زمان مطالعه: 6 دقیقه
تور هند

تور هند

آسمونی در این بخش برای شما عزیزان به ویژه برای آن دسته از عزیزانی که قصد سفر به هند با تور را دارند، راهنمای...

آسمونی در این بخش برای شما عزیزان به ویژه برای آن دسته از عزیزانی که قصد سفر به هند با تور را دارند، راهنمای تور هند، جاذبه های تور هند، دیدنی های تور هند، نکات تور هند و ... را منتشر می کند.

تور هند
تور هند

جاذبه‌های گردشگری تور هند

غارهای شگفت‌انگیز الورا و آجانتا تور هند (Ajanta and Ellora)

معبدهای غاری‌شکل صخره‌ای آجانتا و الورا، نمونه‌های بی‌نظیری از هنر مذهبی در دنیا هستند. غارهای آجانتا در 40 کیلومتری شهر جالگائون هند قرار دارند. این مجموعه دارای 30 غار زیبا پر از نقاشی‌های مذهبی است که بیشتر آنها درباره بودا است. قدمت این غارها به 2 قرن پیش از میلاد بر می‌گردد. در یکی از این غارها، تصویر هیئت اعزامی خسرو پرویز به هند حک شده است. غارهای الورا در 30 کیلومتری اورنگ‌آباد در ایالت ماهاراشترا هندوستان قرار دارند که بین قرن‌های پنجم ودهم ساخته شده‌اند. غارهای الورا شامل 12 غار بودایی متعلق به قرن‌های ششم و هشتم میلادی، 17 غار هندو متعلق به قرن‌های ششم و نهم و 5 غار جین متعلق به قرن هشتم و دهم میلادی هستند که در مجاورت هم ساخته شده‌اند و نشان از هماهنگی مذهبی رایج در این دوره از تاریخ هند است. این آثار در سال 1983 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

india-tour
india-tour

آموزش یوگا تور هند

کشور هند، زادگاه یوگا، یکی از محبوب‌ترین درمان‌های سنتی در دنیا است. در سراسر هند می‌توانید هنر یوگا را از کسانی که آن را ابداع کرده‌اند یا از نوادگان آنها یاد بگیرید.

تور هند
تور هند

دهلی تور هند

دهلی، پایتخت هند، دنیایی از تضادها است. مرکز این شهر یعنی دهلی قدیم، قلعه‌ها، مساجد و بازارهای قدیمی متعددی دارد. در جنوب بخش قدیمی شهر، دهلی نو قرار دارد که معماری مستعمراتی و جاذبه‌های مدرن و متنوعی دارد.

گشت و گذار در هزاران معبد هندی تور هند

هند سرزمینی با ادیان و اعتقادات مختلف است. در این کشور، معابد گوناگونی وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. از معبدهای باستانی گرفته تا معابد مدرن و باشکوه امروزی. معبد طلایی Amritsar مقدس‌ترین معبد مذهب سیک، Konark معبدی به شکل یک ارابه‌ی سنگی بزرگ و معبد جدید Akshardham در دهلی نو از معابد هند هستند که بسیاری از گردشگران در سفر به این کشور، از آنها بازدید می‌کنند.



india-tour
india-tour
Konark معبدی به شکل یک ارابه‌ی سنگی بزرگ

رود گنگ تور هند

رود گنگ، بزرگ‌ترین رود شبه‌قاره‌ی هند است و 2506 کیلومتر طول دارد. این رود باشکوه و عظیم برای هندو‌ها بسیار حائز اهمیت و مقدس است. در شهر شگفت‌انگیز و دیدنی بنارس، یکی از مقدس‌ترین شهرهای زیارتی هندوها، در کرانه‌های این رود، هزاران زن و مرد هنگام طلوع و غروب خورشید عبادت می‌کنند و مردان مقدس، غسل‌های سنتی خود را به جا می‌آورند. این رود از ایالت اوتارانچاند و از مرکز کوه‌های هیمالیا سرچشمه می‌گیرد و سراسر شمال هند و نیز کشور بنگلادش را سیراب می‌کند و سپس از طریق یک دلتا به خلیج بنگال می‌ریزد.

