زمان مطالعه: 14 دقیقه
اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها فعال هستند و میتوانند تبلیغاتی که نمیتواند...

به طور کلی اینفلوئنسر ( به انگلیسی Influencer ) در لغت به معنی تاثیرگزار می باشد و در اصطلاح به اشخاص و صفحاتی گفته می شود که دنبال کننده های زیادی دارند و تاثیر زیادی بر روی سایر کاربران می گذارند. اینفلوئنسر  ها می توانند شامل پیج های برند های مطرح ، سلبریتی ها ، واینرها ، پیج های پربازدید و ... باشند.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها فعال هستند و میتوانند تبلیغاتی که نمیتواند بصورت دهان به دهان در فضای مجازی به گردش در آید را بشکلی متمرکز انجام دهند و بعنوان حامی یک برند تبلیغ کنند. اگر به طور دقیق تر می خواهید بدانید اینفلوئنسر کیست؟ این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ (یا بازاریابی تأثیر گذار) شاخه‌ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه (یا استایل خاصی) متمرکز می‌شود. این نوع از بازاریابی اشخاصی که بر روی خریداران بالقوه تأثیر می‌گذارند را تشخیص داده و به فعالیت‌های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می‌دهد

هنگامی که یک اینفلوئنسر محتوایی تولید می‌کند خود را به عنوان یک خریدار بالقوه یا شخص ثالث نشان می‌دهد و محصول را گواهی می‌کند. اشخاص ثالث حتی در زنجیره تأمین هم وجود دارد (خرده فروشان، تولیدکنندگان و غیره) یا می‌توانند به اصطلاح اینفلوئنسرهای ارزش افزوده باشند (مانند روزنامه‌نگاران، فرهنگیان، تحلیلگران، مشاوران حرفه‌ای و غیره)

ایدهٔ جریان ارتباط دو گامی در کتاب انتخاب مردم (پائول لازارسفلد، برنارد برلسون و هازل گاودت) که در سال 1940 میلادی مطالعاتی بر روی روند تصمیم‌گیری رای‌دهندگان انجام گرفت، پدیدار شد. این ایده در ادامه در دو کتاب تأثیر شخصی (نوشته لارزارسفلد و الیهو کتز در سال 1995 میلادی) و تأثیر ارتباطات گسترده (نوشته جوزف کلاپر در سال 1960 میلادی) توسعه یافت.

تعریف اینفلوئنسر

بیشتر مباحث در موضوع تأثیر اجتماعی بر محور مقبولیت و اطمینان در محیط اجتماعی قرار دارد، همان‌طور که در کتاب رابرت سیالدینی آمده‌است: تأثیرگذاری یعنی علم و تمرین. در زمینه بازاریابی تأثیرگذار، تأثیر کمتر در مورد استدلال یا اجبار به یک دیدگاه خاص است و بیشتر در مورد ظهور تعامل‌های بین احزاب مختلف جامعه می‌باشد. تأثیر اغلب معادل دفاع است اما ممکن است گاهی منفی باشد و به همین ترتیب به مفاهیم رقیبان و متفکران نیز مرتبط می‌شود.

پرداخت به اینفلوئنسرها

اینفللوئنسر مارکتینگ به دو زیر بخش تقسیم می‌شود: درآمد حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ و هزینه (پرداخت) در اینفلوئنسر مارکتینگ درآمد حاصل از مارکتینگ ناشی از عدم پرداخت یا روابط موجود با اینفلوئنسرها یا محتوای شخص ثالث که توسط تبلیغ اینفلوئنسر رشد اجتماعی داشته‌است می‌باشد. پرداخت در کمپین‌های بازاریابی مؤثر می‌تواند به صورت حمایت، تبلیغات ابتدایی یا پیام‌های رضایتمندی باشد و می‌تواند در هر نقطه از محتوا ظاهر شود. بودجه‌ها به‌طور گسترده‌ای متفاوت هستند و معمولاً بر اساس درآمد مخاطبان است.

