زمان مطالعه: 1 دقیقه
1 خرداد ، روز جهانی تنوع زیستی

1 خرداد ، روز جهانی تنوع زیستی

هر ساله اول خرداد ماه مصادف با بیست و دوم ماه می روز جهانی تنوع زیستی است.

هر ساله اول خرداد ماه مصادف با بیست و دوم ماه می، که به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده، در این روز نیز فعالیتهایی در تمام دنیا انجام می گیرد.

آسمونی: مجمع عمومی سازمان ملل متحد روزجهانی تنوع زیستی در سال (2014) :«سال بین المللی ملتهای جزیره ای کوچک در حال توسعه»نامگذاری نموده بود شعار روز جهانی تنوع زیستی در سال 2015 به عنوان:تنوع زیستی برای توسعه پایدار و شعار روز جهانی تنوع زیستی درسال 2016:تعمیم و جریانسازی تنوع زیستی،حفظ پایداری مردم و معیشت آنها نامگذاری کرده است.

کنوانسیون تنوع زیستی انتخاب این شعار بیانگر اهمیت تلاش های انجام شده برای لحاظ نمودن مجموع اهداف توسعه پایدار به عنوان بخشی از دستور کار توسعه ملل متحد پس از سال 2015 (2015 تا 2030) و ارتباط تنوع زیستی و توسعه پایدار می باشد. انتخاب این موضوع همچنین بیانیه دوازدهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون تنوع زیستی موسوم به بیانیه گانگ وون را نیز که در ماه اکتبر سالجاری میلادی با حضور وزرا و نمایندگان کشورهای عضو این کنوانسیون در کره جنوبی برگزار شد، مورد تأکید قرار می دهد؛ لذا از همه کشورها، سازمانهای دولتی و غیر دولتی و فعالین محیط زیستی خواسته می شود، ضمن بزرگداشت این روز فعالیتهای خود در زمینه موضوع سال به کنوانسیون تنوع زیستی اطلاع دهند.

نظر خود را درباره «1 خرداد ، روز جهانی تنوع زیستی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 1 خرداد ، روز جهانی تنوع زیستی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.