زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون داخلی دفاتر اداری

دکوراسیون داخلی دفاتر اداری

برای اکثر افراد، دفتر کار مکانی است که بیشترین اوقات خود، از نخستین ساعات آغاز روز تا نیمه‌های عصر را در آن...

interior-decoration-office1
interior-decoration-office1

برای اکثر افراد، دفتر کار مکانی است که بیشترین اوقات خود، از نخستین ساعات آغاز روز تا نیمه‌های عصر را در آن سپری، و هزینه‌های زندگیشان را از این مکان فراهم می‌کنند، بنابراین ایجاد فضایی مناسب در این مکان از بسیاری جهات حائز اهمیت است. آسمونی در این بخش نکاتی در مورد دکوراسیون داخلی دفتر کار اداری را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

نکات کلیدی برای دکوراسیون دفتر کار

1- رنگ مناسب و الهام بخش، گویای فعالیت کاری سازمان است

رنگ محیط کار، تاثیر زیادی روی روحیه کارکنان دارد، برای همین باید در انتخاب رنگ نهایت دقت را کرد که از رنگ های الهام بخش و با کیفیت که گویای فعالیت کاری سازمان نیز می باشند استفاده کرد.

2- نور و روشنایی یکی از عوامل مهم در محیط کار است

نور محیط باید به اندازه کافی باشد تا چشم خسته نشود و فرد از نشستن طولانی مدت پای کامپیوتر یا مطالعه زیاد احساس خستگی نکند. اگر نور محیط کار کافی نباشد، می‌تواند موجب ضعف بینایی همراه با چشم درد شود.

اجرای دکور مغازه

3- مبلمان ارگونومیک به افزایش بهره وری و کاهش دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت کمک می کند

اجرای دکور مغازه

انتخاب مبلمان مناسب یک ضرورت است. از آنجایی که بیشتر اوقات کاری پشت میز می گذرد بنابراین خرید یک میز و صندلی ارگونومیک اولین اصل هر اتاق کاری است.

اگر با کامپیوتر کار می کنید تهیه کیبورد، موس و مانیتور ارگونومیک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر به کاهش تنش عضلانی و ایجاد ایمنی برای بافت های مختلف بدن کمک می کند.

4- قفسه و فایل برای مرتب نگه داشتن وسایل هر شخص در هر اتاق کار لازم است

لازم است در هر اتاق کار، هر شخص قفسه یا فایل مخصوص به خودش را داشته باشد تا با مرتب کردن و نگه داشتن وسایل، فایل ها و پرونده هایش، جای هر چیز مشخص باشد و فرد راحتتر به کارهای روزانه اش رسیدگی کند.

interior-decoration-office3
interior-decoration-office3

5- زیباسازی دیوارها در روحیه کارکنان تاثیر مثبت می گذارد

یک دیوار خالی به سادگی همه را کسل می کند. چرا با استفاده از چند تصویر و عکس و قاب که به حرفه ای تر شدن محیط کمک می کند استفاده نکنیم؟ تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند. این هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

6- تزئینات، فضای خشک و جدی محیط اداری را تغییر می دهد

گیاهان، تنگ ماهی، عکس های خانوادگی، یا آثار هنری یک فضای هنری منحصر بفرد را ایجاد نموده و شما را تا حدی از فضای خشک و جدی موجود جدا می کند.

همچنین برخی وسایل هستند که علاوه بر اینکه کاربردی هستند، به میز کارتان جلوه می دهند مانند چراغ مطالعه و ساعت رومیزی، شما می توانید چند نمونه از این محصولات را در وسایل اداری ورچین مشاهده کنید.

7- مضمون یا تم به منسجم تر کردن دکوراسیون داخلی دفتر کار کمک می کند

اگر مضمونی در اختیار داشته باشید که با آن کار کنید، کارکردن با موارد بالا برای انتخاب رنگ و مبلمان و وسایل تزیینی آسان تر خواهد شد. ممکن است مبلمان دفتر کار شما از طراحی خوبی برخوردار باشد، اما رنگ دیوارها و تصاویری که روی آن ها قرار داده اید هیچ تناسبی با هم ندشته باشند. انتخاب یک مضمون کلی یا تم به منسجم تر کردن طراحی داخلی و دکوراسیونی که برای محل کارتان در نظر می گیرید کمک می کند.

interior-decoration-office2
interior-decoration-office2

اصول طراحی دکوراسیون یک فضای کار زیبا

ایجاد نور کافی

نور کافی یکی از مهمترین نکاتی است که یک فضای کاری به آن نیاز دارد مخصوصا زمانی که فضای کاری شما پنجره ی کمتری دارد و نور طبیعی کمتری وجود دارد باید سعی کنید که فضا را روشن نگه دارید البته استفاده از نور طبیعی بسیار بهتر خواهد بود تا انجام کارهای و فعالیت های روزانه در فضای کاری با وجود نور کافی آسان تر باشد.

استفاده از میز و صندلی مناسب

اغلب میز و صندلی هایی که در فضای کاری استفاده میشوند مخصوص اداره ها هستند اما خوب است برای مشتریان خود و یا افرادی که به شرکت شما مراجعه میکنند یک بخش ورودی را در نظر بگیرید و از مبل یا صندلی راحتی استفاده کنید تا پذیرایی از مشتریان راحت تر باشد و بیشتر آنها را جذب کند. میز و صندلی را که در فضای کاری استفاده میکنید با دیگر صندلی ها در اتاقها یا قسمت های دیگر از لحاظ رنگ و طراحی هماهنگ کنید تا محیط کاری شما زیبا تر باشد.

استفاده از رنگها

رنگها نقش مهمی در ایجاد انرژی مثبت در یک فضای کاری دارند سعی کنید ترجیحا از رنگ های ملایم استفاده کنید و رنگهایی که از خود نور تولید میکنند مثل لیمویی، سفید و رنگ های روشن که برای دیوارهای فضا میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. هر چقدر که بیشتر از رنگهای ملایم استفاده کنید فضای کاری شما بزرگتر جلوه میکند.

تجهیزات و تکنولوژی

در تمامی فضاهای کاری از لپ تاپ، دستگاه فکس و... استفاده میشود اما خوب است که این تجهیزات را به روز کنید تا استفاده از آنها و کاربرد آنها بیشتر شود و هم اینکه بتوانید بیش تر از قبل از آنها استفاده کنید. خوب است که از جدیدترین وسایل و تجهیزات در محیط کاری خود استفاده کنید تا میزان کیفیت کار شما هم افزایش یابد.

نظر خود را درباره «دکوراسیون داخلی دفاتر اداری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دکوراسیون داخلی دفاتر اداری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.