کاربرد اینفلوئنسر

برخی از بازاریابان از تبلیغات تأثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) به منظور ایجاد اعتبار در تجارت، برخی برای ایجاد ایجاد گفتگوهای اجتماعی حول برند خود و عده‌ای دیگر برای فروش آنلاین یا فروش در فروشگاه‌ها برای محصولات خود هستند. بازاریاب تأثیرگذار همچنین می‌تواند به بازاریابی محصولات و خدمات متنوع بازاریابی بپردازد، که بر اعتبار کسب شده در طول زمان تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین، ارزش بازاریابی تأثیرگذار را می‌توان با روش‌های مختلف اندازه‌گیری کرد. بعضی از بازاریاب‌ها ارزش رسانه‌های تولید شده (EMV) را اندازه‌گیری می‌کنند، برخی دیگر نرخ تأثیرگذاری را دنبال می‌کنند، و برخی هزینه بابت اقدام (CPA) را دنبال می‌کنند.

بازاریابی تأثیرگذار ارزش خود را از 3 منبع به دست می‌آورد:

  • دستاورد اجتماعی: اینفلوئنسرها می‌توانند از طریق کانال‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها به میلیون‌ها مشتری دسترسی پیدا کنند.
  • محتوا اصلی: اینفلوئنسرها محتوای اصلی و اغلب مؤثر بازاریابی را برای مارک تولید می‌کند.
  • اعتماد مصرف‌کننده: اینفلوئنسرها روابط قوی با مخاطبان خود برقرار می‌کنند که اعتماد خاصی نسبت به نظرات متفکرانه دارند.

روش‌های بازاریابی اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ، به‌طور فزاینده بخشی از یک محتوای تجاری است که شامل چهار فعالیت اصلی می‌شود:

  • شناسایی اینفلوئنسرها و رتبه‌بندی آن‌ها به ترتیب اهمیت.
  • بازاریابی به اینفلوئنسرها، برای افزایش آگاهی از شرکت در جامعه تأثیرگذار
  • بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، با استفاده از اینفلوئنسرها برای افزایش آگاهی بازار از شرکت در میان بازارهای هدف
  • بازاریابی با اینفلوئنسرها، تبدیل اینفللوئنسرها به طرفداران شرکت.

اینفلوئنسر مارکتینگ توسط یک فعالیت مستمر ارزیابی که در کنار چهار فعالیت اصلی قرار دارد، افزایش می‌یابد.

اینفلوئنسر مارکتینگ با کلمه بازاریابی شفاهی (دهان به دهان) (WOM) مترادف نیست، اما تأثیرش ممکن است به این شیوه منتقل شود؛ بنابراین WOM بخش اصلی مکانیزم اینفلوئنسر مارکتینگ است

در تعریف اینفلوئنسر تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد. Peck اینفلوئنسرها را «مجموعه‌ای از اشخاص ثالثی که بر سازمان و مشتریان بالقوه خود تأثیر می‌گذارد» تعریف می‌کند. به‌طور مشابه، Brown and Hayes یک اینفلوئنسر را «شخص ثالثی که به‌طور قابل توجهی تصمیم‌گیری خرید مشتری را شکل می‌دهد، اما هرگز نمی‌تواند برای آن پاسخگو باشد» تعریف می‌کند. Keller and Berry خاطرنشان می‌کنند که اینفلوئنسرها انسان‌هایی عملگرا، دارای ارتباط مؤثر، تأثیرگذاری بالا، ذهن فعال و اعتقاد بالا هستند، گرچه این مجموعه ویژگی‌ها به‌طور خاص با بازارهای مصرفی هماهنگ است.

دقیقاً چیزی که اینفلوئنسر مارکتینگ را شامل می‌شود بستگی به محتوا (خرده فروشی یا B2B) و متوسط انتقال نفوذ (آنلاین یا آفلاین یا هر دو) دارد. اما به‌طور فزاینده‌ای پذیرفته شده‌است که شرکت‌ها علاقه‌مند به شناسایی و درگیر شدن با اینفلوئنسرها هستند. همان‌طور که Keller and Berry بیان می‌کنند، «کسب و کارها خیلی سخت در حال پیش رفت هستند و برای متقاعد کردن مردمی که به پیامهای آن‌ها کمتر گوش می‌دهند یا کمتر نگاه می‌کنند، توجه بیشتری دارند». هدف قرار دادن اینفلوئنسرها به عنوان وسیله‌ای برای تقویت پیام‌های بازاریابی، به منظور مقابله با گرایش رو به رشد مشتریان، برای نادیده گرفتن بازاریابی استفاده می‌شود.

اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنسر کیست؟

شناسایی اینفلوئنسرها

اولین قدم در اینفلوئنسرمارکتینگ شناسایی اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها به بخش‌های جداگانه خاصی در بازار تقسیم می‌شوند و به عنوان کانال برای کل بخش هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که لیستی از اینفلوئنسرهای عمومی وجود دارد (مانند time 100) اما به عنوان هدف برنامه یک تجارت در بخش خاص کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایت‌هایی وجود دارند که هنگامی که کمپین خود را طراحی کرده‌اید می‌توانید اینفلوئنسرهایی را که مشتاق هستند در کمپین شما شرکت کنند، پیدا کنید همچنین می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها را بر اساس کلید واژه‌ها یا کسانی که متعلق به صنعت خاصی هستند، بیابید.

علاوه بر این، تکنیک‌های تحقیق در بازار می‌توانند برای شناسایی اینفلوئنسرها، با استفاده از معیارهای پیش تعیین شده برای تعیین میزان و نوع اینفلوئنسر استفاده شوند. به عنوان مثال، Keller و Berry پنج ویژگی از اینفلوئنسرها را پیشنهاد می‌کنند:

  • فعالان: اینفلوئنسرها درگیر انجمن‌ها، جنبش‌های سیاسی، موسسات خیریه و غیره هستند.
  • ارتباطات: اینفلوئنسرها دارای شبکه‌های بزرگ اجتماعی هستند
  • قدرت: اینفلوئنسرها به دنبال دیگران هستند و به آن‌ها اعتماد دارند
  • ذهن فعال: اینفلوئنسرها دارای منافع متعدد و گوناگون هستند
  • متمایزکنندگان: اینفلوئنسرها تمایل دارند که پیشگامان (یا بازماندگان) در بازار باشند.

بری در مطالعه خود دربارهٔ اینکه چه ویژگی‌هایی با اینفلوئنسرها در ارتباط است 4 آرکه تایپ از اینفلوئنسرها را بیان می‌کند:

  • معلمان - در زمینه نشاند دادن منفعت و پرورش روشنگری رشد می‌کنند
  • مربیان (هدایت کنندگان) - به نفع نشان دادن منفعت و مشارکت است
  • سرگرم‌کننده‌ها - به نفع نرخ رشد و الهام بخشی است
  • کاریزماتیک‌ها - به نفع پرورش روشنگری و الهام بخشی است

(Gladwell (2000 خاطرنشان می‌کند که «موفقیت هر گونه اپیدمی اجتماعی به شدت وابسته به مشارکت مردم با یک مجموعه خاص و نادر از هدایای اجتماعی است». گلدول (2000) 3 نوع اینفلوئنسر را شناسایی کرد:

  • متصل کنندگان
  • خبررسانی ها(Mavens)
  • فروشندگان

متصل کنندگان شبکه اجتماعی از انواع مختلف مردم را دارند و به همین دلیل دسترسی گسترده‌ای دارند. این‌ها برای ارتباطات شفاهی (دهان به دهان) حائز اهمیت هستند. خبر رسانی‌ها به دنبال مصرف اطلاعات و به اشتراک‌گذاری آن با دیگران هستند، آن‌ها در رابطه با روند بسیار دقیق عمل می‌کنند. در نهایت فروشندگان «متقاعدکننده‌های کاریزماتیک» هستند. منبع تأثیرگذاری آن‌ها بر تمایل دیگران به تلاش برای تقلید رفتار آنهاست. این 3 گروه با توجه به (Gladwell (2000 مسئول «تولید، ارتباط و پذیرش پیام‌ها» هستند.

بیشتر نوشته‌ها در مورد اینفلوئنسرها متمرکز برر بازار مصرف‌کننده است؛ و دید کمتری نسبت به اینفلوئنسرهای B2B وجود دارد. تمایز کلیدی بین مصرف‌کننده و بازارهای تجاری این است که بیشتر تمرکز بازار مصرف‌کنندگان بر نفوذ خود مصرف‌کننده است. این به این دلیل است که ارتباطات شفاهی (دهان به دهان) در محیط مصرف‌کننده شایع است. در بازاریابی کسب و کار، اینفلوئنسرها افرادی هستند که بر فروش تأثیر می‌گذارند، اما معمولاً از تصمیم خرید واقعی حذف می‌شوند. مشاوران، تحلیلگران، روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان، رگولاتورها، سازمان‌های استاندارد، نمونه‌هایی تأثیرگذار بر کسب و کار هستند.

