زمان مطالعه: 10 دقیقه
یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی

یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی

اگر می خواهید با مفاهیم یخچال صنعتی، صنایع برودتی و فریزر فروشگاهی و انواع و کاربرد آن ها آشنا شوید این...
یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی
یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی


اگر می خواهید با مفاهیم یخچال صنعتی، صنایع برودتی و فریزر فروشگاهی و انواع و کاربرد آن ها آشنا شوید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی یخچال صنعتی و صنایع برودتی و فریزر فروشگاهی و کاربرد و همچنین انواع هر کدام می پردازیم.

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال صنعتی برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی مانند کافی شاپ ها، هتل ها، رستوران ها و فست فود ها توسعه یافته اند. یخچال های صنعتی شادابی مواد غذایی را حفظ می کند و مواد غذایی را مدت زمان طولانی سالم نگه می دارد.

یخچال های صنعتی با توجه به ظرفیتشان برای آشپزخانه های بزرگ مناسب هستند و با توجه به نیاز های مختلف آشپزخانه انواع مختلفی دارند.

انواع یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی با توجه هدف استفاده به اشکال مختلف با ویژگی های مختلف وجود دارند.

یخچال صنعتی عمودی (ایستاده) از انواع یخچال های صنعتی

یخچال های عمودی دارای قفسه بندی می باشند. یخچال های عمودی از لحاظ جنس درب به دو مدل تفسیم می شوند. مدل هایی که درب آن ها از جنس فولاد ضد زنگ است و مدل هایی با درب شیشه ای.

مدل هایی که درب آن ها از جنس فولاد ضد زنگ هستند به این دلیل که نسبت به ضربه مقاوم هستند و دارای طول عمر بیشتری هستند بیشتر ترجیح داده می شوند.

اما مدل هایی که دارای درب شیشه ای هستند اجازه می دهند محصولات درون یخچال بدون باز کردن درب یخچال قابل مشاهده باشند و این مدل مناسب موقعیت هایی است که لازم است مواد درون یخچال دیده شود.

یخچال های عمودی یا ایستاده در انواع مختلف با سایز ها و ارتفاع های مختلف موجود می باشند. این یخچال ها می توانند تک درب یا دو درب یا سه درب باشند. از انواع یخچال ایستاده با درب شیشه ای یخچال ایستاده شیشه تلویزیونی می باشد که مناسب برای استفاده در قنادی ها ، شیرینی فروشی ها و کیک فروشی ها می باشد.

industrial-fridges
industrial-fridges


یخچال صنعتی کابینتی از انواع یخچال های صنعتی

یخچال های کابینتی علاوه بر قفسه، کشو نیز دارند. بیشترین دلیل انتخاب این نوع یخچال مشکل کمبود جا می باشد.اگر هم به کابینت و هم به یخچال احتیاج دارید و جایی برای هر دوی آن ها به صورت جداگانه ندارید یخچال های کابینتی انتخاب مناسبی برای شما می باشد.

یخچال های کابینتی با درب های شیشه ای و درب های استیل موجود می باشند. و با توجه به اندازه ی مورد نیاز این نوع یخچال در انواع 2 درب تا 6 درب و 4 کشو تا 9 کشو موجود است.

انواع یخچال و فریزر فروشگاهی و کاربرد آنها

در صنعت ساخت یخچال و فریزر تنوع زیادی وجود دارد زیرا طرحهای زیبا و پیشرفت تکنولوژی باعث گردیده تا محصولاتی با کیفیت بالا و زیبا حاصل گردد که چشم هر انسان با ذوقی را خیره می کند. تنوع در شکل و کار آمدی سیستمها باعث گردیده تا انتخاب مشگل شود و چه بسا انتخاب نابجا باعث اتلاف هزینه و فرصت و در نتیجه نرسیدن به هدف مطلوب که همانا به حداکثر رساندن سود سرمایه است گردد.

در کشور ما ساخت این سیستمها به دو صورت انجام می گردد.

ساخت بصورت سنتی و ساخت بصورت تکنولوژی جدید ساخت سنتی

ساخت سنتی:

در این نوع ساخت استاد کار فرم محصول را می تواند به دو صورت با استراکچر و بدون استراکچر بسازد.

در نوع ساخت با استراکچر صنعتگر ابتدا بدنه کار را با استفاده از پروفیل میسازد سپس بدنه را از ورق که معمولا ورق گالوانیزه می باشد به آن متصل می کند و مابین آن را با پلاستوفوم وچوب عایق می کند تا از هدر رفتن برودت جلو گیری نماید سپس نمای داخلی را از ورق گالوانیزه رنگی یا استیل می پوشاند.

