زمان مطالعه: 1 دقیقه
2 اکتبر ، روز جهانی بدون خشونت

2 اکتبر ، روز جهانی بدون خشونت

2 اکتبر، روز تولد مهاتما گاندی رهبر استقلال هند، توسط سازمان ملل روز جهانی بدون خشونت، نامگذاری شد.

 

روز جهانی بدون خشونت جهانی

تاریخ: ۲ اکتبر

 اشاعه پیام بدون خشونت از طریق آموزش و آگاهی عمومی

 

مجمع عمومی بر طبق قطعنامه مورخ ژوئن سال 2007 نامگذاری این روز جهانی را تصویب کرده اند، این روز مناسبتی است برای "اشاعه پیام بدون خشونت" از طریق آموزش و آگاهی عمومی. قطعنامه "اصل بدون خشونت را، به عنوان ارتباط جهانی" و میل "برای تضمین فرهنگ صلح، مدارا ، تفاهم و بدون خشونت" بیان می کند آقای آناند شارما، وزیر امور خارجه هند به نمایندگی از 140 حامی این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که حمایت گسترده و متعدد از قطعنامه انعکاس احترام جهانی به مهاتما گاندی و فلسفه مقاومتش است.

عبارت مهاتما گاندی به عنوان رهبر این تفکر در اواخر زندگی اش می تواند معرفی مناسبی باشد: "بدون خشونت بزرگترین نیروی در اختیار مردم است و آن قدرتمندتر از قدرتمندترین سلاح های کشتاری است که توسط نبوغ انسان ابداع شده است" مجسمه ی عدم خشونت کارل فردریک راترسوارد (Reutersward ) به طور دائمی در خارج از مقر سازمان ملل در نیویورک نشسته است گاندی، که کمک کننده به استقلال رسیدن هند بود، منبع الهام برای فعالیت های بدون خشونت برای حقوق مدنی و تغییرات اجتماعی در سراسر جهان بود.

گاندی در خلال زندگی اش حتی تحت شرایط ظالمانه و در مواجه با چالش های معنادار و بسیار دشوار ، به اعتقاد بدون خشونت متعهد ماند. تئوری پشت اعمالش، این است که استفاده از هر وسیله ما را به نتیجه مناسب با همان می رساند و بسیار غیر منطقی است که بخواهیم با خشونت جامعه صلح آمیز بسازیم. او معتقد بود که هندیان نباید از خشونت و نفرت در مبارزه خود برای رسیدن به آزادی از استعمار استفاده کنند.

نظر خود را درباره «2 اکتبر ، روز جهانی بدون خشونت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 2 اکتبر ، روز جهانی بدون خشونت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.