همه عوامل تأثیرگذار بر تجارت برابر نیستند. بعضی از نفوذ بیشتری نسبت به دیگران دارند، و برای ایجاد تمایز میان تأثیرگذارترین و افراد کمتر تأثیر گذار، باید از مکانیزم رتبه‌بندی استفاده کرد. بدین ترتیب مدل Influencer50 برای رتبه‌بندی تأثیرگذار بر کسب و کار ایجاد شده‌است:

  • دسترسی به بازار - تعداد افراد واحدی توانایی ارتباط با آن را دارند.
  • استقلال - این که آیا اینفلوئنسر علاقه‌مند به تبلیغ یک دیدگاه خاص است یا خیر.
  • فراوانی تأثیر: تعداد فرصت‌هایی که یک فرد باید بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد.
  • تخصص – چقد اینفلوئنسر در ان موضوع تخصص دارد.
  • متقاعد کنندگی: میزان نتیجه در نادیده گرفتن مشاوره اینفلوئنسر.
  • سختی نقش - میزان تأثیری که در طول چرخه حیات تصمیم‌گیری اعمال می‌شود.

چندین شرکت دیگر از جمله Ammo Marketing, Liquid Intelligence and DesignKarma Inc در ایالات متحده، Agent Wildfire در کانادا، SCB Partners در اروپا و Vocanic در آسیا، روش‌های اختصاصی خود را برای شناسایی و هدف‌گیری اینفلوئنسرها برای بازار (یا بخش بازار) توسعه داده‌اند.

Fred Reichheld، مشاور شرکت Bain & Company، یک روش‌شناسی را برای تعیین میزان رشد شرکت‌ها تحت تأثیر تمایل مشتریان برای ارجاع به همکاران خود قرار داده‌است. Reichheld تحقیقات خود را به یک سؤال ساده تقسیم می‌کند: چقدر احتمال دارد که شما شرکت X را به یک دوست یا همکار پیشنهاد دهید؟ از پاسخ به این سؤال، میزان رضایت دهنده شبکهتعیین می‌شود که به شدت با نرخ رشد شرکت ارتباط دارد

اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی

سرویس‌های تحت وب می‌توانند برای به دام انداختن سایت‌هایی که بر اساس شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند استفاده شوند. در این شبکه‌های اجتماعی کاربران می‌توانند روی مخاطبان خود تأثیرگذار باشند. در نهایت شرکت بازاریابی تأثیرگذار از تأثیرگذاران می‌خواهد تا با استفاده از محصولات یا سرویس‌های یک شرکت خاص بر روی شبکه‌های اجتماعی خود محتوا ایجاد کرده و آن را به بحث بگذارند. سپس مشریان می‌توانند استفاده از محصولات شرکت را از طریق کسی که روی آن‌ها تأثیر داشته‌است ببینند.

در حال حاضر حداقل 70 کمپانی از طریق تأثیرگذاران محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. طرفداران این روش از تبلیغات آنلاین ادعا دارند که این نوع فعالیت آنلاین در بازار داغ معاملات آفلاین آن‌ها نیز تأثیر گذاشته‌است. برای مثال، Razorfish برای اولین‌بار یکی از گزارش‌ها بازاریابی تأثیرگذار اجتماعی را منتشر کرد. این گزارش تئوری‌های حول بازاریابی اجتماعی را به بحث می‌گذارد. از جمله این تئوری‌های بازاریابی اجتماعی، اهمیت پویایی پوش/پول و توانمندسازی مصرف آنلاین، میزان اعتبار و اهمیت بازاریابی buzz می‌باشند.

به علاوه، فعالیت‌های آنلاین می‌توانند هسته اصلی تصمیم‌گیری آفلاین باشند. به این دلیل که مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات را بررسی کرده و وبسایت‌ را مرور کنند

منتقدان این روش آنلاین ادعا می‌کنند که بررسی منابع به صورت آنلاین می‌تواند به راحتی بخشی از اطلاعات و ورودی‌ها را از قلم بیندازد. آن‌ها ملاحظه می‌کنند که مبادله اطلاعات بسیار بیش‌تری در دنیای آفلاین رخ می‌دهد که در دنیای آنلاین حذف می‌شوند. در حقیقت، بیش‌ترین مبادله اطلاعات به جای فضای مجازی، در صحبت‌های روی در روی رخ می‌دهند. آن‌ها ادعا می‌کنند که بیشینه این گسترش فرد به فرد (نزدیک به 80 درصد) در صحبت‌های روی در روی رخ می‌دهند. این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، گسترش فرد به فرد در فضای مجازی تنها هفت تا ده درصد سهم را به خود اختصاص می‌دهد.

