زمان مطالعه: 4 دقیقه
منشن و تگ در اینستاگرام چیست؟

منشن و تگ در اینستاگرام چیست؟

در این بخش با با اصطلاح منشن و تگ در اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

مفهوم تگ و منشن در اینستاگرام

تگ و منشن کردن در اینستاگرام دو قابلیت بسیار کاربردی است که حتما باید از آن‌ها استفاده کنید. تگ کردن به این معناست که شما اکانت اینستاگرام یک کاربر دیگر را به تصویری که در پروفایل خود آپلود می‌کنید، اضافه کنید. به عنوان مثال تصور کنید که با دوست خود یک عکس زیبا گرفته و قصد دارید که آن را اکانت اینستاگرام خود آپلود کنید. در این شرایط اگر دوست شما هم اکانت اینستاگرام داشته باشد، می‌توانید در حین آپلود عکس مورد نظر، اکانت وی را به بخشی از تصویر که مربوط به او می‌شود تگ یا اضافه کنید. با انجام این عمل بینندگان عکس آپلود شده شما با لمس آن می‌توانند به اکانت دوستتان هم دسترسی پیدا کنند.

منشن کردن در واقع به معنای اشاره کردن است. با استفاده از قابلیت منشن کردن در اینستاگرام شما می‌توانید در هر کامنت‌های خود به فرد خاصی اشاره کنید. این عمل با تاپ نماد @ در ابتدای متن و انتخاب اکانت کاربر مورد نظر و سپس تایپ متن انجام می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که یک عکس جالب را در اینستاگرام دیده‌اید و قصد دارید که یکی از دوستانتان هم حتما این عکس را ببیند. بدین منظور کافیست که در بخش کامنت‌های عکس مورد نظر نماد @ و سپس نام کاربری دوست خود را وارد کرده و جمله مد نظرتان را تایپ کنید. با انجام این عمل وی قادر از طریق اعلان خاصی که مربوط به اینستاگرام می‌شود، قادر به مشاهده کامنت و عکس مورد نظر شما خواهد بود.

آیا امکان تگ گردن افراد به ویدیوهای خود و همچنین عکس‌های سایر کاربران اینستاگرام وجود دارد؟
خیر، شما نمی‌توانید د حال حاضر در ویدیوهای آپلود شده در اینستاگرام از قابلیت تگ کردن استفاده کنید. همچنین این امکان وجود ندارد که شما در عکس‌های آپلود شده سایر کاربران اینستاگرام فردی را تگ کنید.

اگر فردی را به عکس آپلودی خود در اینستاگرام تک کنیم، چه کسی قادر به مشاهده آن خواهد بود؟
هنگامی که فرد یا افرادی را به عکس آپلود شده خود در اینستاگرام تک کنید، هر کاربری که بتواند عکس مورد نظر را مشاهده کند قادر به مشاهده اکانت افراد تگ شده به عکس شما خواهد بود.

آیا این امکان وجود دارد که در اینستاگرام، تمام عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌ایم را مشاهده کنیم؟
عکس‌هایی که به آن‌ها تگ شده دسترسی داشته باشد. به منظور مشاهده لیست این عکس‌ها کافیست که وارد بخش پروفایل اکانت اینستاگرام خود شده و آیکونی که شبیه به نماد و پلیس و یک آدمک درون آن است را لمس کنید. این امکان وجود دارد که شما به طور اتوماتیک و همچنین دستی تمام این عکس‌ها را در پروفایل خود هم آپلود نمایید.

چه کسانی می‌توانند در اینستاگرام، عکس‌هایی که شما در آن‌ها تگ شده‌اید را مشاهده کنند؟
هر فردی که قادر به مشاهده پروفایل شخصی باشد که شما را به عکس خود تگ کرده، می‌تواند اکانت تگ شده شما به عکس را مشاهده کند. دقت داشته باشید که اگر اکانت شما خصوصی (Private) باشد، هیچ فردی قادر به مشاهده محتوای اکانتتان نخواهد بود.

