آسمونی: روز جهانی مبارزه با فساد (International Anti Corruption Day‎) از زمان تصویب دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در 31 اکتبر 2003، به‌ طور سالانه در 9 دسامبر جشن گرفته می‌شود.

9 دسامبر، روز جهانی مبارزه با فساد
9 دسامبر، روز جهانی مبارزه با فساد

پیشینه روز جهانی مبارزه با فساد

این کنوانسیون به‌ طور مختصر بیان می‌کند که سازمان ملل متحد:

«نسبت به مشکلات وخیم و تهدیداتی که به دلیل فساد بر روی ثبات و امنیت جوامع اعمال می‌شود، تحلیل رفتن عرف‌ها و ارزش‌های دمکراسی، ارزش‌های اخلاقی و عدالت و توسعه پایدار و حاکمیت قانون، نگران است».

و این اختیارات را به کنوانسیون می‌دهد تا:

«برای جلوگیری و مبارزه مؤثر و کارامد با فساد اقداماتی را ترویج و تقویت کند … همکاری بین‌المللی و کمک‌های فنی در پیشگیری و مبارزه با فساد را ترویج، تسهیل و حمایت کند… و مدیریت مناسب امور عمومی و مالکیت عمومی را با یکپارچگی و پاسخگویی ارتقاء دهد…»

کمپین نه شما بحساب می‌آیید

کمپین «نه شما بحساب می‌آیید» یک کارزار سیاسی بین‌المللی مشترک است که توسط برنامه عمران ملل متحد و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برای معرفی روز بین‌المللی مبارزه با فساد (9 دسامبر) ایجاد شده و آگاهی در مورد فساد و نحوه مبارزه با آن را افزایش می‌دهد.

کمپین بین‌المللی مشترک سال 2009 بر این موضوع متمرکز بود که چگونه فساد در سطح بین‌المللی، مانع از تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره شده، و باعث تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون می‌گردد و به نقض حقوق بشر، اخلال در بازارها و کاهش کیفیت زندگی منجر می‌شود. همچنین، باعث می‌شود که جرائم سازمان‌یافته، تروریسم و سایر تهدیدات علیه امنیت بشری، رشد کند.

نظر خود را درباره «9 دسامبر، روز جهانی مبارزه با فساد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 9 دسامبر، روز جهانی مبارزه با فساد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.