زمان مطالعه: 1 دقیقه
13 سپتامبر ، روز جهانی برنامه نویسان

13 سپتامبر ، روز جهانی برنامه نویسان

ایده ی نامگذاری روزی بعنوان روز برنامه نویسان اولین بار در سال 2002 توسط ولنتین بالت که کارمند معمولی یک شرکت کامپیوتری در روسیه بود مطرح شد.

روز جهانی برنامه نویسان روز 256ام هر سال (معادل عدد 100 در مبنای شانزده) مطابق با 13 سپتامبر (12 سپتامبر در سال‌های کبیسه) به عنوان روز برنامه‌ نویسان نام گرفته‌ است.

روسیه اولین کشوری بود که این روز را به عنوان روز برنامه نویس به رسمیت شناخت و پس از آن کشورهای آلمان، کانادا، چین، کرواسی، فرانسه، گوآتمالا، هند، بلژیک، استرالیا، نیوزیلند، لهستان، اسلوونی، بریتانیا، و ایالات متحده آمریکا نیز این روز را به عنوان روز برنامه‌نویس به رسمیت شناختند.

دلایل انتخاب عدد 256 به عنوان روز برنامه‌نویس

عدد 256 بزرگترین توان عدد 2 کوچکتر از 365 که تعداد روزهای یک سال است، می‌باشد. در سیستم دودویی کامپیوتری تعداد اعدادی که می‌توان توسط یک بایت تولیدکرد 256 تا می‌باشد. عدد 256 به صورت کلی برای برنامه‌نویس‌ها عددی آشناست.

عدد 256 معادل (100) در مبنای 16 است، به همین جهت 256 امین روز سال را که عموماً روز 13 سپتامبر می باشد به عنوان روز برنامه نویسان نامگذاری کرده اند.

علت انتخاب این عدد این است که علاوه بر اینکه برای صنف برنامه نویسان عددی آشنا و محبوب است، در محدوده ی 365 روز سال، بزرگترین توان عدد 2 می باشد (2 به توان 8). واقعیت این است که نقش برنامه نویسان در زندگی ما بقدری پر رنگ است که تعیین روزی برای گرامیداشت آنها واقعاً بسزا است.

به همین جهت برای ثبت شدن و به رسمیت شناختن این روز تحت عنوان روز برنامه نویس تلاش زیادی کرد و سرانجام در سال 2009 این نامگذاری انجام گرفت و از آن به بعد، این روز در خیلی شرکت های کامپیوتری، شرکت های برنامه نویسی و وابسته به تکنولوژی جشن گرفته می شود.

به دنبال آن کشور های آلمان، کانادا، چین، بریتانیا، استرالیا، نیوزلند و خیلی کشور های دیگر نیز این روز را به همین عنوان نامگذاری کرده و به ثبت رساندند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «13 سپتامبر ، روز جهانی برنامه نویسان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 13 سپتامبر ، روز جهانی برنامه نویسان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.