زمان مطالعه: 1 دقیقه
6 آوریل؛ روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه

6 آوریل؛ روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه

روز 6 آوریل به عنوان روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه از سوی سازمان ملل متحد نامگذاری شده است و هدف آن بهره گیری از ورزش در راستای برقراری صلح و توسعه می باشد.

روز ششم آوریل در واقع آغازگر نخستین دوره بازی‌های المپیک تابستانی مدرن در سال 1896 به میزبانی یونان بوده و به همین علت این روز به‌عنوان روز ورزش در خدمت صلح و توسعه نام‌گذاری شده ‌است.

 مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013، روز 6 آوریل را روز بین‌المللی ورزش برای صلح و توسعه اعلام کرد تا از این طریق بر تأثیر ورزش در بهبود آموزش، توسعه انسانی، تدوین روش‌های زندگی سالم و ایجاد صلح‌ جهانی تاکید کند.

همه به این امر معتقدند که ورزش ستون جامعه‌ای سالم است؛ ورزش بستر‌ساز تحقق رویاها و نیروی محرک برای فراهم سازی امکانات بشری در امر تساوی حقوق شهروندی و ارزشهای انسانی شناسایی شده است.

این روز را با عنوان ورزش در خدمت صلح و توسعه جهانی برای رسیدن به صلح دائمی در کشور ما گرامی می داریم.

 

نظر خود را درباره «6 آوریل؛ روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 6 آوریل؛ روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.