زمان مطالعه: 1 دقیقه
1 اکتبر ، روز جهانی سالمندان

1 اکتبر ، روز جهانی سالمندان

روز نهم مهرماه، در هر سال با هدف حمایت های مادی و معنوی دولت از سالمندان به عنوان روز سالمندان نامگذاری شده است.

 

روز جهانی سالمندان جهانی

تاریخ: 2023/10/01

 اطلاع رسانی در خصوص راه ھای پیشگیری از بروز عوارض قلبی

 

دوران سالمندی همانند دوران کودکی یا جوانی، یکی از مراحل زندگی است با این تفاوت که دوران کودکی و جوانی، سرشار از انرژی و تلاش، ولی دوران سالمندی، همراه با تحلیل قوا و کاهش میزان فعالیت‏های فیزیکی می‏باشد.

تاقبل از قرن بیست و یکم میلادی، میانگین عمر، بسیار پایین بود. اما بهبود وضع تغذیه و پیشرفت‏های چشم‏گیر پزشکی و ارتقای سطح بهداشت، سبب افزایش میانگین عمر گردیده است. وجود شمار روز افزون سالمندان در اکثر کشورها موجب شده که مقامات دولتی و برنامه‏ریزان اجتماعی، توجه بیشتری به این مسئله ابراز نموده و به وضع مقرراتِ تأمین اجتماعی مطلوب‏ترِ آنان همت گمارند.

هم‏چنین با وجود کمک‏های مالی فرزندان به ویژه در کشورهای آسیایی، باز هم اتّکای سالخوردگان به تأمین اجتماعی بسیار است و از این رو باز هم حمایت‏های مادی و معنوی دولت‏ها را در این زمینه طلب می‏کند.

در جمهوری اسلامی ایران هم اگرچه در پرتو تحولات ناشی از انقلاب و به دلیل آداب و رسوم فرهنگی در جامعه، کهن‏سالان از جایگاه ویژه‏ای برخوردار هستند، اما این بدان معنا نیست که هیچ سالمندی از محیط گرم خانواده‏اش محروم نمی‏ماند. زیرا همه ساله، بر شمار سال‏خوردگانی که به آسایشگاه‏های سالمندان در سراسر کشور مراجعه می‏کنند، یا از سوی اطرافیانشان به آنجا سپرده می‏شوند، افزوده می‏شود. با این حال، به حکم الهی و فطری و سنت اجتماعی، فرزندان باید حرمت پدر و مادر خود را حفظ کنند و به ایشان احسان نمایند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «1 اکتبر ، روز جهانی سالمندان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 1 اکتبر ، روز جهانی سالمندان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.