زمان مطالعه: 1 دقیقه
10 آگوست؛ روز جهانی سوخت سبز

10 آگوست؛ روز جهانی سوخت سبز

10 آگوست به اسم روز جهانی سوخت سبز نامگذاری شده است.

همه ساله 10 آگوست روز سوخت سبز جشن گرفته می شود. در دهه 1850 دو دانشمند به نامهای ای. دافی و جی. پاتریک اولین موتور دیزل را طراحی کردند. پس از آنها یک دانشمند مشهور به نام رادولف دیزل اولین مدل موتور دیزلی یک سیلندر 10 پا آهن با فلایویل در پایه آن را اختراع کرد. این مدل در 10 آگوست 1893 به بهره برداری رسید. به همین دلیل است که این روز به عنوان روز جهانی سوخت سبز جشن گرفته می شود.

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که دیزل این موتور را طوری طراحی کرد که با روغن بادام زمینی هم کار کند. گرچه این اعتقاد درست نیست.

گزارش شده است که دیزل یک بار گفته بود : استفاده از روغنهای گیاهی برای سوخت موتورها امروز شاید مهم نباشد ولی روزی می آید که این روغنها به اندازه نفت و محصولات زغال سنگ اهمیت داشته باشند.

روغنهای گیاهی و حیوانی

با اینکه در آن روزگار سوختهای نفتی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت، نیاز به روغنهای گیاهی و حیوانی برای موتورها بسیار بالا بود. در طول دهه های 1920 و 1930 کشورهای ژاپن، برزیل و چین روغنهای دیزلی بر پایه روغن گیاهی و حیوانی را امتحان و استفاده کردند که امروزه به آنها سوخت سبز گفته می شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «10 آگوست؛ روز جهانی سوخت سبز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 10 آگوست؛ روز جهانی سوخت سبز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.