آیا امکان پنهان کردن عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید از پروفایل اینستاگرام وجود دارد؟
بله، اینستاگرام این قابلیت را فراهم می‌کند تا کاربران آن دسته از عکس‌هایی که مورد پسندشان نیست و در آن‌ها تگ شده‌اند را از لیست عکس‌های تگ شده خود پنهان کنند.

چگونه به طور اتوماتیک یا دستی، عکس‌هایی که در اینستاگرام در آن‌ها تگ می‌شویم را در پروفایل خود آپلود کنیم؟
به طور پیش فرض در اینستاگرام با تگ شدن شما به عکس خاصی، این عکس به طور اتوماتیک در پروفایل شما هم آپلود می‌شود. اما این امکان وجود دارد که شما این قابلیت را در حالت دستی قرار دهید. اگر این وضعیت را در حالت دستی تنظیم کنید، باید پیش از آپلود آن‌ها در پروفایلتان آن‌ها را تایید نمایید. در غیر این صورت عکس مورد نظر دیگر در پروفایل شما آپلود نمی‌شود

چه کسانی می‌توانند در اینستاگرام ما را به عکس‌های خود تگ کنند؟
به غیر از کسانی که شما آن‌ها را بلاک کرده‌اید، هر کاربر اینستاگرامی دیگری قادر به تگ کردن شما به عکس‌هایش خواهد بود.

چگونه می‌توانیم در اینستاگرام، اکانت تگ شده خود به عکسی که توسط فرد دیگری آپلود شده را حذف کنیم؟
انجام این عمل به سادگی صورت می‌پذیرد. بدین منظور عکس مورد نظر را انتخاب کنید. حال نام اکانت خود که در تصویر تگ شده را لمس کنید. گزینه More Options را انتخاب کنید. نهایتا گزینه Remove Me from Photo را انتخاب کنید. بدین صورت اکانت تگ شده شما از عکس مد نظر حذف می‌شود.

چگونه در اینستاگرام، فردی را منشن کنیم؟
همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره داشتیم، با تایپ یک نماد @ و سپس نام کاربری فرد مورد نظرتان می‌توانید او را مورد اشاره قرار داده یا به اصطلاح منشن کنید.

از چه طریق متوجه شویم که در اینستاگرام فردی ما را منشن کرده است؟
به محض اینکه فردی شما را منشن کند، در بخش Activity یا فعالیت‌های برنامه اینستاگرام اعلانی دریافت خواهید کرد که شما را از منشن شدن در بخش خاصی مطلع می‌کند.

آیا فردی که در اینستاگرام وی را بلاک کرده‌ایم می‌تواند ما را منشن کند؟
بله، فردی که وی را بلاک کرده باشید هم در اینستاگرام قادر به منشن کردن شما خواهد بود اما زمانی که وی شما را منشن نماد، هیچ اعلان یا نوتیفیکیشن در بخش Activity اکانتتان نمایش داده نمی‌شود. دقت داشته باشید که اگر پس از بلاک کردن فردی، نام کاربر اکانت ایسنتاگرام خود را تغییر دهید، وی تا زمانی که نام کاربری جدید شما را نداند قادر به منشن کردن شما نخواهد بود.

چگونه به طور اختصاصی به کامنت یا نظری که در اینستاگرام ارسال شده، پاسخ دهیم؟
بدین منظور کافیست که به لیست کامنت‌های پست مورد نظر مراجعه کرده و انگشت خود را بر روی کامنت مد نظرتان قرار دهید. انگشت خود را به سمت چپ کشیده و آیکون حاوی فلش منحنی شکل موجود را انتخاب کنید.

جمع‌بندی از قابلیت‌های تگ و منشن کردن در اینستاگرام
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با دو قابلیت تگ و منشن کردن در اینستاگرام خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. تگ و منشن کردن در اینستاگرام به وفور مورد استفاده قرار گرفته و دو نمونه از کاربردی‌ترین قابلیت‌های این شبکه اجتماعی محسوب می‌شوند.

نظر خود را درباره «منشن و تگ در اینستاگرام چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره منشن و تگ در اینستاگرام چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.