زمان مطالعه: 1 دقیقه
28 ژوئن، روز جهانی پیرسینگ بدن

28 ژوئن، روز جهانی پیرسینگ بدن

با توجه به اینکه پیرسینگ بدن و صورت در چند سال اخیر بسیار مد شده است، 28 ژوئن در تقویم جهانی روز پیرسینگ اعلام شد.

روز جهانی پیرسینگ / International Body Piercing Day

تاریخچه پیرسینگ و اینکه اولین بار چه کسانی و از چه نژادی این کار را انجام دادند مشخص نیست اما سوراخ کردن گوش و به تبع آن سوراخ کردن دیگر اعضای بدن مانند بینی، لب و نقاط دیگر در فرهنگ‌های مختلف به دلایل گوناگون ریشه‌دار است و از زمان‌های باستانی در سرتاسر جهان انجام می‌شده است. مثلاً سوراخ کردن و تزئین آن با جواهرات در هند کاری بسیار پذیرفته شده است. قدیمی‌ترین مومیایی یافت شده، به نام اوتسی مرد یخی نیز یک یرسینگ در گوش خود دارد. با آسمونی همراه باشید.

از پیرسینگ و سوراخ کردن بدن در کتاب‌هایی مانند انجیل و تورات نیز نام برده شده و در کتاب پیدایش بابیل، ابراهیم یک حلقه‌ی بینی به زن اسحاق (ربکا) می‌دهد. تمام این شواهد نشان‌دهنده‌ی این است که سوراخ کردن و تزئین بدن کار جدیدی نیست. اما به مرور زمان و مانند هر چیز دیگری فراموش شد و دوباره در قرن اخیر، سوراخ کردن بدن به خصوص سوراخ‌های متعدد در گوش به امری طبیعی برای زنان و مردان درآمده است. پیرسینگ راهی برای بروز شخصیت و یکی از ارکان مد چگونگی استفاده از جواهرات و تزئین بدن است.

پیرسینگ گوش
پیرسینگ لاله گوش

قبل از انجام پیرسینگ تا جایی که می‌توانید تحقیق کنید یا با یک مطلع مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید. همچنین بهترین جاها برای انجام این کار را پیدا کنید. موسسات و سالن‌های زیبایی که امتحان خود را پس داده‌اند یا امتیاز بالایی در نرم‌افزارها گرفته‌اند می‌توانند گزینه‌های خوبی برایتان باشند، جستجو و پرسش در فروم‌ها هم می‌تواند کمک کننده باشد. در کل، سعی کنید بهترین و تمیزترین جا را برای پیرسینگ انتخاب کنید. قسمت دیگر تحقیق این است که خودتان را بشناسید و ببینید آیا اصلاً این کار برای شما و شخصیت شما مناسب است؟ آیا از داشتن پیرسینگ پشیمان خواهید شد؟ آیا فرهنگ شما این اجازه را می‌دهد و اگر نمی‌دهد آمادگی مقابله با نگاه‌های مردم را دارید؟

پیرسینگ بسیار اعتیادآور است مخصوصاً وقتی جواهرات زیبایی که می‌شود خرید را می‌بینیم. بنابراین طوری برنامه‌ریزی کنید که یک تصویر جامعی از آنچه می‌خواهید را در نظر داشته باشید و بیش‌تر از آن را به خودتان اجازه ندهید. و اگر قرار است پیرسینگ جدید اضافه کنید دوباره به مرحله‌ی تحقیق برگردید. جنس جواهری که قرار است به بدنتان آویزان کنید را با دقت انتخاب کنید. تا قبل از پیرسینگ نمی‌دانستم که ممکن است به بدلیجات حساسیت داشته باشم و همین عدم آگاهی باعث عفونت و سختی‌های زیادی شد. بنابراین قبل از پیرسینگ حتما از جنس جواهر و حساسیت‌های بدنتان مطلع باشید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «28 ژوئن، روز جهانی پیرسینگ بدن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 28 ژوئن، روز جهانی پیرسینگ بدن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.