کارل نتیجه‌گیری می‌کند که به نظر می‌رسد بیشینه تبلیغات فرد به فرد، در فضای آفلاین رخ می‌دهد. این یافته‌ها زمانی بسیار جنجالی شد که سازمان‌ها بیش‌تر به برندهایی توجه نشان دادند که در فضای مجازی به بحث گذاشته‌شده‌بودند. همچنین تحقیقات آکادمیک اخیر روی تبلیغات آنلاین تمرکز پیدا کرده بود؛ بنابراین توجه سازمان‌ها هم به مکالمات آنلاین و هم به مکالمات آفلاین بسیار مهم می‌باشد.

کلر فی در سال 2007 اعلام کرد که “ در حالی که پیش‌از این متخصصان برآورد کرده بودند که 80٪ صحبت‌های کلامی بازاریابی در فضای آفلاین اتفاق می‌افتد (چه روی در روی چه با تلفن)، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این تصور به 92٪ ارتقا یافته‌است.

نیت الیوت مشاهده می‌کند که سهم بسیار زیادی از کاربران یکدیگر را به‌طور روی در روی تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ و همین کاربران از طریق بلاگ‌ها یا شبکه‌های اجتماعی به مقدار کم‌تری تحت تأثیر قرار خواهند می‌گیرند.

و Fluent گزارش می‌دهد که به رغم این‌که معیارها به این سمت جهت‌گیری می‌کنند که «به یاد داشتن تأثیر فعالیت‌های آنلاین روی تصمیمات خرید بسیار مهم است.» همچنین نظرسنجی‌ها بیان می‌کنند که «جامعه نظرسنجی به دوستان آفلاین خود اعتماد بیش‌تری دارند. این آمار اعتماد 73 درصد برای دوستان آفلاین در مقابل تنها 33 درصد از دوستان آنلاین می‌باشد.»

influencer
influencer

نرخ درگیر کنندگی اینفلوئنسر

یکی از معیارهای مهم برای هر اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نرخ درگیرکنندگی (Engagement Rate) است. برای محاسبه نرخ درگیرکنندگی هر پست اینستاگرام ابتدا مجموع تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و کسانی که پست را ذخیره کرده‌اند محسابه می‌کنیم و سپس حاصل را تقسیم بر تعداد کل فالوئرهای آن پیج اینستاگرام می‌کنیم. حاصل ضرب عدد به دست آمده در عدد 100 نرخ درگیرکنندگی آن پست محسوب می‌شود.

Engagement Rate= like+ comment + save / Follower * 100

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ میانگین نرخ درگیرکنندگی 12 پست آخر هر پیج اینستاگرامی را به عنوان معیاری برای سنجش میزان تأثیرگذاری آن پیج قرار می‌دهند.

اکوسیستم تأثیرگذاری اینفلوئنسر

منابع تأثیرگذاران می‌توانند متفاوت باشند. بازاریابان به عادت گذشته تأثیرگذارانی را مورد هدف قرار می‌دهند که به سادگی قابل شناسایی هستند، مانند تأثیرگذارانی که در اخبار، آنالیزهای صنفی، و مدیران سرآمد هستند. این در حالی است که در بیش‌ترین خریدهای B2C، تأثیرگذارن می‌توانند از افرادی باشند که توسط خریدار یا کارمندان خرده‌فروشی‌ها شناخته شده باشند. در معاملات با ارزش‌تر B2C، انجمن تأثیرگذاران می‌توانند بسیار گسترده و متفاوت بوده و شامل مشاوران، افرادی با سابقه سیاسی، اقتصاددانان و انجمن کاربران باشند.

