زمان مطالعه: 2 دقیقه
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

اگر قانون کپی رایت اینساگرام را نکنید، در انتشار پست خود دچار مشکل خواهید شد. روش های زیادی برای حل مشکل کپی رایت وجود دارد که در این مطلب می خوانید.

قانون کپی رایت در شبکه‌ های اجتماعی مثل اینستاگرام ممکن است مشکلاتی را برای کاربران هنگام انتشار ویدئو ایجاد ‌کند. آسمونی در این بخش روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام را برای شما شرح می دهد.کپی رایت (Copy Right) یا حق نشر قانونی است که از حق نویسنده، خواننده یا هر تولید کننده ای حمایت می کند. بر اساس قانون کپی رایت افراد نمی توانند از اثر ثبت شده استفاده کنند که هدف آن هم حمایت از تلاش فردی شخص تولید کننده است. هوش و خلاقیت افراد در تولید اثر نیازمند حمایت است و نباید به راحتی در دسترس دیگران قرار بگیرد.

قوانین کپی رایت اینستاگرام

کپی رایت اینستاگرام
کپی رایت اینستاگرام

نویسندگان، عکاسان و تولید کنندگان محتوا در شبکه اجتماعی همواره این دغدغه را دارند که کسی از محتوای آن ها استفاده نکند. اینستاگرام یکی از همین شبکه های اجتماعی است که قوانین کپی رایت را به پلتفرم خود اضافه کرده است.اینستاگرام در سال 2017 قوانین کپی رایت خود را ارائه داد و این امر کمک بسیاری به فعالان در زمینه موسیقی کرده است.

مشکل کپی رایت در اینستاگرام

کپی رایت اینستاگرام
کپی رایت اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد  از منتشر کردن پست، اینستاگرام پست شما را حذف کند. در برخی موارد حتی با ذکر نام صاحب موسیقی پست حذف می شود. اما چگونه این مشکل حل می شود؟
ذکر منبع و نام صاحب اثر
اشاره به منبعی که محتوای خود را از آن برداشته اید اولین کاری است که باید انجام دهید. با این کار، از لحاظ اخلاقی قوانین کپی رایت اینستاگرام را رعایت می کنید. صاحب هر موسیقی برای تولید اثر خود زحمت بسیاری کشیده است و باید نامش در اثر ذکر شود.

درخواست برای بررسی دوباره
ممکن هنگام انتشار پست در اینستاگرام با پیغامی مواجه شوید که می گوید شما حق انتشار آهنگ این ویدئو را ندارید. اگر اینستاگرام اجازه انتشار آهنگی را به شما بدهد باید روی نوشته آبی رنگ  Appeal در قسمت پایین صفحه کلیک کنید. با این روش از اینستاگرام درخواست می کنید تا ویدئو شما را برگرداند. توصیه می شود اگر از صاحب اثر اجازه پخش نگرفته اید درخواست تجدید نظر نکنید که پیج شما با مشکل مواجه شود.

اجازه از صاحب اثر
کار اخلاقی این است که قبل از انتشار پست، از صاحب اثر آن از طریق ایمیل یا اینستاگرام اجازه بگیرید.

موسیقی هایی که کپی رایت ندارند
روش بالا ممکن است وقت گیر باشد و در آخر نتوانید اجازه انتشار را از صاحب اثر بگیرید. در روش بعدی به راحتی می توانید آهنگ دیگری را برای ویدئو خود انتخاب کنید که شامل قانون کپی رایت نشود. برخی موسیقی ها برای انتشار در اینستاگرام مانعی ندارند و صاحب اثر موسیقی خود را رایگان در اختیار مخاطبین قرار می دهد. در این حالت پست شما بعد از انتشار پاک نمی شود.

تغییر در موسیقی
روش دیگر برای دور زدن قانون کپی رایت ایجاد یک تغییر در آهنگ است. شما می توانید با استفاده از برنامه های مختلف تغغیراتی را در آهنگ مورد نظر خود ایجاد کنید. البته ممکن است این روش در همه موارد جواب ندهد.

حل مشکل بلاک شدن استوری و ویدئو در اینستاگرام

  1. بعد از به اشتراک گذاشتن استوری و یا ویدئو که قانون کپی رایت در آن رعایت نشده به پبغام Video Blocked (ویدئو مسدود شده) روبرو می شوید.
  2. روی پیام ارسالی اینستاگرام (Video Blocked) ضربه بزنید تا وارد صفحه بعدی شوید.
  3. در صفحه بعدی گزینه Remove Video (پاک کردن ویدئو)وجود دارد شما در پایین صفحه دکمه Appeal (درخواست) را لمس کنید.
  4. در صفحه بعدی تیک گزینه I Agree (موافقت با قوانین)را بزنید، نام خود را به صورت لاتین وارد نموده و دکمه Appeal را بزنید.
  5. بعد از چند دقیقه اینستاگرام پیام Dispute Accepted (حل شدن اختلاف) جهت رفع بلاک ویدیو یا استوری و انتشار مجدد آن برای شما ارسال می‌کند.
  6. در پایان استوری یا ویدئو شما به اشترک گذاشته خواهد شد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.