زمان مطالعه: 2 دقیقه
اینفوگرافیک (داده نما) چیست؟

اینفوگرافیک (داده نما) چیست؟

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند.این نگاره‌ها در...

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند.این نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها است ، استفاده می‌شوند. در این مطلب به تعریف اینفوگرافیک و دلایل استفاده از آن در استراتژی بازاریابی اینترنتی پرداخته می شود. استفاده از گرافیک‌های اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد.

اینفوگرافیک (داده نما) چیست؟
اینفوگرافیک (داده نما) چیست؟

امروزه تخمین زده می شود بیش از یک میلیارد محتوا در روز ایجاد می گردد که با این حجم اطلاعات ، کاربران اینترنتی برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود به دنبال آن دسته از محتوایی هستند که در کمترین زمان ممکن اطلاعات کافی را در اختیار آن ها قرار دهد. کاربران اینترنتی بعضا آدرس های صفحات اینترنتی حاوی اطلاعات را در مرورگر خود بوک مارک می نمایند و یا در رایانه خود ذخیره می کنند ، از اطلاعات در ارائه ها استفاده می نمایند و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. با در نظر گیری این موارد ، بازاریابان به دنبال روش هایی هستند که بتوانند حجم وسیعی از اطلاعات را در قالب محتوای تصویری ارائه نمایند. یکی از این روش ها استفاده از اینفوگرافیک ها هستند.

قسمت های تشکیل دهنده اینفوگرافیک

  1. بصری
  2. محتوایی
  3. دانش

مراحل ایجاد اینفوگرافیک

مراحل ایجاد اینفوگرافیک
مراحل ایجاد اینفوگرافیک
  1. به یک ایده فکر کنید.
  2. چارچوب کلی را ایجد نمایید.
  3. طرح را رنگ آمیزی کنید.
  4. از گرافیک ها جالب و جلب توجه کننده استفاده نمایید.
  5. درباره موضوع به جمع آوری اطلاعات بپردازید.
  6. نتایج را جمع بندی کنید.
  7. موارد مختلف را ویرایش کنید.

زمینه‌های کاربرد اینفوگرافیک

  • آموزش
  • ارائه (Presentation)
  • گزارش نویسی
  • تبلیغات
  • فرهنگسازی
  • ترویج علم
  • رزومه نویسی
  • اطلاع‌رسانی

دلایل استفاده از اینفوگرافیک ها در استراتژی های بازاریابی

یادگیری به صورت تصویری رایج تر است

بر اساس یافته های به دست آمده ، 83 درصد یادگیری انسان ها از طریق محتوای تصویری حاصل می شود بدین ترتیب استفاده از محتوای تصویری در استراتژی بازاریابی ضروری می باشد.

اطلاعات با حجم کمتر بیشتر خوانده می شوند

کاربران به علت کمبود وقت کافی نمی توانند تعداد صفحات بیشمار اطلاعات را مطالعه نمایند و مکررا به دنبال آن دسته از محتوایی هستند که با حجم کمتر ، اطلاعات مورد نیاز آن ها را در اختیارشان قرار دهد. آن دسته از شرکت هایی که بتوانند این خواسته کاربران را جوابگو باشند در میان رقبای خود جایگاه بهتری خواهند داشت.

در اینفوگرافیک ها نام برندها ذکر می گردد

هر اینفوگرافیک ترکیبی از اطلاعات حیاتی است که در قالب محتوای تصویری ارائه می گردد. در اینفوگرافیک ها امکان انجام امور مربوط به برندینگ توسط بازاریابان فراهم می گردد.

هنگامی که کلمات موثر نیستند نقش اینفوگرافیک ها پر رنگ تر می شود

روز به روز تعداد شبکه های اجتماعی که مبتنی بر محتوای تصویری هستند افزایش می یابد و این نشان از اهمیت این نوع از محتوا است. اینفوگرافیک ها امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مبتنی بر عکس را فراهم می نمایند و بدین ترتیب توانایی جذب مخاطب بیشتری را دارا می باشند.

از اینفوگرافیک ها در مباحث سئو نیز می توان استفاده نمود

در صورت ایجاد اینفوگرافیک ها ، می توان این امکان را برای صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها فراهم نمود تا از این نوع محتوا در پایگاه اینترنتی خود استفاده نمایند و اقدام به درج لینکی به صفحه منبع به عنوان لینک بازگشتی کنند و بدین ترتیب اهداف سئو در خصوص انجام لینک بیلدینگ فراهم می گردد.

اینفوگرافیک ها می توانند کاربران را تشویق به انجام کاری نمایند

محتوای اینفوگرافیک ها به گونه ای است که می توانند کاربران را برای استفاده از خدمات یک وب سایت تشویق نمایند و یا به طور غیر مستقیم به معرفی محصولات و خدمات بپردازند .

نظر خود را درباره «اینفوگرافیک (داده نما) چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اینفوگرافیک (داده نما) چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.