تحلیل‌کننده فورستر، مایکل اسپیر بیان می‌کند، برای کسب و کارهای متوسط و کوچک، «فروش‌های حوزه تکنولوژی‌های اطلاعاتی از حزب‌های مختلفی، مانند هم‌پیمان‌های کسب و کاری، مشاوران، بلاگرها، و فروشندگان تکنولوژی تأثیر می‌پذیرند.» او توصیه می‌کند که «لازم است دست‌فروشان، تأثیرگذاران را در بازار خود شناسایی کنند این مهم نیازمند آن است که یک برنامه شناسایی تأثیرگذاران جامع بوده و بایستی برای رتبه‌بندی میزان تأثیرگذاری تأثیرگذاران روی پروسه تصمیم‌گیری، یک شاخص ایجاد کنیم.»

همان‌طور که منابعی مختلفی برای تأثیرگذاران وجود دارد، تأثیرگذاران می‌توانند همچنین نقش‌های مختلفی را در زمان‌های متفاوت در پروسه تصمیم‌گیری ایفا کنند. این ایده در بازاریابی تأثیرگذار توسط براون و هایس ایجاد شده‌است. آن‌ها مشخص می‌کنند که چگونه و در چه زمانی بخش‌های مختلف تأثیرگذار روی پروسه تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند. این مهم در ادامه بازاریابان را قادر می‌سازد تا به‌طور انتخابی تأثیرگذاران را بر حسب تأثیر پروفایل انفرادی آن‌ها، مورد هدف قرار دهند.

تأثیر وبلاگ‌نویسان روی دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی یک موضوع قابل بحث دیگری می‌باشد. این مبحث در کتاب «تاثیرگذاران جدید» از پاول گیلین بررسی شده‌است. براون و هایس همچنین این موضوع را مورد بحث قرار داده‌اند اما کمتر به اهمیت تأثیر شبکه‌های اجتماعی، به‌طور خاص در زمینه B2B اعتقاد دارند.

پروسه تأثیرگذاری اینفلوئنسر

به منظور دست‌یافتن به هدف مشتریان کسب و کارها، تأثیرگذاران بایستی به‌طور غیر مستقیم یک تغییر در نگرش در مخاطب برند یا محصول ایجاد کنند. تغییر در نگرش بیننده از محتوایی ایجاد می‌شود که تأثیرگذار تولید کرده‌است. خود تغییر در واقع یک پروسه روانشناختی در انسان می‌باشد. پروسه روانشناختی می‌تواند تحت مدل RACE توضیح داده‌شود. رسیدن، عمل کردن، تبدیل کردن، و مشارکت کردن RACE را ایجاد کرده‌اند. این چهار پله برای کمک به برندها طراحی شده‌است تا بتوانند با مصرف‌کننده خود در پروسه مصرف همراه شوند.

نرخ دسترسی اینفلوئنسر

این مرحله برای یافتن تأثیرگذار و ایجاد دسترسی به کانال‌های او به مخاطبانش می‌باشد. هر تأثیرگذار مهارت خاص خود را داشته که مخاطبانش برای آن ارزش زیادی قائلند؛ و این دنبال‌کنندگان به توصیه‌های وی به عنوان یک شخص ثالث دربارهٔ یک برند، بیش‌تر از تبلیغات خود برند اعتماد دارند؛ بنابراین تاییدیه یک تأثیرگذار می‌تواند به عنوان یک مرور بر محصول تلقی شود تا یک تبلیغ ساده که بسیاری از دنبال‌کنندگان أن را کم یا اصلاً در نظر نمی‌گیرند. در مجموع مردم کسانی را دنبال می‌کنند که با آن‌ها اشتراکی در علاقه‌مندی‌ها داشته باشند؛ بنابراین احتمال این‌که آن محصول را بخرند نیز بیش‌تر خواهد بود. فرود روی یک تأثیرگذار مناسب می‌تواند به برند این اجازه را بدهد تا گروه مصرف‌کنندگان خود را مطممئن کند.