جانمایی اواپراتور در این نوع یخچال و فرزرها بسته به نوع آن دارد که در کف یا در بدنه یا در زیر سقف نصب می گردد. این ساخت یعنی ساخت با استراکچر بهترین نوع ساخت در مدل سنتی میباشد. وجود شاسی و استراکجر پروفیلی استقامت زیادی به این محصول داده است و می تواند سالیان زیادی برای ما کارایی داشته باشد.

یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی
یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی


ساخت بدون استراکچر:

در این نوع ساخت صنعتگر بدنه را فرم داده و توسط فوم وچوب آن را عایق می کند وبقیه مراحل ساخت همانند توضیحات بالا می باشد. این نوع محصول بیشتر به ساخت بازاری معرف است زیرا قیمت آن نسبت به نوع استراکچری آن پایینتر میباشد.

.توصیه میگردد تا اگر مایل به خرید از سیستمهای سنتی هستید حداقل از نوع با استراکچر آن را انتخاب نمایید

ساخت بصورت صنعتی و جدید:

در این نوع ساخت صنعتگر می تواند به دو صورت عمل نماید:

الف) ساخت استراکچر و متصل نمودن ساندویچ پانل به آن جهت عایق کاری جنس این پانلها از پلی یورتان می باشد که نسبت به پلاستوفوم بسیار بهتر میباشد زیرا برودت را به مراتب بهتر حفظ می کند و این عمل باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد مراحل دیگر ساخت تقریبا همانند ساخت سنتی است.

ب) ساخت قالبی:

در این نوع ساخت پلاگین یخچال یا فریزر توسط قالب ساخته می شود بصورتی که دو ورق زیر پرس دستگاه تزریق می رود و پلی یورتان به آن تزریق می گردد و پلاگین یخچال یا فریزر بصورت یکپارچه ویک دست ساخته میشود سپس بقیه مراحل کار تا مرحله پایانی روی آن انجام می شود این نوع ساخت از تمامی مدلهای ساخت بهتر است زیرا چه از لحاظ زیبایی و از لحاظ ذخیره انرژی بهترین حالت را دارا میباشند در این سیستمها وجود درزهای احتمالی کاملا از بین میرود و از لحاظ کارکرد کمتر دچار مشگل می شوند.

توصیه می گردد اگر برای شما مقدور است از این نوع سیستم استفاده نمایید در ظاهر شاید مبلغی را اضافه تر پرداخت نمایید ولی طولی نخواهد کشید که این مبلغ اضافه در هزینه انرژی شما مستهلک خواهد شد هر چند که بسیاری از شرکتهای تولید کننده سیستمهای سنتی قیمتشان با نوع صنعتی یکسان است

industrial-fridges
industrial-fridges


سیستم های برودت

در یخچالها و فریزرها انتقال برودت به دو روش کلی تقسیم می گردد که هرکدام کارآیی خاصی دارد این سیستم ها عبارتند از انتقال طبیعی و اجباری

انتقال طبیعی:

در این سیستم انتقال برودت از اواپراتور بصورت طبیعی میباشد یعنی همیشه برودت بعلت سنگینی به طرف پایین سرازیر می باشد این نوع سیستم را می توان در بسیاری از یخچالهای سوپری ویترینی و بصورت کامل در یخچالهای قصابی مشاهده نمود

:بصورت کلی می توان یخچالهای فروشگاهی را به دو دسته تقسیم نمود

الف) یخچالها و فریزرهای پرده هوا

ب) یخچالها و فریزرهای غیر پرده هوا

در نوع اول گردش هوا بصورت اجباری می باشد یعنی برودت موجود در اواپراتور توسط فن تخلیه می گردد وعمل گردش هوا انجام میگردد بطوری که فن هوای سیستم را مکیده واز لای اواپراتور عبور می دهدو هوای سرد از دهانه فن به خارج پرتاب می گردد این هوا از مسیری که برای آن انتخاب شده به تمامی طبقات یخچال ویا روی کالاهادر فریزر می رسد واز طرف دیگر همین هوا توسط سمت مکنه فن جمع شده واز لای اواپراتور گذشته ودوباره سرد شده وپرتاب میگردد باید در نظر داشت در این سیستم باید مسیرهای انتقال برودت طوری طراحی گردد گه از بیرون ریختن آن جلوگیری گردد در این طراحی نوع فن ودور آن و انتخاب سوزن اکسپنشن وقطر لوله های رفت برگشت اواپراتور بسیار مهم است زیرا اگر این کار با آگاهی لازم انجام نپذیرد دچار مشگل بزرگی خواهیم شد وبجاب آنکه استفاده مطلوب از دستگاه خود داشته باشیم آئینه دق برای ما خواهد شد.