بمبئی یا مومبای تور هند

دهلی سرشار از تاریخ و معماری است اما مومبای که قبلا با نام بمبئی شناخته می‌شد، پایتخت مد، فیلم، تجارت و سرگرمی هند است. مومبای هم شهر تضادهای فوق‌العاده است؛ جایی که در آن، بلندترین آسمان‌خراش هند را در پس‌زمینه‌ای از زاغه‌ها و بازارهای خرابه مشاهده خواهید کرد. این شهر جاذبه‌های متعددی دارد؛ معبدهای غاری باستانی، بناهای استعماری، رستوران‌های بی‌نظیر، استودیوهای فیلم‌سازی بالیوود و شلوغ‌ترین ایستگاه قطار دنیا.

تور هند
تور هند

کشمیر تور هند

کشمیر منطقه‌ای در شمال غربی شبه‌جزیره هند است. دره‌ی افسانه‌ای کشمیر، مسحورکننده و زیباست؛ پر از مساجد قدیمی، باغ‌های مغولی و دریاچه‌ای آرام است که قایق‌ها به آرامی روی آن شناورند. باغ‌های مغولی به گروهی از باغ‌ها گفته می‌شود که توسط گورکانیان هند به روش معماری ایرانی ساخته شدند. در این باغ‌ها شیوه باغ‌سازی ایرانی به ویژه ساختار چهارباغ مشهود است.

شهرهای کوهستانی تور هند

این شهرهای کوهستانی که در دامنه‌ی کوهستان‌ها قرار گرفته‌اند، گویی ماکتی از انگلستان هستند که به ارتفاعات جنگلی هند منتقل شده‌اند. شهرهایی مثل شیملا و دارجیلینگ که در آنها می‌توانید نشانه‌هایی از استعمار بریتانیا مثل ساختمان‌ها و بناهای استعماری، هتل‌های قدیمی و کلیساهای سفید و چایخانه‌های معطر را ببینید.

india-tour
india-tour

فستیوال‌های آیین هندو تور هند

یکی از تجربیات منحصربه‌فردی که می‌توانید در سفر به هند کسب کنید، شرکت در یکی از فستیوال‌های آیین هندو است. یکی از جشن‌هایی که شرکت در آن را نباید از دست بدهید، جشنواره‌ی هولی (جشنواره‌ی رنگ‌ها) است که در ماه مارس برگزار می‌شود. دیوالی، فستیوال نور، در اکتبر و نوامبر برگزار می‌شود. دیوالی یک جشنواره پنج روزه است که تاریخ اجری آن به زمان‌های پیش از تاریخ بازمی‌گردد. جشنواره‌ی کوم میلا (Kumbh Mela)، یک مراسمِ مذهبی است که توسط هندوها برگزار می‌شود. این مراسم هر دوازده سال، یک بار برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین مراسم مذهبی و زیارتی جهان است. طی نزدیک به دوماه که جشنواره برپاست بیش از 100 میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند. در این مراسم، هندوها خود را در آب رودخانه گنگ شستشو می‌دهند با این باور که آب این رودخانه گناهان را می‌شوید. بر اساس اسطوره‌های هندو، در کوم میلا، پیروزی خدایان بر اهریمنان جشن گرفته می‌شود.

سواحل تور هند

هند سواحل متعددی دارد که طرفداران طبیعت ساحلی را به سوی خود می‌کشاند. البته سواحل جنوب هند بهتر و مشهورتر هستند. گوآ و کرالا از محبوب‌ترین نواحی ساحلی هند هستند.