عمل کردن اینفلوئنسر

عمل کردن یعنی ترغیب برای شرکت توسط ایجاد یک کمپین ثانویه. این کمپین برای ایجاد آگاهی بیش‌تر و بیش‌تر و افزایش رسیدن به جامعه بزرگ‌تری از مصرف‌کنندگان می‌باشد. در این مورد عمل‌کردن می‌تواند ترغیب مصرف‌کنندگان برای به اشتراک‌گذاری نظرات خود در شبکه‌های اجتماعی باشد. در عمل، تأثیرگذاران معمولاً نظر واقعی خود را دربارهٔ محصول به اشتراک می‌گذارند. همچنین آن‌ها می‌توانند کاربرد محصول را در زندگی خود برای رفع یک مشکل نشان دهند. تأثیرگذاران بایستی بحث را به سمتی بکشانند که تمامی ویژگی‌ها و راهکارها و راه‌حل‌هایی را که این محصول می‌تواند ارائه دهد را دربرگیرد. مصرف‌کنندگان هدف بایستی در بحث شرکت کنند تا بتوانند فهم خود را از ارزش و کارایی محصول ارتقا دهند.

تبدیل اینفلوئنسر

در این مرحله، تأثیرگذاران بایستی دنبال‌کنندگان خود را به مصرف‌کنندگان آن محصول تبدیل کنند. پس از فرم دادن فهم از محصول در دنبال‌کنندگان، زمان آن فرا می‌رسد که برای خرید تصمیم‌گیری کنند. بر اساس تحقیقات مک کنزی، بازاریابی تأثیرگذار به عنوان یک ابزار قدرت‌مند برای بالابردن میزان فروش شناخته شده‌است. این تحقیق نشان می‌دهد که «مصرف‌کنندگانی که از طریق زبانی از مصرف‌کننده‌ای به مصرف‌کننده دیگر تحریک شده‌اند، دو برابر تبلیغات پرداخت‌شده ایجاد فروش کرده‌اند.» و از بین آن‌هایی که تبلیغ فرد به فرد داشته‌اند، 37٪ بیش‌تر نرخ بازگشت داشته‌است. آغاز آن عموماً با قالب کوپن همراه بوده که در واقع بسیار نیز کوتاه مدت خواهد بود. کوپن عموماً باعث می‌شود تا خرید همان لحظه اتفاق بیفتد و به عقب نیفتد. این‌گونه مخاطبین نه تبلیغ را فراموش می‌کنند و نه میل و رغبت به محصول را از دست می‌دهند.

نرخ مشارکت اینفلوئنسر

در مورد این مرحله نکته اصلی ساختن روابط مشتری از نکات اصلی می‌باشد. اینفلوئنسرها باید مشتری‌های بار اول را به مشتری‌های وفادار محصول تبدیل کنند. یک عنصر پایه که برای وفاداری بی‌طرفانه در یک محصول اغلب نادیده گرفته می‌شود وفاداری مصرف‌کنندگان به خودشان است. برندها به دنبال افرادی می‌گردند که به صورت طبیعی متناسب با شخصیتشان هستند و شاد بودن خود را از طریق آن نشان می‌دهند. به این ترتیب، وفاداری مشتری از طریق تعامل ساخته شده از طرف اینفلوئنسرها ساخته شده‌است.

روش های تبدیل شدن به اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی

  1. کامل کردن پروفایل‌ خود
  2. مشخص کردن حوزه فعالیت
  3. خاص و منحصر به فرد بودن
  4. ساخت محتوای کامل و جذاب
  5. تولید محتوا به صورت مداوم
  6. شناخت مخاطبان خود
  7. تولید محتوایی که مورد پسند مخاطبان می باشد
  8. منظم و مصمم بودن در فعالیت کردن
  9. داشتن تعامل با مخاطبان
  10. همکاری با برندها

ایده های اینفلوئنسر شدن در ایران

  • غذا و خوراکی (تستر)
  • لوازم آرایشی
  • گردشگری و سفر
  • پوشاک و مد
  • ویدئوهای سرگرم کننده
  • خودرو
  • تکنولوژی
  • بازی‌های ویدیویی
  • ورزش‌ها و تفریحات هیجانی

کسب درآمد از اینفلوئنسری

یکی از فاکتورهای مهم برای جذب برندها بازدهی و تاثیر گذار بودن تبلیغ شماست. تاثیر گذار بودن به این معنی است که در فعالیت خودصداقت داشته باشید و نباید به عنوان یک اینفلوئنسر اعتماد مخاطبان خود را از دست بدهید که مهمترین عامل برای ماندگاری شما است. در صورت رعایت نکات اینفلوئنسر شدن شغلی پر درآمدی می باشد.

نظر خود را درباره «اینفلوئنسر کیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اینفلوئنسر کیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.