور به ترک محل زندگیشان شوند. آنها از طریق همان آبی که خانه‌هایشان را ویران کرده بیمار می‌شوند. در کره‌شمالی برنامه‌ریزی‌های نادرست، تداوم کمبود غذای منطقه‌ای به همراه بلایای طبیعی و کاهش کمک‌های جهانی، سوءتغذیه را برای کودکان و مادرانشان به همراه آورده است، به‌طوری که 37درصد از جمعیت این کشور وابسته به کمک‌های جهانی هستند.در سال گذشته بیشترین کمک‌های انسان‌دوستانه به کشور‌ سودان با 178 میلیون دلار و در مرحله بعد به کنگو، زیمبابوه، پاکستان، هائیتی، اتیوپی و سودان جنوبی شده است. این کمک‌ها از سوی ژاپن، اتحادیه اروپا، صندوق شرایط اضطراری سازمان ملل و صندوق مشترک کمک‌های انسان‌دوستانه انجام شده است.

نظر خود را درباره «16 ژوئن، روز جهانی کودکان آفریقایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 16 ژوئن، روز جهانی کودکان آفریقایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.