راجستان تور هند

قلعه‌های بیابانی، معبدهای بزرگ و باشکوه و قصرهای مهاراجه از دیدنی‌های راجستان هستند. در شهرهای بیابانی این منطقه می‌توانید از سافاری با شتر لذت ببرید و با زندگی بیابان‌نشینان هند آشنا شوید. راجستان، بزرگ‌ترین ایالت هندوستان است که به عنوان سرزمین پادشاهان شناخته شده و در گذشته راجپوتانا خوانده می‌شد. مرکز این ایالت، شهر جایپور است. بیابان تار، بخش وسیعی از این ایالت را پوشانده است. منطقه راجستان از 2500 سال پیش از میلاد و پیش از آن مسکونی بوده ‌است.

کرالا تور هند

برای اینکه از زندگی شهری و ازدحام شهرهای بزرگ فاصله بگیرید، ایالت کرالا در جنوب هند را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنید. در این ایالت از دهکده‌های ییلاقی، سواحل زیبا و معابد مختلف بازدید کنید. همچنین می‌توانید بهترین غذاهای دریایی را امتحان کنید.



تور هند
تور هند
پارک Keoladeo Ghana

تماشای ببرها در پارک‌های ملی هند تور هند

هند بیش از 70 پارک ملی، 400 پناهگاه حیات وحش و 17 ذخیره‌گاه بیوسفر دارد. این زیستگاه‌ها، میزبان گونه‌های نادری چون فیل آسیایی، کرگدن هندی تک شاخ و ببر هستند. از میان بهترین و مشهورترین پارک‌های ملی هند، پارک‌های کلادو (Keoladeo Ghana)، Ranthambore و کانها (Kanha) را می‌توان نام برد.

گشت و گذار در کلکته تور هند

مومبای، شلوغ و پرسروصداست اما کلکته محیطی آرام‌تر دارد. پایتخت هنری هند، مجموعه‌ی جذابی از بازارهای شلوغ، پارک‌های تفریحی و بناهای تاریخی است.

جزایر آندامان تور هند

اگر می‌خواهید یک بهشت گرمسیری را از نزدیک ببینید، سفر به جزایر آندامان را در برنامه‌ی خود قرار دهید. جزایر جنگلی آندامان با سواحل زیبا و غذاهای دریایی لذیذ جذاب‌ترین بخش سفر شما به هند خواهند بود. این مجمع‌الجزایر دورافتاده، میزبان قبیله‌ی بومی آدیواسی است که سبک زندگی قدیمی خود را حفظ کرده‌اند.

تاج محل تور هند

همه‌ی ما آوازه‌ی تاج محل را شنده‌ایم و تصاویر زیبا و حیرت‌آنگیز آن را مشاهده کرده‌ایم. مثلث طلایی هند یعنی دهلی، آگرا و جایپور، زیباترین جاذبه‌های گردشگری هند را در بر گرفته است اما در میان آنها، تاج محل شهرت ویژه‌ای دارد. باشکوه‌ترین بنای یادبود عشق، از مرمر سفید ساخته شده و بی‌اغراق یکی از زیباترین بناهای تاریخی دنیا است.

گوا تور هند

طبیعت گوا با تپه‌های بسیار سبز در کنار رودهای بزرگ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند. سواحل گوا پهناور هستند و آفتابی درخشان و زیبا دارند. 451 سال حکومت پرتغال بر این منطقه، باعث شده که تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشند.

رژیم غذایی و غذاهای مشهور تور هند

غذاهای هندی به خاطر طعم و عطر متفاوت، در سراسر دنیا مشهور هستند. تنوع بی‌نظیر این غذاها در کنار ادویه‌های خاص و متفاوت، باعث شده که این غذاها در سراسر دنیا طرفدار داشته باشند و رستوران‌های هندی زیادی در کشورهای مختلف دنیا ساخته شوند. ما غذاهای هندی را به تندی و پرادویه بودن می‌شناسیم.

برنج، یکی از اصلی‌ترین موارد غذایی به کار رفته در غذاها است. انواع نان‌های محلی در رژیم غذایی هندی‌ها وجود دارد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور هند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور هند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.