زمان مطالعه: 1 دقیقه
5 آوریل؛ روز جهانی وجدان

5 آوریل؛ روز جهانی وجدان

5 آوریل ، روز جهانی وجدان است. این روز از سوی سازمان ملل متحد با هدف ترویج فرهنگ صلح بر اساس ارزش های جهان شمول و اصولی مانند آزادی، کرامت انسانی می باشد.

سازمان ملل پنجم آوریل را «روز جهانی وجدان» نامیده است. عنوان و مفهوم این بزرگداشت از ماده یک اعلامیه جهانی حقوق بشر الهام گرفته شده است که می‌گوید: تمام افراد بشر آزاد زاده شده و در کرامت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر عادلانه و برادرانه رفتار کنند.

هدف از بزرگداشت این روز ترویج فرهنگ صلح بر اساس مجموعه‌ای از ارزش‌های جهان‌شمول، نگرش‌ها و رفتارهای الهام گرفته از اصول آزادی، کرامت انسانی، خردورزی، توجه به ترازوی وجدان، عدالت، مردم‌سالاری، حقوق بشر، مدارا و همبستگی است.

آگاهی از لزوم ایجاد شرایط ثبات و رفاه و روابط صلح آمیز و دوستانه مبتنی بر احترام به حقوق بشر و آزادیهای اساسی برای همه بدون تفکیک نژاد ، جنس ، زبان یا مذهب باعث شدند که مجمع عمومی سازمان ملل 5 آوریل را روز جهانی وجدان اعلام کند.

مجمع عمومی از کلیه کشورهای عضو ، سازمانهای سیستم ملل متحد و سایر سازمانهای بین المللی و منطقه ای و همچنین بخش خصوصی و جامعه مدنی از جمله سازمانها و افراد غیردولتی دعوت کرده است تا فرهنگ صلح را با عشق و وجدان مطابق با فرهنگ و سایر شرایط یا آداب و رسوم مناسب جوامع محلی ، ملی و منطقه ای آنها بسازند، از جمله با آموزش کیفیت و فعالیتهای آگاهی بخشی عمومی ، از این طریق توسعه پایدار را تقویت می کند.

وجدان، خصیصه و توانایی است که به افراد کمک می‌کند که همیشه و خصوصا در موقعیت‌های خاص به بهترین شکل ممکن عمل کنند. روز جهانی وجدان فرصتی است برای تأمل در زندگی فردی و جمعی خودمان و تلاش برای انجام کارهای درست با رعایت خیر جمعی (منافع عمومی).

شیوع ویروس کرونا، و نیاز مراقبت فردی و جمعی برای مقابله با آن، نمودی روشن از نیاز به وجدان بیدار آدمیان و اثرات آن بر سلامت جهانیان است. رعایت اصول بهداشتی، وظیفه‌ هر یک از ماست. اما اقدامات فردی کافی نیست و نیاز است که همه مردم دنیا همراه شوند و برای این همراهی علاوه بر اصول بهداشتی و درمانی، اصول انسانی و شنیدن ندای وجدان نیز نیاز است تا غمخوار و مددکار افراد و کشورهای آسیب پذیر باشیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم بر این بحران و نظایر آن چیره آییم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «5 آوریل؛ روز جهانی وجدان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 5 آوریل؛ روز جهانی وجدان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.