درج نظر
مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اینتر میلان ، مار افعی و چهار حرف الفبا

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اینتر میلان ، مار افعی و چهار حرف الفبا

مار افعی و چهار حرف الفبا تمام چیزهایی بوده که نماد و رنگهای اینتر ایتالیا را در طول زمان شکل داده است.

اینتری ها هرگز سال 2024 را فراموش نخواهند کرد. شاید بیشتر هواداران کنونی اینتر سال 1966 را به یاد نیاورند که افعی ها دهمین عنوان قهرمانی خود در ایتالیا را جشن گرفتند و اولین ستاره روی لباس آبی و مشکی آنها قرار گرفت. اما قطعا همه تا سالها قهرمانی بیستم اینتر در ایتالیا را از خاطر نخواهند برد. برتری(2-1) در ورزشگاه جوزپه مه آتزا مقابل رقیب قدیمی میلان و قهرمانی زودهنگام در سری آ. اینتری ها که طی سالهای 1910 تا 1966 ده عنوان قهرمانی نخست خود را کسب کرده بودند، برای رسیدن به بیست عنوان قهرمانی، از 1971 تا 2024 انتظار کشیدند. 55 سال انتظار برای اولین ستاره و 53 سال انتظار برای ستاره دوم.

علاوه بر این افتخارات، اینتر تاکنون موفق شده 9 بار فاتح کوپا ایتالیا شود؛ اولین آنها در 1939اتفاق افتاده و آخرین آنها در سال 2023. 8 بار فتح سوپرکاپ ایتالیا، سه قهرمانی در لیگ قهرمانان، 3 جام یوفا، 2 جام بین قاره ای و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاهها دیگر عناوین و افتخارات اینتر در تاریخ پرشکوه این باشگاه بوده است. 

داستان فوتبال باشگاه اینتر از 9 مارس 1908 آغاز شد . در آن روز 11 بازیکن « باشگاه فوتبال و کریکت میلان » که با سایر بازیکنان تیم دچار اختلاف شده بودند ، از تیم میلان جدا شدند . دلیل جدایی این نفرات ، اعتقاد آنها بر این اصل بود که تیم می تواند از بازیکنان خارجی هم استفاده کند . این بازیکنان اسم تیم جدید خود را « اینتر ناتسیوناله » گذاشتند که معنای « بین المللی » داشت و در حقیقت ، اشاره ای داشت به حضور بازیکنان غیر ایتالیایی در این تیم . رنگ پیراهن اینتر هم برگرفته از شعر زیر بود :

 

این شب زیبا

سیاه و آبی در پس زمینه ستارگان آن

بین المللی نامیده می شود

زیرا ما برادران در جهان هستیم

 

inter-milan-logo-during-time
inter-milan-logo-during-time

دو رنگ سیاه و ابی به عنوان رنگ پیراهن باشگاه انتخاب شدند اما برای لوگوی باشگاه از یک دایره استفاده شد که چهار حرف F ، C ، I و M داخل آن دیده می شدند . این حروف ابتدای عبارت « باشگاه فوتبال اینترمیلان » را تشکیل می دادند . دو دهه بعد از تشکیل باشگاه ، دو سپر داخل لوگوی باشگاه قرار گرفت که یکی از آنها صلیبی قرمز در داخل سپری سفید بود ، صلیب سنت جورج نماد شهر میلان بود و پیش از این ، تیم میلان به عنوان نماد از آن استفاده کرده بود . اما در داخل سپر دوم ، یک مار افعی آبی رنگ و بزرگ قرار داشت .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اینتر میلان ، مار افعی و چهار حرف الفبا

این مار از « پرچم دوک نشین میلان » در قرون گذشته گرفته شده بود . در پرچم دوک نشین میلان در دوران رنسانس ، دو عقاب و دو مار افعی وجود داشتند که اینتری ها ترجیح دادند این مار را به لوگوی خود وارد کنند . امری که سبب شد لقب Il Biscione ( مار افعی بزرگ ) به این تیم داده شود . در سال 1929 اینتری ها باز هم لوگوی خود را عوض کردند و از یک لوزی با راه راه آبی و مشکی استفاده کردند که یک توپ فوتبال در میان آن قرار داشت و نام آن زمان تیم یعنی « اسپورتیوا آمبروسیانا اینتر » در آن قرار گرفته بود . بعدها دو بار در ابتدایی دهه 60 و اواخر دهه 70 میلادی ، مار افعی دوباره به لوگو بازگشت . این مار در سال 1978 در کنار یک ستاره طلایی رنگ قرار گرفته بود که نماد 10 قهرمانی اینتر در سری آ محسوب می شد .

inter-milan-logo-during-time
inter-milan-logo-during-time

از آن به بعد ، مجدداً لوگوی دایره ای شکل به پیراهن اینتر بازگشت و عبارات F ، C ، I و M روی این لوگو خودنمایی کردند ؛ درست همچون نخستین نماد باشگاه و به شکلی که هر یک از حروف ، مقابل حرف قبلی قرار گرفته بود و بی شباهت به معماری های قدیم ایتالیایی نبود . دو دایره آبی و سیاه هم این حروف را محصور کرده اند تا نمادی از رنگهای سنتی باشگاه باشند . رنگهایی که اینتری ها 111 سال است که با آنها در میادین فوتبال حاضر می شوند .   اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اینتر میلان ، مار افعی و چهار حرف الفبا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اینتر میلان ، مار افعی و چهار حرف الفبا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.