زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با انواع روغن های صنعتی

آشنایی با انواع روغن های صنعتی

روغن صنعتی به طیف وسیعی از محصولات صنعتی که شامل انواع روانکارها است، اطلاق می شود و به طور کلی روغن صنعتی به...

industrial-oil
industrial-oil

روغن صنعتی به طیف وسیعی از محصولات صنعتی که شامل انواع روانکارها است، اطلاق می شود و به طور کلی روغن صنعتی به انواعی از روغن که مصارف صنعتی دارند گفته می شود که بر حسب کاربردشان خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوتی دارند. آسمونی در این بخش شما را با انواع روغن های صنعتی آشنا می کند.

  • روغن دنده های صنعتی

  • روغن توربین

  • روغن ترانسفورمر

  • روغن گردشی و هیدرولیک

  • روانکارهای عملیات ماشین کاری و برشکاری

  • روغن های صنایع نساجی

  • روغن های کمپرسور

  • روغن دیزل ژنراتور

  • روغن ماشین آلات سنگین ( کشاورزی ، راه سازی ، معادن و …)

  • روغن های محافظ

  • روغن های انتقال حرارت

 

1- روغن دنده های صنعتی: روغن و روانکارهای مخصوص جعبه دنده های صنعتی با خاصیت کاهش دهندگی اثر فشار(EP) جهت مصرف در جعبه دنده انواع دستگاه های صنعتی فولاد،سیمان،لاستیک،کاغذ و صنایع نیروگاهی

2- روغن های توربین: یک نوع روغن صنعتی است که خواص روانکاری ایده آل در توربین های گاز،آب و بخار دارای خاصیت جداپذیری عالی هوا از روغن و آب از روغن

3- روغن ترانسفورمر: دارای پایه معدنی با خاصیت عایق الکتریکی بوده و در ترانسفورمرهای پر قدرت موجب تسهیل عملیات روانکاری، پایداری حرارتی ایده آل،ضد اکسیداسیون و فاقد گوگرد خورنده، خنک کننده، جذب گازهای تشکیل شده در اثر تخلیه الکتریکی،ولتاژ شکست بالا، طول عمر بالا و … می باشد.

4- روغن گردشی و هیدرولیک:این روغن ها با پایداری حرارتی عالی جهت ماشین آلات صنعتی دارای سیستم های گردشی و هیدرولیکی، یاتاقان ها، چرخ زنجیرها، سیستم های دنده بسته، موتور پمپ های الکتریکی،پرس های سبک و سنگین، ماشین آلات نساجی و هرگونه ابزار که به روغن های گردشی R&O (ضد زنگ و ضد اکسیداسیون) نیازمندند.

5- روغن های عملیات ماشین کاری و برشکاری (روغن حل شونده):این روغن ها با خواص نظیر: حل شوندگی کامل در آب،ضد سایش، ضد زنگ زدگی،ضد خوردگی، ضد باکتری.به راحتی با آب تشکیل محلول شیری رنگ داده و علاوه بر روان کاری مطلوب موجب خنک کردن سطوح نیز می گردد، که در عملیات مختلف ماشین کاری، سوراخکاری ، مته کاری، برشکاری،تراشکاری،فرز کاری و … کاربرد فرآوان دارند

6- روغن های صنایع نساجی: این محصولات با خواص روانکاری و خنک کنندگی از ایجاد الکتریسیته ساکن در ماشین آلات صنایع نساجی پیشگیری نموده و در روانکاری سوزن در ماشین های گردباف و دوخت اتوماتیک، کشش الیاف و تولید منسوجات کاربرد فراوان داشته و قابلیت شستشو پذیری بسیار مطلوب با آب داشته و بدون هیچ گونه لکی بر روی پارچه های پنبه ای و مصنوعی عملیات دوخت را میسر می نماید.

7- روغن های کمپرسور : این محصولات با خواص نظیر، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون،ضد زنگ زدگی،ضد خورندگی، ضد سایش، کاهش دهنده اثر فشار(EP) با شاخص گرانروی بالا و خاصیت چسبندگی در انواع سیلندرهای پیستونی رفت و برگشتی،کمپرسورهای رفت و برگشتی و تجهیزات پنوماتیکی سرعت بالا و کمپرسورهای برودتی به صورت ایده آل عمل می نمایند.

8- روغن دیزل ژنراتور: این محصول با خاصیت روان کاری و خنک کاری عالی جهت دیزل ژنراتورهای صنعتی و موتورهای دیزلی سبک ایده آل است.

9- روغن های چند منظوره ماشین آلات کشاورزی و سنگین:این محصولات با خواص پایداری عالی،ضد سایش،ضد زنگ و خوردگی و با شاخص گرانروی بالا و نقطه ریزش پایین به عنوان روغن موتور هیدرولیک و روغن جعبه دنده انواع تراکتور،کمباین و سایر ماشین آلات کشاورزی و راه سازی و ماشین آلات معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

10- روغن های محافظ:این محصولات با خاصیت محافظت از قطعات فلزی و سطوح داخلی موتور های بنزینی و دیزلی در حمل و نقل های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

11- روغن های انتقال حرارت: این محصولات با خاصیت های ضدخوردگی و زنگ زدگی و پایداری عالی جهت عملیات انتقال حرارت،شستشو سیستم های انتقال حرارت،آبکاری و عملیات  حرارتی سرد و گرم فلزات کاربرد بسیار دارند.

نظر خود را درباره «آشنایی با انواع روغن های صنعتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با انواع روغن های صنعتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.