انواع پرده هوا

بصورت کلی سیستمهای پرده هوا به دوصورت موتور خانه مرکزی و موتور سر خود ساخته می شوند اختلاف این دو سیستم در محل نصب موتور می باشد در سیستم موتور سر خود موتور در بالا یا در زیر سیستم نصب می گردد و معمولا از کمپرسورهای هرمتیک در بهره گرفته می شود به همین علت این سیستمهارا در ابعاد کوچک می سازند مثلا 2متری که بصورت ایستاده در یخچالها و خوابیده در فریزر هاویخچالها مشاهده نمود

از معایب موتور سرخود ها می توان به کم شدن فضای درونی یخچال یا فریزر بعلت فضای کمپرسور وکندانسور و گرم نمودن فضای فروش اشاره نمود این نوع سیستم برای محلهایی ساخته می شود که فضای کافی در خارج از فضای فروش جهت نصب کمپرسور و کندانسور وجود نداشته باشد

در سیستمهای موتور خانه مرکزی از کمپرسورهای سمی هرمتیک استفاده میگردد این یخچالها و فریزرها نسبت به انواع موتور سرخود مزایای زیادی دارند که می توان به فضای زیاد و شکیل بودن آنها اشاره نمود قیمت در این سیستمها به موارد زیادی بستگی دارد که می توان به نوع کمپرسور ومارک کندنسور واواپراتور اشاره نمود هچنین انتخاب این اقلام در صورتی که درست انتخاب گردد کارکرد سیستم را تضمین می کند . باید در نظر داشت که قیمت مارک های مختلف با هم تفاوت دارد مثلا قیمت دو مارک سازنده آرشه و نیک در کندانسور واواپراتور با هم اختلاف دارد که روی قیمت محصول تاثیر می گذارد

از بهترین مارکها برای موتورهای هرمتیک می توان به تکامسه.کوپلند. دانفوس.کلاتور.نام بردوبرای موتورهای سمی هرمتیک از دی وی ام . کوپلند. بیتسزر. نام برد. از بهترین مارکهای کندانسور و اواپراتور می توان به آرشه . تبادل کار سابکول (وحید) نام برد.

باید توجه داشت که انتخاب این موارد بسته به شرایط دمای محیط طول مسیر لوله کشی.اندازه اواپراتور. نوع مصرف از سیستم و…دارد

یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی
یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی


بطور کلی می توان گفت در این نوع سیستمها بهترین سیستم باید دارای این مشخصات باشد اول آنکه دما در تمام نقاط آن یکسان باشد دوم آنکه از حد اکثر فضا جهت چیدمان کالا در آن استفاده شده باشد سوم آنکه از قطعات مرغوب در موتور خانه و بدنه استفاده شده باشد چهارم آنکه موارد مهمی که سیستم برای نصب به آن نیاز دارد توسط نصاب رعایت گردد مثل فضای موتوخانه که باید دارای شرایط خوب از لحاظ گردش هوا باشد زیرا گر تمام موارد رعایت گردد ولی فضای موتور وکندانسور مناسب نباشد آن سیستم هرگز درست کار نخواهد کرد

از انواع یخچالهای درب دار میتوان به موارد زیر اشاره نمود

یخچال قصابی پشت بسته از انواع یخچال های صنعتی

این یخچال باید انتقال برودت در آن به صورت طبیعی باشد زیرا اگر از فن در آن استفاده گردد باعث خشکی گوشت و سیاه شدن آن میگردد باید در نظر داشت که این یخچال دارای استراگچر قوی با شد تا بتوان بدون هیچ ناراحتی به آن لاشه آویزان نموددمای نرمال در این یخچال 2+تا4+است بهتر است ورق استفاده شده در درون این یخچال از استیل نگیر باشد تا دچار زنگ زدگی نشود وجود انباره در زیر یخچال می تواند کاربر آن را برای نگهداری از پسماند یا مواد آماده نبوده برای فروش کمک کند پس اگر مایل از استفاده از این یخچال بودید از انباره دار آن تهیه فرماید درب در این یخچاله یا به صورت درب مگنت می باشد یا بصورت قفل وزبونه است در قسمت شیشه خور درب وجود شیشه دو یا سه جداره باعث میگردد تا برودت پرت نگردداز انواع آن دو درب یک درب در بالا ویک درب در قسمت انباره یا چهار درب دو درب در بالا و دو درب در پایین وشش درب سه درب در بالا وسه درب در پایین باید توجه داشت که بهتر آن است قسمت انبار از بالا کاملا جدا باشد. موتور در این سیستم بالای کار نصب میگردد.

