زمان مطالعه: 1 دقیقه
9 آگوست؛ روز جهانی مردم بومی

9 آگوست؛ روز جهانی مردم بومی

9 آگوست به نام روز بین المللی مردم بومی نام گذاری شده است که از سوی مردم کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1994 میلادی پس از نامگذاری یک دهه به نام دهه بومیان جهان ، تصمیم گرفت هر ساله یک روز یعنی 9 آگوست را به بزرگداشت بومیان سراسر جهان اختصاص دهد. جمعیت بومیان در نزدیک به 70 کشور جهان بیش از 370 میلیون نفر برآورد شده است. در متن بیانیه حقوق افراد بومی هیچ تعریف مشخصی از این گروه ذکر نشده، بلکه بر هویت شخصی تاکید شده است. در جمع آوری اطلاعات درباره شمار بومیان جهان، آمارنگاری برپایه زبان می تواند مفید باشد، اما آن هم تصویر درستی از جمعیت واقعی بومیان جهان به دست نمی دهد.

نوع زندگی مردم بومی و آداب و رسوم آنان به عنوان بخشی از جامعه جهانی، همواره مورد توجه جامعه شناسان قرار داشته است .

مردم بومی عمدتا به بخشی از جوامع بشری گفته می‎شود که هنوز بر پایه دانش و سبک زندگی سنتی گذران عمر می‎کنند. معمولا در جوامع بومی آهنگ توسعه کندتر از جوامع دیگر است. علت این کندی آن است که عموما جوامع بومی بر پایه یافته‎ ها و دانش سنتی خود و همچنین برقراری تعادل بین داشته‎ ها و نیازهای جامعه شان راه توسعه را پیش می‎گیرند.

9 آگوست ، روز جهانی مردم بومی
9 آگوست ، روز جهانی مردم بومی

به نوعی می‎توان گفت که جوامع بومی به پایداری توسعه بیش از سایر جوامع توجه می‎کنند. توجه جوامع بومی به منابع طبیعی به عنوان مهمترین اهرم توسعه، باعث شده تا مجامع علمی جهان امروزه توجه بیشتری به دانش بومی نشان دهند. روز 9 اوت (آگوست) مصادف با 18 مرداد ماه به عنوان روز جهانی مردم بومی شناخته می‎شود.

در این راستا سازمان ملل سال 2014 را به عنوان سال بین المللی کشاورزی خانوادگی نامگذاری کرد. این سازمان با بیان اینکه حدود 500 میلیون مزرعه خانوادگی که بیش از 2 میلیارد انسان روی آن کار می کنند، نقش کلیدی در تولید و مصرف غذا در جهان دارا هستند، امسال ( سال 2014) را سال بین المللی کشت وکشاورزی خانوادگی نامید. از طرف دیگر، این یک فرصت برای تشویق کاهش گرسنگی جهانی و تغییر از "ایمنی غذا" و ارتقای آن به " ایمنی تغذیه همگانی" است. جنبش برای کاهش فقر غذایی در جهان به شدت وابسته به غلات مانند گندم و برنج است که کالری بدن را تامین می کند.اما افزایش کالری به تنهایی کافی نیست و رژیم های غذایی بهتر و سالم تر برای بهبود تغذیه نیاز است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «9 آگوست؛ روز جهانی مردم بومی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 9 آگوست؛ روز جهانی مردم بومی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.