یخچال سوپری پشت بسته از انواع یخچال های صنعتی

این یخچال همانند شرح داده شده در بالا می باشد با این تفاوت که در این یخچال وجود طبقات جهت چیدمان کالا الزامی است گردش برودت در آن هم می تواند به صورت اجباری باشد هم می تواند به صورت طبیعی باشد داشتن انباره در آن الزامی ندارد انواع آن یک درب دو درب سه درب بدون انباره ویا به تعداد درب های فضای فروش در قسمت پایین در گذاشت وآن را انباره دار نمود طبقات در این یخچال هم می تواند شیشه ای و هم از ورق باشد این یخچالها با توجه به سلیقه صنعتگر ساخته شده واز لحاظ تنوع مدلهای مختلفی وجود دارد این یخچاله مناسب فروشگاههای کوچک می باشد و از لحاظ هزینه انرژی نسبت به یخچالهای پرده هوا مقرون به صرفه تر است ولی باید توجه داشت اگر فضای ما بزرگ می باشد بهتر است از پرده هوا استفاده گردد زیرا جذابیتی که برای خرید در یخچالهای پرده هوا وچود دارد در این یخچالها نمی توان دید. قیمت این یخچالها بستگی به داشتن استراکچر نوع ومارک موتور وضخامت و نوع ورقهای استفاده شده در آن دارد همچنین باید دانست به صورت سنتی ساخته شده یا به صورت تزریقی پلی یورتان می باشد.

یخچال سوپری دو طرف نما از انواع یخچال های صنعتی

این یخچالها در سوپرمارکتها برای نما استفاده میشود در این یخچالها دوطرف دارای شیشه می باشد که یک طرف درب یخچال وطرف دیگر نمای آن می باشد مقدار اواپراتور به کار گرفته شده در این سیستم نسبت یه پشت بسته بیشتر است و بقیه موارد آن همانند یخچالهای پشت بسته می باشد از این یخچال در فروشگاههای مواد پروتئینی زیاد به چشم می خورد زیرا هم برای مرغ از آن استفاده می شود و هم برای فروش سوسیس و کالباس.

industrial-fridges
industrial-fridges


یخچالهای ویترینی از انواع یخچال های صنعتی

این نوع یخچال برای به نمایش گذاشتن انواع مواد غذایی یخچالی می باشد موتور در این یخچال در کنار آن یا در زیر آن نصب میگردد در مدلهای جدید این یخچال می توان به جلو باز شو اشاره نمود که از احاظ زیبایی وسهولت در شارژ کالایی و برداشت کالا توسط مشتری بسیار زیبا طراحی شده است گردش هوا در آن هم می تواند به صورت اجباری باشد و هم بصورت طبیعی این نوع یخچالها دارای تنوع زیادی می باشند و آنها را به اشکال مختلف می سازند مثلا یک خم. دو خم . وایت و .. بدنه در آنها هم می تواند استیل باشد وهم ورق رنگی با طرحهای مختلف از این یخچال بدون موتور و اواپراتور برای نگهداری شیرینی خشک استفاده می شود معمولا این یخچال دارای انباره بوده واندازه طولی استاندارد آن تقریبا دو متر است.

فریزرهای ایستاده سوپری از انواع فریزر فروشگاهی

همانند یخچالهای پشت بسته می باشند که در مدلهای تک درب و دو درب وسه درب ساخته می شوند در این فریزرها طبقات نیز لوله کشی شده ودستگاه خوبی برای نگهداری بستنی ودیگر مواد منجمد می باشد.

فریزرهای صندوقی از انواع فریزر فروشگاهی

در نوع قدیمی آن وان وجود داشت که در آن یک سکو به چشم می خورد که محل نصب موتور در زیر بود اما در مدلهای جدیدتر این سکو حذف شده ومحل نصب موتور به زیر وان منتقل شده است همچنین در نوع قدیمی آن درب به صورتی بود که درون فریزر دیده نمی شد اما در مدلهای جدید در به صورت ریلی وبا دید کامل اجرا می گردد . برودت در این سیستم به وسیله لوله های مسی که به بدنه وان لحیم شده است تامین می گردد.

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره یخچال های صنعتی و صنایع برودتی ، انواع فریزر فروشگاهی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.